Home Biznes Projektowanie logo – 4 sposoby na udany emblemat
Biznes - 19 lutego 2020

Projektowanie logo – 4 sposoby na udany emblemat

Projektowanie logo nie należy do rzeczy łatwych, choć pozory niejednokrotnie mogą mylić. Spoglądając na logotypy znanych i lubianych marek, można dojść do wniosku, że wymyślić coś tak prostego nie może być sprawą trudną. I w tym właśnie tkwi cała tajemnica: prostota dobrego pomysł. Umiejętność przelewania własnej wizji na papier, mimo że jest bardzo ważna, nie miałaby racji bytu bez samej idei. Ułatw sobie pracę i poznaj kilka pomocnych zasad projektowania loga.

Loga obecne są w życiu każdego człowieka. Widzimy je codziennie, mijamy na każdym kroku, często nie do końca zdając sobie z tego sprawę. Przedsiębiorstwa, restauracja, sklepy, nawet produkty przez nie oferowane – wszystko posiada własne logo. I dziwić to nie może. Logo jest symbolem danej firmy, czymś, po czym chce być rozpoznawana, z czym kojarzona. Cichym marzeniem każdego przedsiębiorcy jest posiadanie takiego właśnie loga, dlatego to jego projektowaniu poświęcane jest tak wiele czasu.

Od czego zacząć?

Jak zostało to już wspomniane, przy projektowaniu loga najważniejszy jest pomysł. Warto skupić się wokół tematów bliskich działalności, którą chcemy wzbogacić o unikalny emblemat. Jeśli więc planujemy otworzyć sklep z ekologiczną i zdrową żywnością, skupmy się na kolorystyce bliskiej naturze. Jeśli rozpoczynamy działalność radcy prawnego, mile widziane w logo będą przedmioty kojarzące się z prawem i sądownictwem.

Zabawa sposobem na tworzenie logotypów

Tworzenie logotypów powinno sprawiać satysfakcję i osobie tworzącej, i zamawiającej. Traktując swoją pracę jak dobrą zabawą, szybko można stworzyć coś nadzwyczajnego. Czasami warto uruchomić wyobraźnię i dać się jej ponieść, jednakże równie mocno trzeba uważać, żeby stale zachowywać niezbędny profesjonalizm. W końcu logo jest wizytówką firmy.

Spójna całość

Podczas projektowania loga może się pojawić wiele kuszących pomysłów, jak urozmaicić produkt końcowy. Na tego typu zakusy trzeba stale uważać, gdyż wcielając w życie absolutnie każdy pomysł, logo stanie się nieestetyczne i trudne w odbiorze. Jeśli więc nasza firma nie będzie zajmowała się sprzedażą i montażem kominków, warto odsunąć od siebie pomysł dodania płomieni.

Pomoc specjalistów

Ku tej zasadzie warto się w szczególności pochylić. Przekazanie zadania projektowania loga wykwalifikowanemu grafikowi jest praktycznie równoznaczne z końcowym sukcesem. Są to osoby, dla których projektowanie logo jest pracą zawodową. Poznając naszą firmę oraz oczekiwania, szybko będą w stanie stworzyć satysfakcjonujący nas produkt. Jednym z miejsc, gdzie można tego dokonać, jest firma https://www.ludio.pl/. Posiadająca szerokie doświadczenie i wiedzę sprawi, że otrzymasz logo godne prowadzonej działalności.

Sprawdź również

Trendy w brandingu i marketingu na 2024

Rok 2024 niesie istotne zmiany w obszarze brandingu, kierując szczególną uwagę na osobiste…