Projektowanie logo – 4 sposoby na udany emblemat
Projektowanie logo nie należy do rzeczy łatwych, choć pozory niejednokrotnie mogą mylić. Spoglądając na logotypy znanych i lubianych marek, można dojść do wniosku, że wymyślić coś tak prostego nie może być sprawą trudną. I w tym właśnie tkwi cała tajemnica: prostota dobrego pomysł. Umiejętność przelewania własnej wizji na papier, mimo że jest bardzo ważna, nie miałaby racji bytu bez samej idei. Ułatw sobie pracę i poznaj kilka pomocnych zasad projektowania loga.
Loga obecne są w życiu każdego człowieka. Widzimy je codziennie, mijamy na każdym kroku, często nie do końca zdając sobie z tego sprawę. Przedsiębiorstwa, restauracja, sklepy, nawet produkty przez nie oferowane – wszystko posiada własne logo. I dziwić to nie może. Logo jest symbolem danej firmy, czymś, po czym chce być rozpoznawana, z czym kojarzona. Cichym marzeniem każdego przedsiębiorcy jest posiadanie takiego właśnie loga, dlatego to jego projektowaniu poświęcane jest tak wiele czasu.
Spis treści:
Od czego zacząć?
Jak zostało to już wspomniane, przy projektowaniu loga najważniejszy jest pomysł. Warto skupić się wokół tematów bliskich działalności, którą chcemy wzbogacić o unikalny emblemat. Jeśli więc planujemy otworzyć sklep z ekologiczną i zdrową żywnością, skupmy się na kolorystyce bliskiej naturze. Jeśli rozpoczynamy działalność radcy prawnego, mile widziane w logo będą przedmioty kojarzące się z prawem i sądownictwem.
Zabawa sposobem na tworzenie logotypów
Tworzenie logotypów powinno sprawiać satysfakcję i osobie tworzącej, i zamawiającej. Traktując swoją pracę jak dobrą zabawą, szybko można stworzyć coś nadzwyczajnego. Czasami warto uruchomić wyobraźnię i dać się jej ponieść, jednakże równie mocno trzeba uważać, żeby stale zachowywać niezbędny profesjonalizm. W końcu logo jest wizytówką firmy.
Spójna całość
Podczas projektowania loga może się pojawić wiele kuszących pomysłów, jak urozmaicić produkt końcowy. Na tego typu zakusy trzeba stale uważać, gdyż wcielając w życie absolutnie każdy pomysł, logo stanie się nieestetyczne i trudne w odbiorze. Jeśli więc nasza firma nie będzie zajmowała się sprzedażą i montażem kominków, warto odsunąć od siebie pomysł dodania płomieni.
Pomoc specjalistów
Ku tej zasadzie warto się w szczególności pochylić. Przekazanie zadania projektowania loga wykwalifikowanemu grafikowi jest praktycznie równoznaczne z końcowym sukcesem. Są to osoby, dla których projektowanie logo jest pracą zawodową. Poznając naszą firmę oraz oczekiwania, szybko będą w stanie stworzyć satysfakcjonujący nas produkt. Jednym z miejsc, gdzie można tego dokonać, jest firma https://www.ludio.pl/. Posiadająca szerokie doświadczenie i wiedzę sprawi, że otrzymasz logo godne prowadzonej działalności.
Książki o komunikacji, które zmienią Twoje podejście do rozmów
Efektywna komunikacja to jedna z najważniejszych umiejętności, która pozwala nam budować r…