Home Biznes Prowadzenie fanpage na FB – dlaczego warto?
Biznes - 11 marca 2022

Prowadzenie fanpage na FB – dlaczego warto?

Przeniesienie swojej działalności do świata social mediów to bardzo duże możliwości, jeżeli potrafi się odpowiednio zorganizować cały proces. Dlatego warto powierzyć prowadzenie fanpage na facebooku agencjom, które już mają w tej dziedzinie doświadczenie, aby uniknąć straty czasu i finansów na nietrafione kampanie reklamowe.

Prowadzenie social media, na czym polega proces?

Początkowo może wydawać się, że prowadzenie fanpage’a na facebooku jest proste, ponieważ wystarczy tylko publikować treści i je reklamować i to przyniesie sukces. Prawda taka, że ten model strategii może i faktycznie działał jeszcze 10 lat, jednakże obecnie mimo ogromnej konkurencji, działania powinny być bardziej doprecyzowane.

Sam proces opiera się przede wszystkim na publikowaniu treści zgodnie z przemyślaną strategią spójności. Zdjęcia muszą być tak dobrane, aby opis do nich pasował, a to jeszcze musi się łączyć promowaniem działalności i mieć formę reklamy wzywającej do działania i zachęcającej skorzystania z oferowanego produktu lub usługi. Publikacje powinny być regularne, w jednakowej tonacji graficznej, tak aby kojarzyć markę z konkretnymi symbolami lub stylem. Oprócz tego dochodzi forma relacji 24-ro godzinnych tzw. stories, a także publikacji na żywo potocznie zwanymi live. Wszystko to odbywać się powinno w określonych porach, tak aby potencjalni klienci mogli zobaczyć taką publikację i aby nie zniknęła ona w tłumie.

Obsługa social media, dlaczego warto zostawić proces profesjonalnej agencji?

Algorytm, jakim poddawany jest fanpage, nieustannie się zmienia. Potrzeba włożyć ogromną ilość czasu i energii, aby być na bieżąco i analizować wszelkie zmiany, w tym statystyki testowanego modelu działania. Przyjęcie odpowiedniej strategii to jedno, ale trafna analiza i bieżące usprawnianie to drugie, a co za tym idzie, jest to niezwykle absorbujące i wymagające zajęcie. Warto więc przewartościować pewne rzeczy i zadać sobie pytanie, czy warto faktycznie zająć się tym samodzielnie, inwestować w reklamy, które niedoprecyzowane mogą przynieść więcej niż straty finansowe, ale także spowodować odwrócenie obecnych klientów. Skupiać się godzinami nad przemyślanymi postami, pilnować terminów harmonogramu publikacji, oraz spędzać czas na profesjonalnej obróbce zdjęć, wyrabiając przy tym tyle godzin, że ostatecznie wyjdą darmowe nadgodziny pokrywające równowartość połowy etatu.

Z tych, a także wielu innych powodów, warto zostawić prowadzenie facebooka profesjonalistom. Decydując się na zlecenie promocji własnej działalności, można uzyskać dostęp do statystyk, jakie już wypracowała agencja social media w podobnej branży, więc jest to pewnego rodzaju gwarancja skuteczności działania. Czas zaoszczędzony można spożytkować zupełnie inaczej, rozwijając swoje pasje, robiąc kursy i szkolenia, podnosząc własne kwalifikacje, albo inwestując swój czas w kolejny biznes, którym małymi krokami zacznie przynosić kolejne zyski. Są to o wiele korzystniejsze i rozsądne działania, jak bezskuteczne inwestowanie czasu w prowadzenie czegoś, o czym wiedzę trzeba stale aktualizować i być na bieżąco z najnowszymi trendami. Tym właśnie trudnią się, ich rola to być na bieżąco i analizowanie każdych możliwych rozwiązań na długo przed zastosowaniem ich jako taktyka promocji treści klienta indywidualnego.

Dlaczego warto prowadzić fanpage?

Od czasu, gdy ludzie zaczęli spędzać czas w internecie, analiza ich działania jest bardziej precyzyjna. Można z łatwością sprawdzić, ile było kliknięć w reklamę, ile z tego następnie przekierowało swoje kroki i faktycznie przyniosło firmie zysk. Jest to coś, czego nie są w stanie zweryfikować tradycyjne formy reklam w przestrzeni publicznej w postaci billboardów, reklam w radiu czy też w formie rozdawania ulotek. Co ważniejsze, samo prowadzenie kont biznesowych na platformach jest zupełnie bezpłatne, co jest mocnym argumentem, aby przejść z tradycyjnej stron na facebook. Dodatkowo forma ta wyróżnia się ogromnymi zasięgami i łatwością wyszukiwania, gdyż o ile, żeby odszukać stronę, trzeba najpierw znać jej adres i nazwę, tak na platformie socjal media, można bez problemu wyszukać działalność poprzez ustawienie odpowiednich filtrów wyszukiwania.

Sprawdź również

Czym charakteryzują się kampanie Google Ads?

Google Ads, dawniej znane jako Google AdWords, to jedna z najpopularniejszych platform rek…