Recenzje na Facebooku to funkcja wprowadzona z myślą o firmach, które chcą poprzez Internet uzyskać opinie o swojej działalności. Rekomendacje można dodawać na dwa sposoby – jeszcze niedawno odbywało się to poprzez ocenienie marki w pięciogwiazdkowej skali a obecnie w formie skorzystania z przycisku „Poleć”. Co jeszcze warto wiedzieć o recenzjach na FB?

Recenzje na Facebook – Jak dodać?

Początkowo recenzje na FB funkcjonowały w formie oceniania firmy w pięciostopniowej skali. Wybraną ocenę można było uzupełnić komentarzem uzasadniającym postrzeganie danego usługodawcy. Wystawione opinie wyświetlane były na stronie marki w dedykowanej zakładce „Recenzje” a z wystawionych ocen tworzono średnią obrazującą ogólną opinię użytkowników o firmie. Jednak od ubiegłego roku portal zastąpił ową funkcję nową możliwością w postaci opcji „Poleć” (znajduje się ona obok przycisku „Lubię to” oraz opcji dotyczącej obserwowania strony). Klikając na przycisk, użytkownik może zdecydować, czy rekomenduje daną markę poprzez odpowiedź na pytanie: „Czy polecasz (nazwa marki)?”. Do wyboru mamy dwie odpowiedzi: „tak” lub „nie”. Następnie po wybraniu jednego z wariantów oceniający ma możliwość napisania własnej opinii dotyczącej danej firmy. Co zrobić jednak, jeśli ktoś na naszym profilu umieści nieprzychylną lub wręcz obraźliwą recenzję? Jak reagować w przypadku negatywnych recenzji na FB? Czy da się usunąć opinię na Facebooku?

Czy mamy możliwość usuwania nieprzychylnych recenzji?

Aby dbać o odpowiedni wizerunek firmy, oczekujemy wyłącznie pozytywnych ocen naszej działalności. Niestety zdarza się, że niezadowolony klient zmniejszy renomę naszej marki. W przypadku komentarzy możemy je usuwać lub ukrywać, co jednak z recenzjami i opiniami na FB? Czy w takim przypadku możemy usunąć nieprzychylne recenzje? Niestety, Facebook nie daje bezpośredniej możliwości usunięcia negatywnej opinii. Możemy jednak skorzystać z opcji zgłoszenia danej recenzji do administracji Facebooka, która przeanalizuje nasze zgłoszenie.

Opinie na Facebooku – jak usunąć nieprzychylną recenzję?

Przykładowo, jeśli dana opinia zawiera wulgarne, obraźliwe lub niestosowne treści, możemy liczyć na to, że Facebook usunie tę opinię z naszej strony. W innych przypadkach nieprzychylne opinie prawdopodobnie pozostaną na profilu firmy. Aby budować dobry kontakt z klientem i dbać o jego zdanie, warto odpowiadać na negatywne komentarze. W przypadku niezadowolenia z naszych usług możemy przeprosić danego użytkownika lub podkreślić, że akceptujemy jego opinie i jest ona dla nas szczególnie cenna, ponieważ prowadzimy działalność z myślą o potrzebach klientów. Ignorowanie nieprzychylnych komentarzy może być bowiem postrzegane jako niedbanie o wizerunek firmy i o komunikację między nią a jej odbiorcami.

Jak wyłączyć możliwość recenzowania firmy?

Aby usunąć możliwość recenzowania naszej firmy przez użytkowników Facebooka, musimy mieć uprawnienia administratora fanpage’a. Wówczas możemy wejść na naszą stronę i wybrać zakładkę „Ustawienia”. Następnie przechodzimy do sekcji „Szablony i karty”. Tutaj możemy zdecydować, jakie sekcje będą wyświetlane na profilu naszej marki. Przechodzimy do zakładki „Recenzje”, a następnie do przycisku „Pokaż recenzje” i wybieramy opcję „Wyłącz”. Następnie zjeżdżamy niżej i klikamy przycisk „Zapisz”. Wówczas dodane dotychczas opinie nie będą już wyświetlane na stronie a użytkownicy utracą opcję dodawania nowych recenzji.

Recenzje opinie facebook

Przeczytaj również:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Na czym polega pozycjonowanie?

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) to z punktu widzenia osoby, która nie ma pojęci…