Home Biznes Reklama graficzna w social mediach – czy to się sprawdza?
Biznes - 25 marca 2021

Reklama graficzna w social mediach – czy to się sprawdza?

Obecność nowoczesnego biznesu w social mediach już nikogo specjalnie nie dziwi. Aby jednak zyskać przewagę nad rywalami i stworzyć profil tętniący życiem, trzeba wykazać się sporą kreatywnością i zaangażowaniem.

Jedną z najskuteczniejszych metod przykucia uwagi obserwujących, zaangażowania ich oraz zyskania ich zaufania, jest wykorzystanie grafiki do celów marketingowych. Jak to zrobić najlepiej? Nieco więcej na ten temat opowiemy poniżej.

Dlaczego obraz sprawdza się lepiej?

Z czego wynika zwrot w stronę contentu graficznego w social mediach? Podstawowym czynnikiem, który kształtuje trend jest… ludzkie lenistwo.

Tak skonstruowano bowiem nasz umysł, że znacznie łatwiej przyswaja i przetwarza obrazy niż tekst. Potrafi się na nich łatwiej skupić, a także szybciej wychwytuje je podczas przewijania strony głównej na portalach społecznościowych. Grafikę lub zdjęcie od razu się zauważa oraz szybciej zapamiętuje. Obraz jest prosty i wygodny w odbiorze.

Natomiast nawet najciekawszy tekst wymaga od użytkowników pewnego wysiłku i zaangażowania. Zdecydowanie szybciej i skuteczniej robi się zatem pierwsze wrażenie przy pomocy obrazu.

Na wzbudzenie zainteresowania ma się raptem kilka sekund. Lepiej zatem nie ryzykować, że użytkownicy nie przebrną nawet przez pierwsze zdanie i znudzeni przewiną tekst dalej. Warto im subtelnie pomóc, dając prosty, klarowny i ciekawy obraz, który pobudzi ich ośrodek zaciekawienia.

Skuteczna reklama graficzna – co powinna zawierać?

Reklama graficzna jest bardziej skuteczna niż tekstowa. Nie oznacza to jednak, że trzeba całkiem zrezygnować ze słowa pisanego. Warto jednak używać go mądrze i wykorzystywać w duecie z obrazem. Sporo ciekawych informacji na temat budowania treści marketingowych można znaleźć na stronie: https://adriankolodziej.pl/blog/

Co powinno się znaleźć w skutecznej reklamie? Wyróżnia się trzy najważniejsze elementy:

  • call to action,
  • krótkie hasło reklamowe,
  • logo firmy.

Call to action to prosty komunikat, który pozwala odbiorcy zrozumieć główny przekaz reklamy. Prowadzi wprost do wyznaczonego celu – zapisów do newslettera, na event albo strony sklepowej z najnowszą ofertą.

Jeśli użytkownik nie zobaczy celu reklamy lub będzie musiał go samodzielnie wyławiać z nadmiaru treści, zniechęci się i nie wykona żadnej akcji. A to chyba najgorsza opcja dla osoby tworzącej content.

Ciekawy obraz wzbogacony krótką treścią stanowi często klucz do sukcesu. Stąd wywodzi się tak wielka popularność memów. Obraz wspiera zapamiętywanie słów oraz sprawia, że odbiorcy łatwiej kojarzą produkt, markę lub wydarzenie.

Na koniec trzeba jeszcze pamiętać o tym, że w treści powinno się pojawić także logo firmy. Tak tworzy się rozpoznawalność oraz zaufanie społeczne.

Reklama graficzna – skuteczna dźwignia dla handlu

W czasach gdy coraz więcej biznesów przenosi się do przestrzeni wirtualnej, budowanie marki, zyskiwanie zaufania społecznego i widoczności są niezmiernie ważne.

Reklama graficzna, przygotowana profesjonalnie, z pomysłem może stać się strzałem w dziesiątkę, który przyniesie więcej konwersji oraz sporo zadowolonych klientów.

Sprawdź również

Jak zaprojektować taśmę pakową z nadrukiem, by wyróżnić się na rynku?

Wielu przedsiębiorców nie docenia znaczenia taśmy pakowej, nie zdając sobie sprawy z jej w…