Home Biznes Reklama i narzędzia SEO
Biznes - 21 sierpnia 2020

Reklama i narzędzia SEO

Internet jest demokratycznym medium, jednak przez nadmiar treści pojawiając się w nim, będziemy niekoniecznie widoczni. Co zrobić, by dać się zauważyć? Najlepiej zainwestować w reklamę i pozycjonowanie. Można też samemu nauczyć się to robić. Jak? Z pomocą przychodzą witryny, programy i narzędzia SEO.

  1. Wejdź na rynek on-line
  2. PR i marketing w sieci
  3. Czym jest SEO?
  4. Narzędzia SEO dla pozycjonera

Jak już wspominaliśmy, Internet jest demokratycznym medium, które ma wiele zalet, ale również łączy w sobie funkcje prasy, radia i telewizji. W dzisiejszych czasach z tymi usługami można się spotkać w każdym domu, czy przedsiębiorstwie. Co robimy, gdy spotykamy się z nazwą nieznanej firmy, czy organizacji? Szukamy informacji przedzierając się przez archiwa prasy, radia, czy telewizji? Oczywiście, że nie. Korzystamy z szybszego rozwiązania. Wyszukujemy informacji za pomocą łącza internetowego, często korzystając z wyszukiwarki Google. To nam podpowiada, jak promować własny biznes, ale to wymaga dużo pracy – nie ma nic szybko i za darmo. W tym artykule doradzimy, a także opowiemy od dostępnych narzędziach SEO.

Wejdź na rynek on-line

Zacznijmy od samego wizerunku firmy. Co jest nam potrzebne? Atrakcyjna i czytelna strona internetowa, aby klienci mogli nas znaleźć. Założenie strony, to dopiero pierwszy krok, ale bardzo konieczny. Potrzebujemy grafik, zdjęć i ilustracji oraz logotypu. Jeśli nie potrafimy się tym zająć sami, to wynajmujemy grafika, który wykona nam wszystko, co będzie potrzebne. Co dalej? Oczywiście treści, czyli informacje o firmie, historia firmy, jeśli takową przedsiębiorstwo posiada, oferta oraz dane kontaktowe. W zależności od profesji można uzupełnić witrynę o inne, dodatkowe podstrony. Dobrze jest tez prowadzić bloga, a co najważniejsze: zarówno treści na stronie, jak i na blogu powinny być atrakcyjne i dostosowane pod SEO. To ułatwi dalsze kroki związane z widocznością przedsiębiorstwa w sieci i pozycjonowaniem. Dobrze też być w stałym kontakcie z klientami, prowadząc profile na portalach społecznościowych, takich jak na przykład: Facebook, Twitter, Instagram.

PR i marketing w sieci

Zapewne już wielokrotnie spotykaliście z takimi pojęciami, jak PR, czy marketing. Czym one są i co różni je w sferze internetowej? Już spieszymy do Was z odpowiedzią. Nie bez powodu wspomnieliśmy o takich portalach społecznościowych, jak Facebook, czy Twitter. E-PR, to dziedzina Public Relations, która w głównej mierze skupia się na narzędziach dostępnych w sieci. Właśnie media społecznościowe pełnią również ważną funkcje, ale nie tylko. Jakimi narzędziami posługuje się osoba za to odpowiedzialna? Między innymi biurem prasowym online, konferencjami prasowymi online, mailingiem, elementami marketingu wirusowego, działaniami NPRS, konkursami online i narzędziami platform VIDE. Warto również wspomnieć o marketingu internetowym. Czym jest? To wszelkie działania mające na celu opracowanie strategii dla wprowadzenia produktu lub usługi na rynek, ich promocji i przedstawienie w korzystny sposób marki przy wykorzystaniu Internetu. Jednym z narzędzi marketingu internetowym jest strona www, o której już wspominaliśmy.

Czym jest SEO?

Wspominaliśmy o dostosowywaniu tekstów pod SEO, ale nie przybliżyliśmy jeszcze dokładniej tego pojęcia. Zacznijmy od rozwinięcia skrótu: Search Engine Optimization, czyli dosłownym tłumaczeniu optymalizacja pod silnik wyszukiwarki. Jest to proces zorientowany na poprawę widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania. Dlaczego to jest ważne? W Internecie znajdziemy ogrom informacji, firm i organizacji. Tylko dzięki pozycjonowaniu wybijemy się na poszczególne frazy do początków wyników wyszukiwania. W dalszej części tekstu znajdziecie zestawienie narzędzi SEO dla pozycjonera, a na razie będziemy kontynuować wyjaśnienie samego pojęcia. W praktyce optymalizacji może podlegać: treść tekstowa, struktura witryny, warstwa techniczna i wizualna, a także użyteczność, profil linków. Błędem często powtarzanym jest twierdzenie, że optymalizacja SEO ogranicza się jedynie do procesu optymalizacji kodu. To proces niezwykle złożony. Powstało wiele narzędzi, którymi posługują się pozycjonerzy. Do tego zaraz przejdziemy.

Narzędzia SEO dla pozycjonera

Jak podaje autor strony Zgred.pl większość narzędzi SEO jest płatna i to słono. Jednak znajdą się też darmowe. Pierwszym narzędziem, o którym chcielibyśmy opowiedzieć jest Screaming Frog. Zalicza się on zarówno do płatnych, jak i bezpłatnych. Za jego pomocą przeprowadzamy szczegółową analizę czynników onsite na stronie. Kolejne narzędzie SEO, to Xenu Link Sleuth. Można powiedzieć, że to dość wiekowy program, ale nadal przydaje się pozycjonerom. Na samym początku służyło przede wszystkim do analizy nieaktywnych linków. Jednak pamiętajmy, że za jego pomocą możemy też sprawdzić meta dane, strukturę witryny, a także linki przychodzące i wychodzące. Z kolei, gdy nie wiemy, w jaki sposób dobrać słowa kluczowe, warto sięgnąć po Answer the Public.  Wśród bezpłatnych narzędzi znajdziemy jeszcze takie, jak: Google Trends, Google Search Console, Google Analitics i wiele innych. Korzystając z nich nie nadwyrężymy naszego portfela, a pomoże nam to wejść na rynek.

Sprawdź również

Jak Allegro zmieniło sposób, w jaki szukamy i porównujemy produkty?

Zajmując pozycję lidera na polskim rynku e-commerce, Allegro nie tylko odpowiada na prefer…