Home Biznes Reklama na Instagramie – czy warto zainwestować w Instagram Ads?
Biznes - 25 marca 2022

Reklama na Instagramie – czy warto zainwestować w Instagram Ads?

Kampanie w social mediach są podstawą w działaniach marketingowych marek, które cenią sobie dobrą relację z klientem i chcą kreować swój wizerunek w sposób świadomy i przynoszący zyski. Instagram to portal, który zrzesza ponad miliard osób z całego świata i jest niekwestionowanym ulubieńcem osób w wieku 25-39 lat. Wydaje się, że daje to nieograniczone możliwości na działania wizerunkowe i sprzedażowe. Jak to jednak często bywa, takie myślenie może być pułapką, gdy podejdzie się do zadania zbyt pochopnie. Aby osiągnąć sukces, warto dokonać niezbędnej analizy i zaplanować szczegółową strategię działania. Przeczytaj dalej i dowiedz się, czy warto inwestować w Instagram Ads i jak zrobić to mądrze?

Czym jest reklama na Instagramie?

Reklama na Instagramie może obejmować kilka różnych formatów:

  • sponsorowany post,
  • film,
  • reklama karuzelowa,
  • Insta stories,
  • rolka,
  • wideo typu in-stream (live),

Podstawą w rozpoczęciu działań reklamowych na Instagramie jest założenie konta biznesowego lub też przekształcenie na ten typ konta dotychczasowego profilu. Warto również zastanowić się nad strategią, którą obierzesz, aby Twoja reklama była maksymalnie efektywna. Jeśli nie masz doświadczenia w planowaniu działań marketingowych, takie zadanie może być dla Ciebie szczególnie trudne, bo w strategii tej należy wziąć pod uwagę mnóstwo różnych zmiennych, o których laik często nie ma pojęcia. Na szczęście, nie musisz zostawać z tym problemem sam i możesz zasięgnąć porady ekspertów, którzy poprowadzą Cię przez cały proces – od planowania do wprowadzenia kampanii i raportowania jej wyników.

Funkcjonalności Instagram Ads

Podczas tworzenia reklamy na Instagramie, możesz wybrać, do jakiej grupy docelowej ją kierujesz (opcja targetowania). Wybranie trafnej grupy docelowej to duża część sukcesu! Jeśli decydujesz się prowadzić kampanię samodzielnie, to właśnie ten obszar powinien być dla Ciebie kluczowym zadaniem, któremu poświęcisz dużo uwagi. Instagram pozwala również na wybór celu, jaki chcesz uzyskać, np. zakup, zwiększenie ruchu na stronie www czy aktywności pod publikowanymi postami.

Zauważ, że masz możliwość prowadzenia kampanii na Instagramie za pomocą Managera Reklam. Jednym z większych plusów tego rozwiązania jest zebranie w jednym miejscu wszystkich możliwości reklamowych do wykorzystania zarówno na Instagramie, jak i w ramach Facebook Ads. Jest to duże ułatwienie dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze stawianiem kampanii, bo nie wymaga dużego przygotowania teoretycznego i wiedzy na temat marketingu.

Ile kosztuje reklama na Instagramie?

Koszty za zakup mogą rozkładać się różnie w zależności od tego, w jaką grupę i formaty reklamowe celujesz. Choć ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie ile kosztuje Instagram Ads, jedno jest pewne – wymaga dużo pracy. Pamiętaj, aby zachować rozsądek i podchodzić do tematu spokojnie, bo to naturalne, że nie każdy stworzony przez Ciebie post czy rolka wzbiją się na szczyt popularności. Tworzenie relacji z klientami to proces, w którym należy być cierpliwym i systematycznym, aby przyniósł wyczekiwane efekty.

Zwróć też uwagę na algorytm Instagrama, który promuje wybrane treści. Jeśli nie wpasujesz się w istniejące trendy, może być ciężko uzyskać siłę przebicia i dotrzeć do osób, na których Ci zależy.

Reklama na Instagramie jako jeden z formatów reklamowych

Działania reklamowe na Instagramie można z powodzeniem nazwać jednym z ważniejszych elementów udanej kampanii reklamowej. Jednak w dzisiejszych czasach jeden kanał reklamowy może nie wystarczyć. Istnieje silna potrzeba dobrze przemyślanych źródeł pozyskiwania ruchu, które połączone przyniosą Twojej marce sukces. Warto zauważyć, że wiele agencji łączy w swoich usługach reklamę na Instagramie wraz z kampaniami w Google, na Facebooku lub TikToku.

Oczywiście każda kampania powinna być uszyta pod konkretnego klienta i jego potrzeby, gdyż tylko skoordynowane i dobrze zaplanowane działania mają szansę przyczynić się do sukcesu. Zwracając się o pomoc do specjalistów, możesz być jednak pewien, że każdy krok będzie odpowiednio zaplanowany i zoptymalizowany, tak, byś zyskał najwięcej.

Kampanie na Instagramie – czy warto?

Oczywiście, że tak! Platforma Instagram to pewnik, jeśli chodzi o zasięg i zaangażowanie potencjalnych klientów, (szczególnie dla branż, gdzie liczy się gra obrazem, np. branża fashion czy beauty). Ludzie spędzają na tym portalu średnio 28 minut dziennie, a nowych użytkowników wciąż przybywa. Jeżeli tylko dobrze przemyślisz swoje cele biznesowe oraz to, na jakiej grupie docelowej chcesz się skupić, jesteś bardzo blisko sukcesu. Współpracując z agencją marketingową, którą charakteryzuje profesjonalne podejście i inteligentnie planowanie, na pewno wspólnie ustalicie działania, które będą sprzyjać Twojej marce.

Sprawdź również

Zasady skutecznej wizualizacji danych

Aby przekazywać informacje w prosty i przejrzysty sposób, najlepiej jest postawić na wizua…