Reklama zewnętrzna – rodzaje i przykłady
W przestrzeni publicznej można spotkać wiele nośników reklamowych – od szyldów po infoscreeny. Najczęściej są one umieszczane w miejscach, takich jak: stacje benzynowe, galerie handlowe, przystanki komunikacji miejskiej czy ściany budynków. Outdoor avertising, czyli reklama zewnętrzna ma na celu dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Jednocześnie nie jest nachalna i nie atakuje swoim przekazem. Jakie nośniki reklamowe cieszą się największą popularnością?
Definicja reklamy zewnętrznej
Taka forma marketingowego przekazu skutecznie buduje relacje między potencjalnym klientem a promowanymi usługami lub produktami. Czym jest reklama zewnętrzna? Definicja wskazuje na treść marketingową, którą umieszcza się poza miejscem zamieszkania konsumenta. Reklama outdoor buduje świadomość marki, dociera do masowego odbiorcy i długofalowo na niego oddziaływuje. Poza tym wykorzystuje nowoczesne techniki świetlne, dzięki czemu jest doskonale widoczna szczególnie po zmroku.
Różne formy reklamy zewnętrznej można spotkać w miejscach charakteryzujących się dużym natężeniem ruchu. Są to na przykład zatłoczone drogi w centrum miasta lub autostrady poza obszarami zabudowanymi. Podświetlane tablice znajdują się także w środkach komunikacji miejskiej oraz w korytarzach kin, supermarketów czy galerii handlowych. Zazwyczaj różnią się między sobą formatem i mogą być wykonane z różnych materiałów. Umieszczane na konstrukcjach wolnostojących treści marketingowe skutecznie przyciągają wzrok przechodniów, przez co cechują je olbrzymia siła perswazji.
Rodzaje reklamy zewnętrznej
Skuteczne formy marketingowego przekazu są proste w montażu i charakteryzują się wysoką odpornością na działanie czynników atmosferycznych. Ogromnym zainteresowaniem cieszy się zwłaszcza wielkoformatowa reklama zewnętrzna. Rodzaje tablic o powierzchni 100 metrów kwadratowych są najczęściej instalowane na dachach wysokich budynków. Na szczególne wyróżnienie zasługuje także szyld reklamowy, baner oraz citylight. W dużych miastach często wykorzystuje się też ekrany LCD i neony.
Szyldy reklamowe
Zazwyczaj pełnią funkcję nie tylko informacyjną, ale też promocyjną. Można je spotkać praktycznie na każdym kroku – w wielkich aglomeracjach, małych miasteczkach czy na wsiach. Wśród polecanych produktów znajdują się szyldy reklamowe od DRW Studio. Oferta dotyczy stabilnych konstrukcji, które mogą być wykonane z wyjątkowo trwałych materiałów. Reklamy zewnętrzne tego typu cechują się wysoką skutecznością w docieraniu do potencjalnego klienta. Przede wszystkim budują pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa, a także są doskonałym sposobem na wyróżnienie działalności firmy.
Kasetony reklamowe
To jedna z najpopularniejszych form reklamy, którą można zamontować wewnątrz lub na zewnątrz budynku. Kaseton reklamowy doskonale wpasowuje się w elewację budynku czy jego otoczenie. Przede wszystkim charakteryzuje się dużą uniwersalnością i funkcjonalnością. Konstrukcje wykonane z dibondu lub pleksi wykazują odporność na deszcz, śnieg oraz mróz. Poza tym mogą być wyposażone w energooszczędne oświetlenie LED, co zwiększa ich widoczność nie tylko w ciągu dnia, ale też nocą.
Billboardy
Popularne tablice służą do prezentacji plakatów reklamowych. Billboardy są wykorzystywane głównie w reklamie zewnętrznej i umieszczane na budynkach lub odpowiednio przystosowanych do tego słupach. Do popularnych formatów należą 5,04 x 2,38 m (12 m2) oraz 6×3 m (18 m2). Najczęściej można je spotkać w centrach dużych miast, przy głównych ulicach i deptakach oraz na drogach poza obszarem zabudowanym. Efektywne formy reklamy outdoorowej skutecznie przyciągają uwagę kierowców, ponieważ montowane są także w pobliżu sygnalizacji świetlnej.
Citylight
Podświetlana tablica zazwyczaj ma format 120 na 180 cm. Citylighty są doświetlane przy pomocy świetlówek bądź energooszczędnych diod ledowych. Plakaty reklamowe umieszcza się za tablicą wykonaną z tworzywa sztucznego czy pleksi. Citylighty są zwykle montowane na przystankach, stacjach metra, latarniach lub budynkach wolnostojących. Najczęściej znajdują się w centralnych punktach miasta. Głównymi odbiorcami takich form reklamy zewnętrznej są piesi oraz osoby poruszające się środkami komunikacji miejskiej.
Banery reklamowe
Przede wszystkim charakteryzują się dużą lekkością oraz uniwersalnością. Banery reklamowe zewnętrzne są wykorzystywane do budowania świadomości marki lub promowania konkretnego produktu. Taka forma reklamy outdoor służy także do poinformowania o ważnych wydarzeniach, zorganizowanych akcjach czy atrakcyjnej ofercie. Zazwyczaj są wykonane z winylu bądź tkaniny laminowanej PCV.
Podsumowanie
Na polskim rynku znajduje się szeroki wybór nośników, na których może zostać umieszczona reklama outdoor. Rodzaje takich komunikatów marketingowych spotykamy każdego dnia na drodze do tramwaju, autobusu czy innego środka transportu. Jeden z najpopularniejszych przekazów marketingowych utrwala się w naszej pamięci, choć często nie zdajemy sobie nawet z tego sprawy!
Czym charakteryzują się kampanie Google Ads?
Google Ads, dawniej znane jako Google AdWords, to jedna z najpopularniejszych platform rek…