Remarketing dynamiczny, czyli jak dotrzeć do potencjalnych klientów w kluczowych momentach?
Istnieje kilka sposobów na zwiększenie sprzedaży. Jednym z nich jest personalizacja reklam pozwalająca na dokładniejsze dotarcie do konsumentów. Czym dokładnie jest remarketing dynamiczny i jakie są jego zalety?
Remarketing to reklama skierowana do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili naszą stronę internetową lub wykonali wcześniej określoną czynność np. (dodali produkt do koszyka). Ma on za zadanie przypomnieć użytkownikowi o nas i zachęcić go do ponownego odwiedzenia naszego sklepu internetowego i dokonania konwersji. Dzięki temu jesteśmy w stanie pozyskać klientów, którzy są rzeczywiście zainteresowani naszą ofertą oraz przypomnieć im o nas.
Spis treści:
Remarketing dynamiczny trafia w punkt
Remarketing dynamiczny to zdecydowanie najlepszy sposób na dotarcie do użytkowników, którzy już wcześniej byli zainteresowani naszą ofertą. Pozwala wyświetlać odbiorcom reklamy zawierające produkty, które wcześniej oglądali. Reklamy są tworzone na podstawie zbieranych danych na temat użytkownika, takich jak przeglądane produkty oraz strony internetowe, przechowywane w plikach cookies.
Pozwala to dostosować reklamy do zachowań użytkowników, co zwiększa ich skuteczność. Remarketing dynamiczny stanowi wsparcie innych działań marketingowych, wspiera sprzedaż oraz ułatwia budowanie długotrwałych relacji z klientami.
Główne zalety remarketingu dynamicznego
Dzięki personalizacji reklam mamy możliwość tworzenia efektywnych formatów na końcowym etapie lejka zakupowego – kampanie remarketingowe bezpośrednio przekładają się na wzrost sprzedaży. Jest to także jedno z najlepszych narzędzi pozwalających na odzyskanie potencjalnych klientów. Dzięki zastosowaniu spersonalizowanych komunikatów wśród klientów zaznajomionych z naszą ofertą, możemy także zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków i zachęcić klientów do sfinalizowania zakupów.
Różnica między remarketingiem klasycznym i dynamicznym
W remarketingu klasycznym wykorzystywane są reklamy i formaty, które wcześniej sami przygotowaliśmy i zaplanowaliśmy do emisji. Natomiast remarketing dynamiczny powstaje w czasie rzeczywistym i w przeciwieństwie do jego klasycznej wersji tworzony jest automatycznie przez system Google.
Kolejną różnicą jest to, kto może skorzystać z danej formy promocji. Klasyczny remarketing przeznaczony jest dla sklepów internetowych, jak i dla tradycyjnych stron www. Reklama może odnosić się do dowolnej akcji wykonanej przez użytkownika. Natomiast z remarketingu dynamicznego mogą skorzystać wyłącznie sklepy internetowe. Ten typ remarketingu stanowi bardziej precyzyjną formę promocji. Przekazy generowane są w czasie rzeczywistym i dotyczą konkretnych rzeczy, które zainteresowały danego użytkownika. To znacznie zwiększa szansę na powrót do sklepu i zakup przeglądanych wcześniej produktów.
Wybór odpowiedniego rodzaju remarketingu jest istotną kwestią w prowadzeniu biznesu. Warto dokładnie przemyśleć tę decyzję a w razie potrzeby skorzystać z pomocy agencji specjalizujących się w tych obszarach.
Materiał partnera
Książki o komunikacji, które zmienią Twoje podejście do rozmów
Efektywna komunikacja to jedna z najważniejszych umiejętności, która pozwala nam budować r…