Remarketing

Co to jest remarketing? Definicja i znaczenie

Co oznacza remarketing?

Remarketing oznacza specjalny rodzaj kampanii reklamowych w internecie, których przekaz kierowany jest do osób mających już wcześniej styczność z marką poprzez wizytę na stronie internetowej. Są to reklamy „śledzące” użytkownika mające na celu zmaksymalizowanie współczynnika konwersji.

Remarketing to pojęcie coraz częściej stosowane w marketingu internetowym. Kto nie miał z nim wcześniej do czynienia, a chciałby skutecznie reklamować swoje usługi, powinien zapoznać się z definicją remarketingu, by uczynić promocję swojej firmy jeszcze bardziej efektywną.

Kampanie remarketingowe w dużym uproszczeniu na dotarciu do osób, które wcześniej już korzystały z usług danej firmy, bądź odwiedzały jej witrynę internetową. Najczęściej stosowaną formą reklamy są bannery wyświetlające się użytkownikowi po tym, jak odwiedził konkretną stronę www. Cała sztuka polega na odpowiednim zachęceniu użytkownika, by wrócił na tę stronę i skorzystał z danej usługi raz jeszcze. Remarketing świetnie sprawdza się w przypadku sklepów internetowych. Jest stosowany często wtedy, gdy użytkownik był już na stronie sklepu, ale nie zrobił w nim zakupów. Zachęcenie go do ponownego odwiedzenia sklepu oraz zapłacenia za swój koszyk to jedno z głównych korzyści, jakie może przynieść omawiana forma reklamy.

Remarketing to nie tylko bannery

Bannery reklamowe stosowane głównie w kampaniach typu Google AdWords to nie jedyna forma remarketingu. Często jest on również stosowany w formie maili do subskrybentów. Osoby, które zarejestrowały się w danym sklepie internetowym i podały swój adres e-mail prawdopodobnie będą zainteresowane dalszymi zakupami. Idealnym rozwiązaniem jest więc wysyłanie wiadomości z informacjami o nowych promocjach, czy zmianach w ofercie sklepu. Dobrą praktyką jest też spersonalizowanie kampanii skierowanie wiadomości tylko do pewnej grupy odbiorców.

Czas trwania kampanii remarketingowej

Innym ważnym aspektem jest ustalenie czasu trwania kampanii remarketingowej. Użytkownicy są dziś wrażliwi na zbyt nachalnie reklamujące się firmy i nie lubią widzieć tej samej reklamy wiele razy. Z tego powodu należy tak zaplanować remarketing, aby jeden rodzaj reklam wyświetlił się użytkownikowi tylko przez określoną liczbę razy. Możliwe jest też ustawienie czasu trwania kampanii według dni, lub tygodni, przez które dana reklama będzie się pokazywać.

Sprawdź również inne definicje:

Sprawdź również

Przykładowy plan marketingowy – co powinien zawierać?

Tworzenie strategii marketingowych może być przytłaczające, zwłaszcza jeśli jesteś początk…