Home Definicje pojęć marketingu i reklamy ROI (Return On Investment)

ROI (Return On Investment)

Co to znaczy ROI?

ROI, czyli Return On Investment to wskaźnik zwrotu z poczynionej inwestycji. Pozwala na skalkulowanie relacji pomiędzy zyskiem a poniesionymi kosztami.  

Wiele firm wydaje rokrocznie ogromne sumy na działania marketingowe. Warto byłoby się zastanowić czy wszystkie te pieniądze zostały wydane słusznie? A co za tym idzie, czy marketing i reklama są rzeczywiście opłacalne i skuteczne. Dzięki wskaźnikowi ROI bardzo łatwo to sprawdzić.  

Co możemy zrobić dzięki ROI?

Wskaźnik ROI, zobrazuje nam efektywność i rentowność działalności przedsiębiorstwa. W e-marketingu pomoże on dokonać oceny relacji kosztów do zysków z reklamy. Dzięki temu z łatwością można skalkulować opłacalność danej kampanii.  

Reklamy Google Ads i marketing internetowy a ROI

Planując projekt inwestycyjny i przeznaczenie środków na reklamę Google Adssocial media marketing, pozycjonowanie czy też innego rodzaju inwestycję powinniśmy sprawdzić skuteczność i opłacalność planowanych działań reklamowych. Tutaj właśnie przyda się wskaźnik ROI, bowiem dzięki niemu będziemy w stanie określić efektywność naszych zamierzeń; warto tutaj wspomnieć, że pomoże on nie tylko dużym firmom z branży e-commerce, ale też średnim i małym firmom, które dopiero wkraczają na rynek i chcą sprawdzić czy ich plany są rentowne.   

Podsumowując: jeśli planujemy kampanię reklamową i wszelkiego rodzaju działania marketingowe, zanim zainwestujemy w nie środki finansowe warto, abyśmy posłużyli się wskaźnikiem ROI.  

Zobacz też inne definicje:

A także ciekawe artykuły:

Sprawdź również

Trade marketing – czym jest i jak działa

Trade Marketing, to zakres marketingu w organizacji, jaki może spełniać różnorodne funkcje…