Home Biznes SEO Copywriter – klucz do wysokich pozycji w wyszukiwarce
Biznes - 20 listopada 2019

SEO Copywriter – klucz do wysokich pozycji w wyszukiwarce

Magiczne pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania Google śni się pewnie niejednemu właścicielowi witryny. Jak zdobyć upragnioną pozycję? Działać kompleksowo. Tylko zmiany dokonane na wielu płaszczyznach pozwolą na zdobycie upragnionych szczytów w naturalnych wynikach wyszukiwania czyli tzw. SERPach.

Dobry SEO Copywriter to jeden z elementów SEO układanki.

SEO i Copywriter – dlaczego to idealne połączenie?

SEO Copywriter - klucz do wysokich pozycji w wyszukiwarce-02

SEO to ogólnie rzecz ujmując szereg działań związanych z optymalizacją strony internetowej w taki sposób, aby była ona jak najbardziej widoczna w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.  Oczywiście upragnione jest pierwsze miejsce – jednak już pojawienie się w TOP 10 wystarczy na zwiększenie konwersji i tym samym zwiększenie przychodów firmy.

Dzięki aktualizacjom algorytm Google umożliwia coraz lepsze dopasowanie wyników wyszukiwania do zapytań internautów. I tu pojawia się pole do popisu dla niezwykłego bohatera bo SEO Copywritera. Połączenie dwóch elementów: SEO i Copywritingu pozwala na tworzenie treści atrakcyjnych zarówno dla czytelników jak i Google.

Jakie teksty pozwalają zarabiać?

SEO Copywriter - klucz do wysokich pozycji w wyszukiwarce-03

Na początek optymalizacja.

  • Chwytliwy tytuł,
  • merytoryczny tekst, który wyczerpuje temat,
  • nasycenie słowami kluczowymi i poszukiwanie długiego ogona (long tail), który pozwoli na wbić się w niszę,
  • śródtytuły,
  • dość krótkie akapity

Wszystkie te elementy są ważne zarówno z punktu widzenia pozycjonowania strony, jak i czytelnika. Dlaczego optymalizacja jest tak ważna?

Czyli:

Jak czytamy w sieci?

Brak czasu i chęć szybkiego znalezienia potrzebnych informacji powoduje, że mało kto ma czas na dokładne czytanie. Nie ułatwia tego również stosunkowo mały ekran smartfona. Dlatego zamiast czytać – skanujemy treść w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące nas pytanie. Odpowiedni układ artykułu ułatwi szybkie sprawdzenie, czy dana strona przynosi rozwiązanie naszego problemu.

Nowe i stare podejście

Kiedyś wystarczyła publikacja treści, które były przede wszystkim nasycone odpowiednio dużą liczbą słów kluczowych. Taki tekst zwiększał widoczność, ale nie był atrakcyjny dla czytelnika. Aktualnie Google premiuje strony, które edukują czytelnika, rozwiązują jego problemy czy wprost odpowiadają na jego pytanie.

Dobry Copywriter – czyli jaki?

Znajomość sposobu pozycjonowania stron internetowych pozwala na tworzenie treści, które zwiększą widoczność witryny. Dziś już nie wystarczy mieć lekkie pióro. Liczy się wiedza jak działa współczesny Internet, co ma wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania, jak zainteresować czytelnika tematem.

Optymalizacja

Ciekawy temat to dopiero wstęp do napisania dobrego tekstu. Artykuły publikowane w Internecie rządzą się własnymi prawami. Dlatego właściwa optymalizacja treści już od początku pracy copywritera, oszczędzi czas specjaliście SEO. Copywriter który posiada wiedzę z zakresu SEO przygotuje tekst, który umiejętnie godzi interesy dwóch stron: botów Googla i czytelnika. Kluczem do sukcesu jest więc zarówno wyczerpanie tematu, atrakcyjne treści, jak i czytelny układ tekstu.

Copywriter się ceni

Dobry copywriter to inwestycja – nie koszt. Prawidłowo zoptymalizowane teksty, cyklicznie publikowane na stronie, zwiększają jej widoczność. A co za tym idzie pozwalają na wyższą klikalność. Wiedza i doświadczenie nie jest tanie.  Jeśli copywriter twierdzi, że ma duże doświadczenie w pisaniu treści pod SEO  i jest skłonny poświęcić swój czas za 10 zł (a czasem nawet mniej) za 1000 znaków ze spacjami, to trzeba się spodziewać, że teksty nie będą najwyższych lotów.

Grzech największy – plagiat

Google nie wybacza zduplikowanych treści. Z drugiej strony “niewinne” kopiowanie tekstu to nic innego jak kradzież pomysłów i pracy innych. Copywriter, który dba o swoją reputację, dostarczy własną indywidualną pracę. Osoba, która szuka tanich zleceń, raczej nastawia się na ilość, a nie jakość. Pociąga to za sobą ryzyko czegoś więcej niż inspiracji. Zleceniodawca ma możliwość sprawdzenia czy zamówiony tekst nie zawiera zduplikowanych treści. Wymaga to jednak dodatkowej pracy, a w przypadku zarządzania kilkoma stronami – może po prostu brakować czasu.

Brief – złoty środek w komunikacji z Copywriterem

Nić porozumienia pomiędzy klientem a copywriterem przekłada się na dobrze napisany tekst. Konkretne wytyczne, wiedza na temat grupy docelowej, informacje na temat samej firmy czy odpowiedź na pytanie, co klient chce osiągnąć przy pomocy danego tekstu – wszystko to powinno zostać określone na początku współpracy. Narzędziem, które ułatwia komunikację jest brief.

Copywriting obejmujący samą umiejętność tworzenia treści czyli tak zwane lekkie pióro, to za mało. Znajomość aktualnego oblicza Internetu, wytycznych od Google w zakresie pozycjonowania stron, wiedzy na temat sposobu czytania w sieci – to tylko kilka elementów, które mają wpływ na umiejętność tworzenia atrakcyjnych treści.

Profesjonalistów w zakresie SEO Copywritingu znajdziesz na: http://activeads.pl/uslugi-activeads-omnichannel-efektywnosciowy-marketing/copywritining-uslugi-copywriterskie-pisanie-tekstow-seo-i-artykulow/

Sprawdź również

Ecodriving dla firmy – sprawdź, jak jeżdżą Twoi kierowcy

Czy wiesz, jak wiele korzyści może przynieść Twojej firmie pakiet usług Ecodriving? To nie…