Home Biznes Skuteczna treść zwiększa sprzedaż w Internecie
Biznes - 13 października 2021

Skuteczna treść zwiększa sprzedaż w Internecie

W dzisiejszych czasach nawet najbardziej krzykliwy, a zarazem pięknie przygotowany banner graficzny nie przyciągnie klienta tak mocno, jak odpowiednio przygotowany tekst. Mowa zarówno o opisie produktu, poradniku zakupowym, jak i krótkiej recenzji. Aby publikacja faktycznei mogła cieszyć się sporym zainteresowaniem powinniśmy zainwestować w profesjonalny copywriting.

Przede wszystkim planowanie

Treści, które przygotujemy nie mogą być publikowane bez planu. Powinniśmy przygotować harmonogram publikacji, co przełoży się na większe zainteresowanie. Należy przeanalizować aktualne trendy i to właśnie na ich podstawie tworzyć teksty. Posłużmy się przykładem. Przedsiębiorstwo zajmuje się sprzedażą choinek żywych. Pierwsze teksty na ten temat powinny pojawić się we wrześniu – październiku. Warto w tym okresie opublikować materiał jakie drzewko kupić, jakie są różnice. W okolicach listopada należy przygotować treść związaną z odpowiednim transportem choinki oraz nawiązać do propozycji zakupowych. Z kolei w grudniu i styczniu powinny pojawić się artykuły na temat pielęgnacji, porady o utrzymaniu w dobrej kondycji. Finalnie, w lutym należy przedstawić czytelnikom treści o tym, jak “utylizować” lub zasadzić drzewko. Oczywiście, jest to tylko przykład i wszystko zależy od tego, jakie usługi bądź towary oferujemy. Rzecz jasna do takich publikacji trzeba się przygotować. Sprzedawca jest ekspertem, jednak nie musi być idealnym pisarzem. Dlatego w takim przypadku przyda się profesjonalny copywriting. Tak zwany tekściarz zbierze od nas wszystkie niezbędne informacje i przygotuje na ich podstawie artykuł, który będzie zoptymalizowany zgodnie z wymogami pozycjonowania, a także będzie “przyjazny” dla czytelnika. Taka publikacja powinna przede wszystkim pomóc potencjalnemu klientowi w zakupie, a więc skutecznym zwiększeniu sprzedaży.

Dobry tekst wspiera nie tylko finalną sprzedaż, ale również pomaga w pozycjonowaniu

Oczywiście, wszystko łączy się w całość, jednak warto pamiętać o tym, że algorytmy Google “lubią” treści autorskie, rozbudowane, przygotowane zgodnie z zasadami SEO. Chodzi o odpowiednią ilość słów kluczowych, a także ich precyzyjne rozmieszczenie w całym tekście. Ważne jest wykorzystanie nagłówków oraz oczywiście ogólna wysoka jakość publikacji. Nie można tworzyć tekstu, który w większości ma tak zwane “lanie wody”. Im więcej konkretów, tym lepiej, gdyż czytelnik faktycznie będzie zainteresowany treścią i nie “ucieknie” ze strony, co finalnie zmniejsza współczynnik odrzuceń. Oczywiście całość składa się na pozycjonowanie, a więc wysokie wyniki w wyszukiwarkach. Tak, to potwierdza, że skuteczna treść faktycznie zwiększa sprzedaż w Internecie.

Profesjonalny copywriting kluczem do sukcesu

Możemy mieć bardzo rozbudowaną wiedzę na temat, który chcemy przedstawić czytelnikowi, jednak to na nic, gdy nie będziemy posiadali umiejętności jej przekazywania. Chodzi oczywiście o przedstawienie jej tak, by faktycznie była atrakcyjna pod względem lektury. Składne zdania, odpowiednia interpunkcja, rozbudowany zasób słów. To wszystko może nam zapewnić profesjonalny copywriting. Agencja, która zajmuje się tworzeniem treści, po przeprowadzeniu “wywiadu” z nami, będzie w stanie zająć się realizacją materiału, aby finalnie był on nie tylko bardzo dobry pod względem technicznym, lecz również był “przyjemny” w odbiorze. Duże zainteresowanie ciekawymi treściami sprawia, że czytelnik, a więc nasz potencjalny klient udostępnia taki wpis swoim znajomym. Pojawia się więc w pewnym stopniu tak zwany viral, niezwykle korzystny dla firmy, bowiem można go uznać za darmową reklamę naszej firmy. Co ważne, nie chodzi tu tylko o bezpłatną promocję naszych usług lub towarów, lecz zbudowanie świadomości wśród potencjalnych klientów. “Skoro mój kolega udostępnił tekst z tej strony, jest ona zapewne rzetelnym źródłem informacji, a więc faktycznie, warto z niej korzystać nie tylko czerpiąc wiedzę, ale również pozyskując tam towary.” Nie oszukujmy się, sami nie będziemy w stanie zrealizować wysokiej jakości materiału. Nawet jeśli, zajmie nam to dużo czasu. Dlatego profesjonalny copywriting powinien być odpowiedzią na nasze potrzeby, a także skuteczną pomocą w zwiększeniu sprzedaży w Internecie.

Sprawdź również

Jak zorganizować konferencję w Krakowie?

Niezależnie czy jest to międzynarodowe forum, czy kameralne spotkanie branżowe, Kraków z j…