Home Biznes Skuteczne sposoby na zdobycie leadów sprzedażowych
Biznes - 8 maja 2020

Skuteczne sposoby na zdobycie leadów sprzedażowych

Zastanawiasz się jak w dobie dużej konkurencji zwiększyć sprzedaż? Chcesz zdobyć potencjalnych klientów w Internecie?

Mamy na to kilka sposobów, zacznijmy najpierw od wyjaśnienia terminu „lead sprzedażowy”. Najprościej mówiąc jest to osoba zainteresowana produktem lub usługą (reprezentująca konkretną firmą, w przypadku działań B2B), która odwiedziła nasz sklep lub stronę internetową i dobrowolnie pozostawiła swoje dane kontaktowe. Najczęstszymi formami pozostawienia danych kontaktowych przez naszego leada jest wypełnienie przez niego formularza, napisanie maila, pobranie ebooka, subskrypcja newsletter lub dokonanie zakupu. Dotarcie do leadów w dzisiejszym świecie jest dla nas szczególnie ważne ponieważ dzięki nim zyskujemy obszerną bazę potencjalnych klientów zainteresowanych naszą ofertą, do których możemy kierować dalsze akcje marketingowe. To z kolei może przełożyć się na większą sprzedaż.

  • Stworzenie intuicyjnej strony internetowej

Pierwszym krokiem, na drodze do sukcesu jest stworzenie strony WWW i jej odpowiednie przygotowanie. Witryna powinna być prosta w obsłudze dla odbiorców i na każdym kroku oferować kontakt z firmą – im krótsza ścieżka konwersji, tym większa szansa na leada!

  • Spersonalizowanie przekazu

Publikowanie masowych reklam w dzisiejszych czasach mija się z celem. Dużo skuteczniejszym rozwiązaniem jest wykorzystanie tego samego budżetu na odpowiednią personalizację reklam. Dzięki temu rozwiązaniu możemy zyskać nie tylko większe zainteresowanie, ale także odbiorców czekających na kolejne, dopasowane oferty.

  • Wzbudzenie pożądania

Skuteczną metodą pozyskania leadów jest wprowadzenie limitowanej oferty na swoje usługi lub produkty. Dlaczego? Ponieważ popyt rośnie gdy podaż jest ograniczona. Zastosowanie limitów sprawia wrażenie unikatowości, co z kolei wzbudza pożądanie. Możemy wprowadzić zarówno ograniczenie czasowe np. „promocja na ofertę obowiązuje jedynie do godziny 18:00” jak i ograniczenie ilościowe „pozostało tylko 5 produktów w magazynie”. Taki niedobór sprawi, że Klient zechce dokonać natychmiastowego zakupu, by nie tracić okazji.

  • Wykorzystanie świąt i specjalnych okazji

Każda zbliżająca się okazja lub święto to dla nas szansa na wzmożony ruch. Działania związane ze świętami co roku podnoszą słupki sprzedaży. Dlatego zawsze podczas planowania strategii marketingowej, miejmy je na uwadze. Z wyprzedzeniem przygotujmy się do dat ważnych dla wszystkich Polaków. Analizując wyniki sprzedaży wyraźnie widać, że najgorętszym okresem sprzedażowym jest ostatni kwartał roku. Wokół Black Friday, Cyber Monday, Mikołajek i Świąt Bożego Narodzenia powstaje największy szum. Pamiętając o tym, dobrze wykorzystajmy ten czas.

  • Dostosowanie oferty do użytkownika

Wielu potencjalnych klientów trafiających na naszą stronę internetową nie jest jeszcze gotowych do dokonania zakupu. Niektórzy tylko szukają informacji, albo zapoznają się z ofertą. Takim osobom warto pokazać podobne produkty lub usługi – jest spore prawdopodobieństwo, że mogą one bardziej przypaść im do gustu i skłonić je do zakupu. Inni klienci zwlekają z zakupem, ponieważ cena jest zbyt wysoka. Je z kolei skusić możemy bezpłatną przesyłką. Na powyższych przykładach widzimy, że warto jest konstruować ofertę pod kątem etapu sprzedażowego, na którym aktualnie znajduje się dana osoba i działać tak, aby zechciała przejść do następnego kroku, którym docelowo jest zakup.

  • Działanie wielokanałowe

Sprzedawać produkty i usługi możemy na wielu kanałach takich jak strona internetowa, fanpage na Facebooku, aplikacja mobilna, aukcji internetowa lub e-mail. Każdy użytkownik Internetu powinien mieć możliwość odnalezienia nas i swobodnego zakupu w najbardziej dogodny dla siebie sposób. Aby strategia ta przyniosła oczekiwane rezultaty, musimy zadbać o jej dostosowana pod kątem każdego z kanałów.

Sprawdź również

Jak zorganizować konferencję w Krakowie?

Niezależnie czy jest to międzynarodowe forum, czy kameralne spotkanie branżowe, Kraków z j…