SMS czy MMS w kampaniach — który będzie lepszy?
W kampaniach mobilnych zdecydowanie wygrywa SMS. Te krótkie wiadomości tekstowe przodują nad ciężkimi MMS-ami. Ale czy faktycznie firmy powinny rezygnować z drugiego rozwiązania? Poznaj zalety i wady obu metod i spraw, aby Twoje kampanie stały się jeszcze bardziej skuteczne.
Spis treści:
SMS czy MMS — co wziąć pod uwagę przy wyborze?
Nie będziemy specjalnie odkrywczy, jeśli powiemy, że największe znaczenie ma grupa docelowa. Warto od początku zastanowić się więc, czy nasi klienci lubią dostawać MMS-y.
U młodszych odbiorców mogą być one uznane za przestarzałe. W tym przypadku lepiej sprawdzą się klasyczne wiadomości tekstowe z linkami oraz powiadomienia push w aplikacjach. MMS może być również problematyczny dla starszych. Jeśli zdarzy się trudność z jej wyświetleniem, pojawią się też negatywne odczucia związane z marką. Istotne są więc szczegółowe badania dotyczące odbiorców.
Warto przeanalizować też budżet, którym dysponujemy. MMS-y są droższe od klasycznych wiadomości tekstowych. Dysponowanie sporą bazą odbiorców spowoduje więc, że koszt jednego MMS-a zamieni się w całkiem pokaźną kwotę do zapłaty. Warto również przeanalizować cel naszej kampanii reklamowej. W przypadku akcji:
- informacyjnej: skuteczniejsze będą SMS-y, gdyż treść wiadomości powinna być konkretna i krótka,
- marketingowej: zdjęcia lub krótkie video mogą zwiększyć konwersję.
Kampanie SMS — najczęstsze zastosowanie
Firmy znajdują dla SMS-ów szeroki wachlarz zastosowań: od promocji marki po budowanie pozytywnego wizerunku, np. wysyłając życzenia urodzinowe klientom. I faktycznie SMS-y sprawdzą się we wszystkich tych przypadkach.
Ale najskuteczniejsze będą:
- SMS przypominające klientom o płatnościach: krótkie, pisane w tonie informacyjnym. Wiadomości mają jedynie poinformować o zbliżającym się terminie lub opóźnieniu w spłacie,
- SMS do potwierdzania wizyt: w spa, u dentysty czy mechanika samochodowego, najlepiej w formie komunikacji dwukierunkowej, np. przy pomocy systemu wysyłkowego: https://smscenter.pl/,
- w formie SMS-ów transakcyjnych: zawierających informację o statusie zamówienia czy jego opłaceniu.
Elementy graficzne nie mają w przypadku tych wiadomości większego wpływu na ich efektywność.
MMS w marketingu — kiedy się sprawdzi?
Skuteczna reklama to taka, która angażuje więcej zmysłów na raz. A korzystając z samego tekstu, ciężko jest rozszerzyć przekaz. I właśnie wtedy warto sięgnąć po MMS-y.
W tej formie prześlemy komunikat ze zdjęciem, krótkim filmem video czy gifem. Takie wiadomości są dłuższe i większe, więc szybciej zwracają uwagę odbiorcy. A dodatkowo aktywują zmysł wzroku, mogą więc wpływać korzystnie na konwersję.
Dlatego polecamy stosowanie MMS-ów w dwóch przypadkach:
- wysyłanie klientom kuponów rabatowych wraz ze zdjęciami produktów objętych promocją (najlepiej sprawdzi się to w przypadku jedzenia),
- wiadomości urodzinowych, gdzie nawet klasyczny gif wywoła większą radość od suchego SMS-a i z dużym prawdopodobieństwem przełoży się na większą sympatię do marki.
Podsumowanie
Nie istnieje jedno uniwersalne narzędzie do promocji biznesu. SMS-y i MMS-y przyniosą podobne skutki, jeśli dopasujemy ich treść do odbiorców i ich potrzeb. Niezależnie jednak, który rozwiązanie wybierzemy, sprawdźmy, czy wiadomości dobrze wyświetlają się na różnych modelach telefonów.
Strategia content marketingowa – co warto o niej wiedzieć?
Coraz więcej firm dostrzega znaczenie przemyślanego planu działań opartych na wartościowyc…