SMS czy MMS w kampaniach — który będzie lepszy?
W kampaniach mobilnych zdecydowanie wygrywa SMS. Te krótkie wiadomości tekstowe przodują nad ciężkimi MMS-ami. Ale czy faktycznie firmy powinny rezygnować z drugiego rozwiązania? Poznaj zalety i wady obu metod i spraw, aby Twoje kampanie stały się jeszcze bardziej skuteczne.
Spis treści:
SMS czy MMS — co wziąć pod uwagę przy wyborze?
Nie będziemy specjalnie odkrywczy, jeśli powiemy, że największe znaczenie ma grupa docelowa. Warto od początku zastanowić się więc, czy nasi klienci lubią dostawać MMS-y.
U młodszych odbiorców mogą być one uznane za przestarzałe. W tym przypadku lepiej sprawdzą się klasyczne wiadomości tekstowe z linkami oraz powiadomienia push w aplikacjach. MMS może być również problematyczny dla starszych. Jeśli zdarzy się trudność z jej wyświetleniem, pojawią się też negatywne odczucia związane z marką. Istotne są więc szczegółowe badania dotyczące odbiorców.
Warto przeanalizować też budżet, którym dysponujemy. MMS-y są droższe od klasycznych wiadomości tekstowych. Dysponowanie sporą bazą odbiorców spowoduje więc, że koszt jednego MMS-a zamieni się w całkiem pokaźną kwotę do zapłaty. Warto również przeanalizować cel naszej kampanii reklamowej. W przypadku akcji:
- informacyjnej: skuteczniejsze będą SMS-y, gdyż treść wiadomości powinna być konkretna i krótka,
- marketingowej: zdjęcia lub krótkie video mogą zwiększyć konwersję.
Kampanie SMS — najczęstsze zastosowanie
Firmy znajdują dla SMS-ów szeroki wachlarz zastosowań: od promocji marki po budowanie pozytywnego wizerunku, np. wysyłając życzenia urodzinowe klientom. I faktycznie SMS-y sprawdzą się we wszystkich tych przypadkach.
Ale najskuteczniejsze będą:
- SMS przypominające klientom o płatnościach: krótkie, pisane w tonie informacyjnym. Wiadomości mają jedynie poinformować o zbliżającym się terminie lub opóźnieniu w spłacie,
- SMS do potwierdzania wizyt: w spa, u dentysty czy mechanika samochodowego, najlepiej w formie komunikacji dwukierunkowej, np. przy pomocy systemu wysyłkowego: https://smscenter.pl/,
- w formie SMS-ów transakcyjnych: zawierających informację o statusie zamówienia czy jego opłaceniu.
Elementy graficzne nie mają w przypadku tych wiadomości większego wpływu na ich efektywność.
MMS w marketingu — kiedy się sprawdzi?
Skuteczna reklama to taka, która angażuje więcej zmysłów na raz. A korzystając z samego tekstu, ciężko jest rozszerzyć przekaz. I właśnie wtedy warto sięgnąć po MMS-y.
W tej formie prześlemy komunikat ze zdjęciem, krótkim filmem video czy gifem. Takie wiadomości są dłuższe i większe, więc szybciej zwracają uwagę odbiorcy. A dodatkowo aktywują zmysł wzroku, mogą więc wpływać korzystnie na konwersję.
Dlatego polecamy stosowanie MMS-ów w dwóch przypadkach:
- wysyłanie klientom kuponów rabatowych wraz ze zdjęciami produktów objętych promocją (najlepiej sprawdzi się to w przypadku jedzenia),
- wiadomości urodzinowych, gdzie nawet klasyczny gif wywoła większą radość od suchego SMS-a i z dużym prawdopodobieństwem przełoży się na większą sympatię do marki.
Podsumowanie
Nie istnieje jedno uniwersalne narzędzie do promocji biznesu. SMS-y i MMS-y przyniosą podobne skutki, jeśli dopasujemy ich treść do odbiorców i ich potrzeb. Niezależnie jednak, który rozwiązanie wybierzemy, sprawdźmy, czy wiadomości dobrze wyświetlają się na różnych modelach telefonów.
Jak wybrać odpowiednią kartę graficzną dla swojego komputera?
Wybór karty graficznej nigdy nie powinien być przypadkowy. To podzespół odpowiadający za t…