Home Biznes Sposoby na skuteczną promocję nowego biznesu
Biznes - 29 grudnia 2020

Sposoby na skuteczną promocję nowego biznesu

Jak skutecznie wypromować nowo założony biznes? Na jakie formy reklamy się zdecydować? Reklama online, banery reklamowe, wizytówki, ulotki, a może video? Zobacz najlepsze sposoby na skuteczną promocję.

Nowa firma to czysty start na udane przedsięwzięcie. Jak zaplanować pierwsze marketingowe kroki, żeby nasza działalność od początku zaczęła przynosić zyski i przyciągała klientów? Jeśli nie chcecie inwestować w promocję przez agencję reklamową i szukacie standardowych aczkolwiek działających form marketingowych, zobaczcie, co zrobić krok po kroku, żeby bez większych kosztów odnieść sukces.

Rodzaje reklamy a profil działalności

Reklamę, jaką będzie chcieli zastosować na początku swojej aktywności, należy dostosować do wprowadzanego na rynek biznesu. W przypadku np. działalności jednoosobowej, w której filarem biznesu będą usługi coachingowe czy trenerskie istotnym elementem będą wizytówki, materiały związane z personal brandingiem i reklama online. Z kolei nowo powstająca firma sprzątająca powinna zacząć od ulotek, banerów reklamowych czy krótkiego spotu w lokalnej telewizji lub radiu.

Rodzaje reklamy możemy podzielić na dwie główne kategorie: offline i online. Ta pierwsza zakłada wszelkie elementy promocyjne widziane „na żywo” i są to m.in. ulotki, wizytówki, banery reklamowe, gazetki promocyjne, billboardy. Reklama online z kolei to wszystkie działania promocyjne, z jakimi styka się odbiorca podczas używania internetu. Mogą być to reklamy w sieciach społecznościowych, serwisach informacyjnych i innych stronach www. W tej kategorii znajdziemy np. banery reklamowe, komunikaty w social media (Facebook, Instagram, YouTube).

Reklama offline: które formy wybrać na początek?

Dobrą inwestycją są wszelkie formy reklamy, które będą nam służyły nie tylko na początku działalności, ale także później np. na targach, eventach, lokalnych imprezach – czyli wszędzie tam, gdzie będziemy chcieli pokazać firmę. Warto zaprojektować podstawowe formy: wizytówki, baner reklamowy, roll up i ulotki. Każda z tych form powinna być uniwersalna, mieć zwięzłe komunikaty i posiadać najważniejsze informacje. Możemy stworzyć proste hasło reklamowe, które będzie dopełnieniem nazwy marki. Powinno ono w instynktowny sposób, informować odbiorcę o kluczowych aspektach działalności lub promować ideę czy wartości naszej pracy. Lepiej być kreatywnym niż powtarzać utarte slogany innych firm.

Reklama online: zacznij od tych kroków

Na samym początku nie musisz wydawać żadnych pieniędzy, by zaistnieć w sieci. Czas na banery reklamowe w dużych serwisach jeszcze przed Tobą. Zacznij od założenia firmowych kont na serwisach społecznościowych: Facebooku, Instagramie, Google. Będą one Twoją wizytówką i pierwszym miejscem kontaktu klientów. Jeśli nie wiesz, jak się na nich komunikować, postaw na prostotę – przedstaw swoją firmę, profil jej działalności, możesz również opowiedzieć o pomyśle jej założenia, o właścicielach czy procesie produkcji. Autentyczność jest teraz kluczem do zdobywania nowych klientów.

Sprawdź również

Jak wybrać odpowiednią kartę graficzną dla swojego komputera?

Wybór karty graficznej nigdy nie powinien być przypadkowy. To podzespół odpowiadający za t…