Sposoby na skuteczną promocję nowego biznesu
Jak skutecznie wypromować nowo założony biznes? Na jakie formy reklamy się zdecydować? Reklama online, banery reklamowe, wizytówki, ulotki, a może video? Zobacz najlepsze sposoby na skuteczną promocję.
Nowa firma to czysty start na udane przedsięwzięcie. Jak zaplanować pierwsze marketingowe kroki, żeby nasza działalność od początku zaczęła przynosić zyski i przyciągała klientów? Jeśli nie chcecie inwestować w promocję przez agencję reklamową i szukacie standardowych aczkolwiek działających form marketingowych, zobaczcie, co zrobić krok po kroku, żeby bez większych kosztów odnieść sukces.
Spis treści:
Rodzaje reklamy a profil działalności
Reklamę, jaką będzie chcieli zastosować na początku swojej aktywności, należy dostosować do wprowadzanego na rynek biznesu. W przypadku np. działalności jednoosobowej, w której filarem biznesu będą usługi coachingowe czy trenerskie istotnym elementem będą wizytówki, materiały związane z personal brandingiem i reklama online. Z kolei nowo powstająca firma sprzątająca powinna zacząć od ulotek, banerów reklamowych czy krótkiego spotu w lokalnej telewizji lub radiu.
Rodzaje reklamy możemy podzielić na dwie główne kategorie: offline i online. Ta pierwsza zakłada wszelkie elementy promocyjne widziane „na żywo” i są to m.in. ulotki, wizytówki, banery reklamowe, gazetki promocyjne, billboardy. Reklama online z kolei to wszystkie działania promocyjne, z jakimi styka się odbiorca podczas używania internetu. Mogą być to reklamy w sieciach społecznościowych, serwisach informacyjnych i innych stronach www. W tej kategorii znajdziemy np. banery reklamowe, komunikaty w social media (Facebook, Instagram, YouTube).
Reklama offline: które formy wybrać na początek?
Dobrą inwestycją są wszelkie formy reklamy, które będą nam służyły nie tylko na początku działalności, ale także później np. na targach, eventach, lokalnych imprezach – czyli wszędzie tam, gdzie będziemy chcieli pokazać firmę. Warto zaprojektować podstawowe formy: wizytówki, baner reklamowy, roll up i ulotki. Każda z tych form powinna być uniwersalna, mieć zwięzłe komunikaty i posiadać najważniejsze informacje. Możemy stworzyć proste hasło reklamowe, które będzie dopełnieniem nazwy marki. Powinno ono w instynktowny sposób, informować odbiorcę o kluczowych aspektach działalności lub promować ideę czy wartości naszej pracy. Lepiej być kreatywnym niż powtarzać utarte slogany innych firm.
Reklama online: zacznij od tych kroków
Na samym początku nie musisz wydawać żadnych pieniędzy, by zaistnieć w sieci. Czas na banery reklamowe w dużych serwisach jeszcze przed Tobą. Zacznij od założenia firmowych kont na serwisach społecznościowych: Facebooku, Instagramie, Google. Będą one Twoją wizytówką i pierwszym miejscem kontaktu klientów. Jeśli nie wiesz, jak się na nich komunikować, postaw na prostotę – przedstaw swoją firmę, profil jej działalności, możesz również opowiedzieć o pomyśle jej założenia, o właścicielach czy procesie produkcji. Autentyczność jest teraz kluczem do zdobywania nowych klientów.
Jak zaprojektować taśmę pakową z nadrukiem, by wyróżnić się na rynku?
Wielu przedsiębiorców nie docenia znaczenia taśmy pakowej, nie zdając sobie sprawy z jej w…