Home Biznes Start-up w m-commerce
Biznes - 24 sierpnia 2022

Start-up w m-commerce

Według badania „PBI/Gemius E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”, w 2019 do zakupów online 61 proc. polskich konsumentów użyło smartfonów, a 27 proc. – tabletu. W ciągu ostatnich trzech lat znaczenie urządzeń mobilnych wzrosło jeszcze bardziej. By skutecznie konkurować o klientów, należy więc dostosować kanały sprzedaży do potrzeb użytkowników przyzwyczajonych do korzystania z technologii mobilnych. Jak to zrobić? Czym powinien cechować się start-up m-commerce?

Mobile commerce a e-commerce

M-commerce (skrót od mobile commerce) to oczywiście część ogromnego rynku e-commerce. Część, co trzeba zauważyć, coraz większa i bardziej znacząca. Obecnie około połowa transakcji online jest zawierana właśnie za pomocą urządzeń mobilnych. O rosnącej popularności tego sektora decyduje wiele czynników. Najważniejsze z nich to z całą pewnością:

  • większa dostępność i spontaniczność zakupów – decydując się na tworzenie aplikacji mobilnych, dajecie klientowi możliwość dokonania transakcji w dowolnym miejscu – np. w tramwaju, na plaży lub w poczekalni u lekarza;
  • pewność co do poprawnego wyświetlenia treści na urządzeniach mobilnych i zwiększenie konwersji w stosunku do stron responsywnych;
  • możliwość budowania bliskich relacji z klientami dzięki personalizacji działań marketingowych i doświadczeń użytkowników oraz łatwiejszej komunikacji na podstawie wcześniejszych zachowań;
  • aplikacje Flutter oferują możliwość zaimplementowania funkcji zwiększających wygodę (np. płatności w aplikacji, moduł śledzenia przesyłek, zintegrowany czat z obsługą, korzystanie z aparatu np. do wirtualnego przymierzania okularów lub skanowania kodów QR itp.).

M-commerce – najważniejsze aspekty

Najważniejszy aspekt m-commerce to oczywiście mobile development, czy zaprojektowanie i wykonanie aplikacji mobilnej. Rynek jest coraz większy, więc żeby uszczknąć dla siebie jak największy kawałek tortu, należy zadbać o to, by była ona jak najlepiej dostosowana do potrzeb i oczekiwań użytkowników. Podczas współpracy z software house szczególna wagę warto przyłożyć do:

  • wygodnego menu: najlepiej rozwijanego po kliknięciu w ikonę hamburgera i skonstruowanego w sposób pozwalający na intuicyjną obsługę;
  • bezproblemowego wyszukiwania z uwzględnieniem odpowiedniej lokalizacji wyszukiwarki na ekranie oraz wyświetlanych dynamicznie podpowiedzi;
  • komfortowy checkout i płatność: zamiast jednego etapu (który sprawdza się w przypadku komputera), lepiej podzielić go na kilka części, dzięki czemu łatwiej jest ogarnąć go na ekranie smartfona lub tabletu;
  • bezpieczeństwo: wycieki danych lub luki w zabezpieczeniach mogą doprowadzić do poważnych kryzysów wizerunkowych i niekorzystnie wpływać na liczbę zawieranych przez transakcję aplikacji.

Sprawdź również

Praca w social media – plusy i minusy, które musi poznać każdy

Jedną z bardziej przyszłościowych profesji jest praca w social media. Dla wielu jest to za…