Strona www dla sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?
Znaczenie rynku e-commerce rośnie w siłę, a sprzedaż internetowa staje się dominująca, względem tradycyjnych sklepów stacjonarnych. Liczba sklepów online stale się zwiększa – a tym samym rozwija się i wzmacnia konkurencja. Już nie wystarczy wykupić domenę i założyć najprostszą witrynę www, aby cieszyć się z napływającej fali nowych i powracających klientów. Niestety, dzisiaj właściciele e-sklepów muszą poważniej podejść do tematu, podnieść standardy obsługi klienta, a przede wszystkim wdrożyć udogodnienia dla kupujących. Dobrze skonstruowana witryna, to więcej niż połowa sukcesu. Można, oczywiście, zatrudnić freelancera, który zrealizuje każdy, nawet najbardziej nonsensowny, pomysł właściciela sklepu. Warto się jednak zastanowić, czy nie lepiej zdecydować się na sprawdzone rozwiązania, które przynoszą pozytywne efekty w tysiącach innych sklepów internetowych. Zacznijmy od najważniejszych elementów – tych, które prawdopodobnie w pierwszych kilku sekundach zadecydują o ewentualnym zakupie w witrynie.
Spis treści:
Szata graficzna dla strony www
Pierwsze, co widzi klient po wejściu na stronę e-sklepu, to jego szata graficzna. Sklep online zazwyczaj zawiera wiele grafik, zdjęć produktów i innych obrazków. Należy zwrócić uwagę na szybkość ładowania witryny www. Niejednokrotnie zdarza się, że potencjalni klienci przeglądają ofertę sklepu podczas przerwy w pracy, w środkach komunikacji, w kawiarni. Wszędzie tam, gdzie mają dostęp do swojego smartfona. W takiej sytuacji, nikt nie będzie czekał na pojawienie się grafiki, czy przekierowanie do strony produktowej. Ba, nawet więcej. Strona, która nie załaduje się wystarczająco szybko, jest opuszczana przez klienta. Dlatego, szybkość ładowania strony jest jednym z jej elementów kluczowych.
Działanie na urządzeniach mobilnych
Zagadnieniem, które poniekąd związane jest z tempem wyświetlania się witryny, jest jej wygląd na urządzeniach mobilnych – smartfonach i tabletach. Mały ekran wymusza odpowiednie ułożenie wszystkich elementów strony. Grafika i tekst powinny dopasowywać się do wyświetlacza urządzenia. Istotne jest, aby zarówno obrazki, jak i teksty były łatwe do obejrzenia i przeczytania. Mobilność strony decyduje o jej użyteczności dla klientów i intuicyjności obsługi. Dlatego, w dobie tak rozwiniętego internetu i branży e-commerce, każdy e-sklep powinien posiadać swoją wersję mobilną. Można to osiągnąć, projektując taką stronę już w wersji RWD, czyli w postaci responsywnej – dopasowującej układ witryny do małego ekranu. Drugą możliwością jest stworzenie oddzielnej strony na urządzenia mobilne. To, jaką opcję wybierze właściciel sklepu, uzależnione jest od wielu czynników. Warto wspomnieć, że wariant RWD jest bardziej uniwersalny i częściej stosowany.
Wybór oprogramowania, systemu CMS
Kolejnym problemem, przed którym stają właściciele witryn www, jest oprogramowanie sklepu. Możliwości jest wiele. Decyzję należy podjąć w oparciu o własne umiejętności lub możliwości opłacenia usług profesjonalisty w zakresie projektowania stron sklepów internetowych. Można zlecić specjaliście zaprojektowanie sklepu “od podstaw” – zazwyczaj jest to dosyć kosztowne i trwa dłużej. Jeżeli szukasz szybszego – można powiedzieć – wygodnego w obsłudze, niedrogiego “gotowca”, który posiada typowe rozwiązania i szablony sklepów w różnych branżach, zobacz sklepy projektowane w systemie CMS. System ten umożliwia tworzenie, edytowanie i aktualizowanie treści w witrynie, bez zaawansowanej wiedzy HTML. CMS cieszy się dużą popularnością ze względu na jego dostępność i prostotę użytkowania. Wystarczy zalogować się do panelu administracyjnego i z jego poziomu dokonywać zmian na stronie www. Jednym z popularniejszych systemów CMS – odpowiednich do e-sklepów jest prestashop. Warto wziąć pod uwagę, że odpowiedni CMS bardzo ułatwia pracę i zarządzanie treścią na stronie. Dzięki temu można mocniej skupić się na rozwijaniu biznesu.
Podstawą satysfakcjonującej sprzedaży w internecie, jest możliwość wygodnego i bezpiecznego przyjmowania płatności. Klienci chcą czuć się pewnie, przesyłając pieniądze za produkt, który widzą jedynie na ekranie. Umożliwiając konsumentom wybór sposobu płatności według ich chęci i potrzeb, zwiększa się szanse sklepu internetowego na udaną sprzedaż. Wygodne metody płatności to przede wszystkim szybkie płatności internetowe. Są one bezpieczne i zapewniają błyskawiczne opłacenie zamówienia. Są jednak klienci, którzy wolą zapłacić przy odbiorze paczki – płatności pobraniowe lub wykonać przelew. Zapewniając kupującym różne formy zapłaty za zamówienie, ułatwiamy im decyzję o zakupie i dajemy poczucie bezpieczeństwa.
Prowadzenie social media przez agencję marketingową – kiedy się zdecydować?
W dzisiejszym cyfrowym świecie prowadzenie social media stało się nieodłącznym elementem s…