Home Biznes Szkolenia Social Media i z marketingu internetowego dla biznesu
Biznes - 7 czerwca 2021

Szkolenia Social Media i z marketingu internetowego dla biznesu

Media społecznościowe zmieniły sposób, w jaki ludzie się komunikują – zarówno na niwie osobistej, jak i biznesowej. Korzystają z nich miliony osób w Polsce. Dlatego jeśli prowadzisz firmę i chcesz uzyskać dobrą pozycję na rynku, musisz być obecny na portalach takich jak Facebook, LinkedIn czy Instagram. Dlaczego to takie ważne i co mogą Ci dać szkolenia social media? Wyjaśniamy.

Czym są social media?

Social media to po polsku media społecznościowe. Chodzi o portale internetowe, na których użytkownicy sami tworzą treści, a nie tylko je odbierają. Aby zrozumieć, na czym polega ich fenomen, wystarczy spojrzeć na możliwości, jakie daje na przykład Facebook. Na tej platformie każda osoba może kreować swój wizerunek i dzielić się ze swoimi bliskimi tym, co ważne w jej życiu. Pozostawanie w kontakcie ze znajomymi czy rodziną było pierwotnym celem social mediów. Dziś jednak stały się one również źródłem rozrywki i informacji o świecie.

Poza tym media społecznościowe są intensywnie wykorzystywane przez marki do działań związanych z reklamą i marketingiem. To dobre posunięcie, które może wygenerować wysokie przychody – oczywiście pod warunkiem, że działania, które się prowadzi, są przemyślane i oparte o konkretną strategię komunikacyjną. Trzeba się tego nauczyć. Pomagają w tym szkolenia social media.

Co może dać promocja w mediach społecznościowych firmie?

Z mediów społecznościowych korzysta potężna grupa osób. Przykładowo liczba użytkowników Facebooka w Polsce sięga 20 milionów. W tej grupie na pewno są klienci, do których jest skierowana oferta Twojej firmy. Dlatego warto wykorzystać ten portal oraz inne, np. Instagram, LinkedIn, a nawet TikTok do komunikacji. Niesie to za sobą konkretne korzyści:

  • wizerunkowe – dzięki social mediom możesz uświadomić potencjalnym klientom, że Twoja marka w ogóle istnieje, jak również od czasu do czasu przypominać o tym fakcie. Masz też szansę wywoływać konkretne odczucia związane z marką, budować jej prestiż i zaufanie,
  • komunikacyjne – media społecznościowe mogą być miejscem bezpośredniej wymiany uwag z klientami, odpowiadania na ich pytania i nawiązywania oraz podtrzymywania bliższych relacji. Tak możesz zbudować lojalność wobec Twojej marki,
  • sprzedażowe – odpowiednio zaplanowane komunikaty reklamowe w mediach społecznościowych mogą się przełożyć bezpośrednio na liczbę zapytań ofertowych, a nawet, jeśli działasz w obszarze e-commerce, na liczbę zamówień.

Warto pamiętać, że część działań możesz podjąć w mediach społecznościowych bez ponoszenia kosztów. Dlatego dobrze wiedzieć, jak je poprowadzić, aby osiągnąć dzięki temu dobrą widoczność w sieci – taką, która przełoży się na wyniki finansowe firmy.

Szkolenia social media – czego można się na nich nauczyć?

Najlepszym sposobem na poznanie podstawowych, jak również bardziej zaawansowanych form prowadzenia komunikacji w mediach społecznościowych są szkolenia social media prowadzone przez profesjonalistów. To doskonała okazja do tego, aby krok po kroku nauczyć się, jak promować swoją markę w sieci. A czego można się nauczyć na takich kursach? Zagadnienia, które są tam poruszane, to m.in.:

  • charakterystyka poszczególnych mediów społecznościowych – na szkoleniu social media dowiesz się, gdzie warto założyć profil firmy w kontekście branży prowadzonej działalności. Przykładowo, jeżeli jesteś obecny głównie w sektorze B2B, Facebook i LinkedIn mogą zupełnie wystarczyć, a jeśli kierujesz produkty na rynek konsumencki, do młodszego pokolenia, mogą się przydać też Instagram i TikTok,
  • poprawne założenie profilu/fanpage’a – na Facebooku ważną kwestią jest np. dobór właściwego zdjęcia profilowego oraz fotografii w tle czy też dobry opis profilu działalności,
  • content marketing – czyli przygotowywanie angażujących i interesujących treści, które wzbudzą zainteresowanie potencjalnych klientów i osiągną duże zasięgi,
  • płatna reklama w mediach społecznościowych – podczas szkolenia z social mediów dowiesz się np., w jaki sposób planować i konfigurować kampanie reklamowe, jaki model płatności wybrać czy jak weryfikować skuteczność akcji promocyjnej,
  • skuteczna komunikacja z odbiorcami – na takich szkoleniach dowiesz się np. jak radzić sobie z negatywnymi recenzjami i komentarzami, w jaki sposób efektywnie odpowiadać na zapytania klientów i w jakim stylu prowadzić komunikację.

Oczywiście zakres zagadnień podejmowanych na szkoleniach z social mediów jest znacznie szerszy, a odpowiednią tematykę dla siebie znajdą zarówno początkujący, jak i zaawansowani. Warto zatem przyjrzeć się aktualnej ofercie i poszerzyć swoje kompetencje w wybranym kierunku.

Gdzie szukać szkoleń z social media i marketingu internetowego?

Znalezienie dobrego szkolenia lub kursu z Social Media lub marketingu internetowego może wymagać znacznej inwestycji czasu. Odwiedzenie stron internetowych firm szkoleniowych specjalizujących się w tematyce mediów społecznościowych może nie być najlepszym pomysłem. Na szczęście z pomocą przychodzą nam bazy szkoleń, takie jak Eventis.pl, gdzie zgromadzono oferty szkoleń z marketingu internetowego od kilkuset organizatorów z całej Polski. Na stronie https://eventis.pl/szkolenia/marketing-internetowy znajdziemy informacje o nadchodzących terminach, programie, sylwetki prowadzących oraz możliwość zgłoszenia się na wybrane szkolenie lub kurs całkowicie online. Szukając szkoleń, kursów i konferencji z szeroko pojętego marketingu, reklamy a także PR warto odwiedzić podstronę https://eventis.pl/wydarzenia/marketing-reklama-pr, gdzie znajdziemy cały szereg tego typu wydarzeń.

Dlaczego warto korzystać z baz szkoleń z marketingu? Umożliwiają one nie tylko szybsze znalezienie odpowiedniej oferty, ale również porównanie ich między sobą. Dzięki temu nie tylko wybieramy szkolenie najlepiej dopasowane do naszych potrzeb, ale też zyskujemy bezpieczeństwo, że zamawiamy je w dobrej cenie.

Sprawdź również

Czym charakteryzują się kampanie Google Ads?

Google Ads, dawniej znane jako Google AdWords, to jedna z najpopularniejszych platform rek…