Home Biznes Szukasz nietuzinkowej reklamy? Postaw na naklejki podłogowe
Biznes - 24 stycznia 2023

Szukasz nietuzinkowej reklamy? Postaw na naklejki podłogowe

Obecnie jest mnóstwo sposobów na reklamę – mniej i bardziej skutecznych. Strategia marketingowa firm opiera się dziś głównie na marketingu internetowym i reklamowaniu swoich produktów w mediach społecznościowych. Nie można zapomnieć jednak o tradycyjnych nośnikach reklamy. Chcesz wdrożyć skuteczne narzędzie marketingowe, a jednocześnie zadbać o komfort klienta? Rozwiązaniem są naklejki podłogowe.

Do czego służą naklejki podłogowe?

Okazuje się, że najskuteczniejsze sposoby na reklamę mamy… tuż pod stopami. I to dosłownie. Do takich tradycyjnych nośników reklamy (stosowanych w terenie) należą naklejki podłogowe. Nietrudno się domyślić, że są to naklejki z nadrukiem, umieszczane na podłodze.

Naklejka podłogowa pełni różne funkcje, w tym:

  • informacyjną – za pomocą naklejki (na przykład takiej w kształcie strzałki) można wskazać klientom drogę lub kierunek poruszania się po galeriach handlowych;
  • ostrzegawczą – taka naklejka może na przykład ostrzec przed wejściem na teren, wyłączony z użytkowania klientów;
  • reklamową – są to naklejki podłogowe z reklamowym nadrukiem, jak na przykład logo firmy, hasło reklamowe itp.;
  • dekoracyjną – naklejki podłogowe mogą po prostu udekorować przestrzeń w miejscach użyteczności publicznej czy siedzibach firm;
  • edukacyjną – naklejki podłogowe sprawdzają się do stworzenia gier korytarzowych czy ścieżek aktywizujących dla dzieci.

Naklejki znajdują zastosowanie w takich miejscach jak:

  • miejsca użyteczności publicznej (na przykład urzędy czy różne instytucje państwowe)
  • banki
  • przychodnie lekarskie i apteki
  • galerie handlowe
  • sklepy
  • szkoły i przedszkola

Profesjonalny druk naklejek podłogowych zapewnia funkcjonalność i bezpieczeństwo

Naklejki na podłogę świetnie spełniają swoje funkcje; mają doskonały wygląd i przyciągają uwagę klientów. Ponadto są w pełni bezpieczne i antypoślizgowe. Trzeba bowiem pamiętać, że umieszcza się je na podłodze (na kafelki podłogowe, płytki podłogowe, panele czy inny rodzaj posadzki). Muszą zatem spełniać najwyższe wymogi bezpieczeństwa.

Naklejki są drukowane na foliach polimerycznych pokrytych laminatem. Specjalny laminat zapewnia właściwości antypoślizgowe klasy R9. Ponadto zabezpieczone w ten sposób naklejki są odporne na ścieranie oraz inne uszkodzenia mechaniczne, a nadruk nie blaknie.

Poza klasycznymi naklejkami na podłogę dostępne są również naklejki na folii samoprzylepnej typu DOT, foliach ploterowych (mono- i polimerycznych) oraz folii odblaskowej i holograficznej. Dodatkowo można pokryć naklejkę specjalistycznym laminatem, chroniącym przed promieniowaniem UV.

Przed podjęciem decyzji o zamówieniu naklejek podłogowych – możecie Państwo zdecydować się na wydruk próbny. Pozwala to przekonać się, jak na żywo będą wyglądały kolory. Cyfrowa metoda druku (CMYK) pozwala na wydrukowanie od 1 szt. naklejki. Naklejki na podłogę są dostępne w formie mniejszych arkuszy lub nawinięte na rolkę.

Naklejka podłogowa jako skuteczny nośnik reklamy

Badania pokazują, że najskuteczniejsza reklama jest widoczna, a jednocześnie subtelna. Konsumenci są obecnie wręcz bombardowani reklamami – pod postacią billboardów czy wciskanych w dłoń ulotek, które chwilę później lądują w koszu.

Tak naprawdę do klientów nie trafiają nachalne i krzykliwe reklamy, ale właśnie te, które w dyskretny sposób są wkomponowane w otoczenie i niejako automatycznie przykuwają wzrok.

Coś, co jest umieszczone na podłodze, w naturalny sposób przyciąga wzrok. Kiedy idziemy – od czasu do czasu odruchowo zerkamy przecież pod nogi. Naklejka podłogowa jest także z daleka widoczna – zwłaszcza jeśli zostanie odpowiednio zaprojektowana.

Takie naklejki (na przykład z logo firmy czy kierujące do punktu, w którym mieści się siedziba firmy) pomagają także budować świadomość marki. Dla przykładu: naklejka podłogowa w formie strzałki, informująca klientów, gdzie znajduje się salon fryzjerki. Takie rozwiązanie przykuje uwagę również przypadkowych przechodniów, a w ich świadomości na pewno zapisze się nazwa salonu. Konsumenci lubią to, co znane. To, co już kojarzą. Takie działania to bardzo ważny element brandingu.

Zadbaj o przemyślany projekt naklejki podłogowej

Komunikacja wizualna marki to istotny aspekt prowadzenia przedsiębiorstwa. Naklejki podłogowe muszą wpisywać się w koncepcję firmy i sposób komunikacji wizualnej. Trzeba zatem solidnie przemyśleć, jak powinna wyglądać naklejka reklamowa – ważna jest jej wielkość, kształt, kolorystyka i oczywiście nadruk (logo, grafika, treść, hasło reklamowe).

Wszystko musi być wyważone; nie można tu z niczym przesadzić. Klienci zwrócą uwagę na jasny i konkretny przekaz. Zbyt duża liczba informacji z pewnością ich przytłoczy i nie będą chcieli zapoznać się z treścią reklamy.

Projektując naklejkę, trzeba posługiwać się paletą barw, która jest stosowana w komunikacji wizualnej marki (w innych projektach, mediach społecznościowych, ulotkach, katalogach itd.). Ważne, aby wyróżnić się spośród konkurencyjnych firm i na stałe zapisać się w świadomości odbiorców. Na naklejce powinno się też znaleźć logo firmy, a ponadto dane kontaktowe. Mile widziane jest też chwytliwe hasło reklamowe, które na chwilę zatrzyma spieszących się przechodniów.

Nie da się ukryć, że przygotowanie ciekawego i estetycznego projektu naklejki na podłogę to spore wyzwanie. Jeśli przedsiębiorca nie czuje się na siłach, by samodzielnie je stworzyć – warto skorzystać z pomocy profesjonalnych grafików, którzy zajmują się tym na co dzień.

Sprawdź również

Strategia content marketingowa – co warto o niej wiedzieć?

Coraz więcej firm dostrzega znaczenie przemyślanego planu działań opartych na wartościowyc…