Home E-commerce Thank you page na Twojej stronie www
E-commerce - WEB i technologie - 5 sierpnia 2017

Thank you page na Twojej stronie www

Kiedy prowadzisz swój biznes przez internet zależy Ci na tym, aby użytkownicy odwiedzający Twoją stronę www wykonywali na niej określone czynności. Do tych czynności należeć może dokonanie zakupu, zapisanie się do newslettera, wysłanie formularza itp. Jeśli podchodzimy do sprawy poważnie to stosując odpowiednie narzędzia (Google Analytics) staramy się zliczać konwersje, czyli liczbę faktycznie dokonanych akcji przez internautę. Niezwykle przydatne w zadaniu okazuje się posiadanie tzw. Thank you page.

Co to jest thank you page?

Thank you page to specjalnie utworzona strona www w obrębie Twojego serwisu, która ma za zadanie wyświetlać się użytkownikowi zaraz po dokonaniu czynności takich jak: zakup produktu, wysłanie formularza kontaktowego czy rezerwacja pokoju hotelowego. Jest to z jednej strony wygodne dla późniejszego zliczania konwersji na stronie, z drugiej zaś uprzejme w stosunku do klienta, który otrzymuje podziękowanie za wykonaną akcję.

Zalety stosowania thank you page

Jeśli dany użytkownik dokonał już zakupu produktu oferowanego w sklepie online może się wydawać, że nic więcej nie trzyma go już dłużej na stronie. Nic bardziej mylnego! Skoro przebrnął przez cały szereg kroków, które należy wykonać na stronie, od odnalezienia kategorii, przez wybór produktu, rejestrację, wybór rodzaju dostawy itp. to może warto zaproponować mu coś jeszcze? Nie żegnajmy się tak szybko 😉

Dobre relacje to szansa na kolejne zakupy

Po wykonaniu przykładowej akcji, którą może być dokonanie zakupu warto wyświetlić klientowi stronę z podziękowaniem. Dwa proste zdania w stylu „Serdecznie dziękujemy za Twoje zakupy! Zapraszamy w przyszłości!” na pewno nie zaszkodzą, a mogą sprawić, że internauta nas dobrze zapamięta.

Dobrym pomysłem będzie też umieszczenie na stronie typu thank you page kilku innych produktów z naszej oferty – podobnych do tego właśnie zakupionego lub całkowicie innych np. będących aktualnie w promocji lub na wyprzedaży. Być może osoba, która przekonała się do naszej witryny i kupiła na niej potrzebną sobie rzecz, zrobi to raz jeszcze? Warto spróbować.

Zapisy do newslettera, a może kolejny lajk na Facebooku?

Jeśli jednak nie dokona kolejnego zakupu to może chociaż zapisze się do newslettera, żeby na przyszłość być informowanym o aktualnej ofercie sklepu? Każdy kto prowadzi działalność internetową wie, że wartościowa lista mailingowa jest na wagę złota. Zaproponujmy więc pozostawienie swojego maila. Często taka prośba znajduje się już na etapie rejestracji, nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby zapytać o to drugi raz.

Skoro klient dokonał zakupu to znaczy, że nasz sklep, ewentualnie znajdujące się w nim produkty odpowiadają jego gustowi, prawda? No to thank you page będzie idealnym miejscem, aby zaproponować mu polubienie naszych profili w mediach społecznościowych, tak aby w przyszłości mógł być na bieżąco z naszą ofertą. Przy okazji jego znajomi zobaczą na swoich tablicach nazwę naszego sklepu, a jak wiemy, polecenie to najlepsza reklama.

Skoro już przy poleceniach jesteśmy – thank u page to też świetnie miejsce, aby zaproponować użytkownikowi pozostawienie opinii o naszym sklepie. Należy jednak pamiętać, aby nie przesadzać ze zbyt nachalnym namawianiem do pozostawiania pozytywnych opinii bo mogą one wywołać frustrację użytkownika i dać odwrotny do zamierzonego efekt.

Thank you page świetnie się przydaje również do zliczania konwersji na stronie. Ostatnio pisałem jak zliczać liczbę wykonanych połączeń na stronie www. W najbliższym czasie opiszę szerzej jak ustawiać i zliczać konwersje przy pomocy thank you page.

4 Comments

Sprawdź również

Jak sprawdzić swój numer telefonu?

Zmieniłeś numer? To nic dziwnego, że go nie pamiętasz – przez ostatnie kilka lat posługiwa…