Branża e-commerce cały czas się rozwija i to bardzo prężnie. Regularnie pojawiają się nowe trendy, za którymi powinni podążać właściciele sklepów internetowych, jeśli nie chcą zostać zmiażdżeni przez konkurencję. Śledzenie na bieżąco najnowszych publikacji, analiz i raportów oraz zapoznawanie się z opiniami ekspertów jest kluczem do sukcesu w przypadku e-handlu. Na co wobec tego powinny przygotować się osoby zarządzające sklepami internetowymi, aby móc się dalej rozwijać i zwiększyć sprzedaż na przestrzeni kolejnych miesięcy?

W roku 2018 trendami na rynku e-commerce były przede wszystkim Content Marketing, Big Data, Bussinses Intelligence, Email Automation, Chatbots, Digital Content, Social Commerce, Cloud Hosting i Multimedia Content. Co natomiast będzie wiodło prym w bieżącym roku?

Trendy e-commerce 2019

Z piedestału spadnie Content Marketing, a na znaczeniu zyskają Business Intelligence, CRM, Big Data i Personalizacja. Oczywiście na przestrzeni miesięcy trendy te mogą ulec zmianie ze względu na zawrotny rozwój branży e-commerce. Niewątpliwą popularnością będzie cieszył się dalszy rozwój Sztucznej Inteligencji. Dąży się do tego, aby rozwiązania opierające się na niej były coraz to łatwiejsze w obsłudze i dostępne w atrakcyjniejszych przedziałach cenowych. Sztuczna inteligencja okazuje się być niezwykle istotna do wyciągania bardziej precyzyjnych wniosków, zautomatyzowania i usprawnienia procesów logistycznych. Narzędzia opierające się na sztucznej inteligencji wykorzystywane są chociażby do poprawienia obsługi klienta czy personalizacji treści.

Personalizacja

Chatboty także będą się dalej rozwijać – będą coraz bardziej zaawansowane, prostsze i tańsze. W roku 2019 będzie można już mówić nawet o hiperpersonalizacji, co wymaga gruntownej analizy danych, a więc sięgnięcia po konkretne narzędzia. Kluczem do sukcesu będzie poznanie indywidualnych potrzeb i preferencji Internautów oraz zdobycie informacji na temat ich zachowań w Sieci. Zaawansowana personalizacja oferty w e-commerce pozwoli na zdobycie przewagi nad konkurencją.

Mobile First

Prym będzie wiódł także trend Mobile First. To właśnie za pomocą urządzeń mobilnych w postaci nowoczesnych smartfonów i tabletów coraz więcej konsumentów generuje ruch internetowy. Jeśli sklep online nie będzie miał mobilnej wersji, to z pewnością wiele straci. Ma to bowiem bardzo duży wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Za pomocą urządzeni mobilnych konsumenci nie tylko przeglądają ofertę sklepu, ale także dokonują transakcji. Strona nowoczesnego sklepu internetowego musi być responsywna i oczywiście dostosowana do mobilnego odbiorcy.

Klient na 1. miejscu

W roku 2019 niezwykle ważne będzie zadbanie o sprawną obsługę klienta i jego odczucia. Ważnym trendem będzie Customer experience, do której zaliczyć można także dopasowywanie się do preferencji Internautów oraz komunikowanie się z nimi w odpowiedni sposób i nadawanie im statusu kogoś wyjątkowego.

Nie można zapomnieć o SEO

Nowoczesny sklep internetowy musi pamiętać także o tym, aby na jego witrynie znalazły się unikatowe treści, co przekłada się na lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Wartościowe treści mają bezpośredni wpływ na pozycjonowanie. Bez wątpienia nie wystarczy posiłkować się średniej jakości tekstami, ale sięgać po teksty specjalistyczne. Za ich pomocą można kreować się na eksperta przy pomocy firmowego bloga. Używanie konkretnych słów i fraz kluczowych w publikowanych tekstach jest właściwą drogą do sukcesu.

Social Media

Należy także zaistnieć w Social media oraz wykorzystać portale społecznościowe do komunikowania się z konsumentami, budowania lojalności i przywiązania do swojego e-sklepu. Trendem 2019 będzie także Social Commerce, czyli sprzedaż w mediach społecznościowych. Podobnie zresztą jak rozszerzona rzeczywistość wirtualna, błyskawiczna dostawa i darmowe zwroty oraz zakupy przed zdjęcia, content video i głosowe zamówienia. Właściciele sklepów internetowych powinni zainteresować się także influence marketingiem, czyli współpracą z blogerami i znanymi osobami. Chodzi tutaj o serwisy z dużymi zasięgami, dzięki którym możliwe jest zwiększenie rozpoznawalności swojego e-sklepu i sprzedaży. Marketing afiliacyjny także zasługuje na uwagę, gdyż w ten sposób możliwe jest zwiększenie odsłon swojej witryny.

Artykuł powstał przy współpracy ze Sky-Shop.pl.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Na czym polega pozycjonowanie?

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) to z punktu widzenia osoby, która nie ma pojęci…