Home Przerwa na kawę Trendy marketingowe na 2021 rok
Przerwa na kawę - 27 listopada 2020

Trendy marketingowe na 2021 rok

Co przyniesie nam kolejny rok?

Powoli dobiega końca rok 2020, który przez wiele różnych wydarzeń nie był zbyt szczęśliwym rokiem. Co natomiast słychać w marketingu? Jakie trendy marketingowe wyróżniły się na tyle, by móc stwierdzić, że będą odgrywać duże znaczenie w 2021 roku?

Wyszukiwanie głosowe

Od 2020 roku wraz z wejściem języka Polskiego do asystenta głosowego google. Wyszukiwanie głosowe w naszym kraju stało się bardziej popularne. Nic dziwnego ponieważ asystent głosowy google podczas kilkuminutowej rozmowy gdzie wydajemy polecenia jakie ma wykonać potrafi np. otworzyć galerię zdjęć, sprawdzić pogodę, włączyć latarkę czy kalkulator a nawet zrobić nam zdjęcie.

Przeczytaj więcej o tym jak przystosować stronę do wyszukiwania głosowego.

Zakupy w mediach społecznościowych

Coraz bardziej popularne stają się grupy umożliwiające sprzedaż czy wypromowanie danego produktu. Powstają one za pomocą facebooka gdzie po określeniu do czego będzie wykorzystywana dana grupa, dostajemy dostęp do panelu gdzie wpisujemy cenę, nazwę oraz dodajemy opis danego produktu. Sprzedaż może też odbywać się za pośrednictwem transmisji na żywo zarówno na grupie jak i naszym prywatnym profilu.

Przeczytaj o tym, jak dodać ogłoszenie w marketplace na Facebooku.

Tik tok

Zyskał on dużą popularność, poprzez możliwość tworzenia tak zwanych krótkich filmików, teledysków. Możemy tu znaleźć też wiele wartościowych treści w postaci poradników czy tak zwanych lifehacków. TikTok był zdecydowanie najszybciej zyskującą popularność aplikacją na świecie. Treści w tej aplikacji skierowane są do odpowiedniej grupy wiekowej. Według statystyk opublikowanych przez firmę pracującą nad tik tokiem 60% osób to grupa ludzi w wieku od 16 do 24 lat. Nie mniej, coraz więcej osób ze starszych grup wiekowych korzysta z TikToka.

Sprawdź kurs TikTok od A do Z.

E-commerce

E- commerce – wprost mówiąc jest to handel elektroniczny, który w ostatnich latach zaczął prężnie się rozwijać. Handel elektroniczny to sposób dla firm na pozbycie się nadwyżek magazynowych. Przy obecnej sytuacji związanej z koronawirusem taki sposób sprzedaży może przyczynić się do pozyskania większej ilości klientów. Wiele mniejszych spółek decyduje się na założenie sklepu internetowego, ponieważ mamy tu do czynienia z mniejszymi kosztami niż w przypadku sklepu stacjonarnego. Utrzymanie sklepu internetowego w przypadku gdy mamy wszystko przygotowane i wydatki idą tylko na marketing może nie przekraczać nawet 500 zł na miesiąc.

Przeczytaj więcej o tym, jak promować sklep internetowy.

Analityka

Zbieranie danych analitycznych stało się popularne i nikogo nie powinno to dziwić, ponieważ każda firma chcąca rozwijać się albo rozwijać swoje produkty typu firmy zajmujące się sprzedażą telefonów będą w jakimś tam procencie śledzić swoich użytkowników w celu wykorzystania zdobytych informacji do ulepszenia swojego sprzętu lub systemu. Dane mogą też być zbierane poprzez analizę wypełnionych przez pracowników ankiet.

Zobacz jak dodać kod analityczny do Twojej witryny.

Autonomizacja marketingowa

Jest to specjalistyczne oprogramowanie umożliwiające zautomatyzowanie niektórych procesów marketingowych np. podczas sprzedaży w sklepie internetowym ciężko by było gdyby do każdego klienta trzeba było z osobna wysłać potwierdzenie przelewu, zakupu paczki itp. Autonomizacja marketingu sprawiła że można ustawić tego typu potwierdzenia, a nawet niektóre firmy sprzedając produkty przez facebooka mają robota, który kontaktuje się z klientami piszącymi do niej. Często dostając takie wiadomości pod danym emailem widzimy napis wiadomość została wygenerowana automatycznie.

Przeczytaj więcej na temat marketing automation.

Jak widać, większość z wymienionych trendów marketingowych było z nami już od jakiegoś czasu. TokTok już wcześniej funkcjonował jednak to 2020 rok był dla tej aplikacji przełomowy, a 2021 może być jeszcze lepszy. Podobnie e-commerce, dla którego rok 2020 ze względu na lockdown, był stosunkowo udany i skłonił wiele firm do przejścia do Internetu.

Sprawdź również

Zasady netykiety w Internecie

Spis treści: Czym są zasady netykiety?Zasady netykiety w sieci10 najważniejszych zasad net…