Home Google Unikalne treści – podstawa efektywnego pozycjonowania
Google - 23 sierpnia 2019

Unikalne treści – podstawa efektywnego pozycjonowania

Wysoka pozycja strony w wyszukiwarce jest w dzisiejszych czasach podstawą internetowego sukcesu. Jednak, aby to osiągnąć, należy właściwie zoptymalizować treści i zadbać o ich unikalność. Dlaczego jest to tak ważne?

Dawniej, aby zapewnić stronie internetowej dobrą pozycję w wynikach wyszukiwarki, wystarczyło zadbać o właściwy dobór słów kluczowych. Dziś algorytmy Google są znacznie bardziej zaawansowane i biorą pod uwagę zdecydowanie więcej czynników. Jednym z najważniejszych jest unikalność treści występujących na stronie. Wyszukiwarka chce zapewnić użytkownikom jak najwartościowsze wyniki zapytań, dlatego też teksty powielane są przez nią po prostu ignorowane. Naszym gościem jest dziś jeden z najlepszych specjalistów ds. marketingu internetowego — Marek Masalski. Wyjaśni nam, jaki wpływ na pozycjonowanie stron mają unikalne treści.

Unikalne treści — korzyści umieszczania ich na stronie

Pozycja w internecie to niewątpliwie bardzo ważny czynnik wpływający na ilość dziennych odwiedzin witryny. Wielokrotnie mówił Pan, że umieszczanie na stronach wyłącznie unikalnych treści, jest bardzo ważne, jeśli chcemy cieszyć się wysoką pozycją w przeglądarce. Wiele naszych czytelników zadaje sobie pytanie, dlaczego właściwie tak jest. Pan, jako specjalista w dziedzinie marketingu internetowego z pewnością zna wszystkie jego tajniki. Mamy więc nadzieję, że podzieli się Pan z nami wiedzą dotyczącą korzyści, jakie płyną z umieszczania unikalnych tekstów na stronach.

Wkraczając w temat wpływu unikalnych treści na pozycjonowanie, należy przede wszystkim wyjaśnić ich definicję. Już sama nazwa pojęcia mówi nam wiele. Unikalne — czyli niepowtarzalne, wyjątkowe, niepowielone. Treść taka musi być po prostu jedyna w swoim rodzaju. Wykluczone jest więc kopiowanie całości, a nawet fragmentów innego tekstu. Niestety, w dzisiejszych czasach tak zwany duplicate content, jest problemem występującym na skalę światową. Jest to nie tylko niezgodne z prawem, ale i wpływa destrukcyjnie na pozycję danej witryny w internecie.

-Po zdefiniowaniu, czym są unikalne treści, specjalista wyjaśnił, jakie zalety niesie ze sobą ich wykorzystywanie w zakresie marketingu internetowego.

Wyszukiwarka Google zoptymalizowana jest do tego, aby ukazywać swym użytkownikom wartościowe treści. Określenie to definiować można na wiele sposobów, jednak oznacza to po prostu, że teksty unikalne, uwzględniające zasady SEO, znajdą się na szczycie listy. Tworzenie oryginalnych treści nie jest trudne, wymaga jedynie odrobiny twórczości oraz znajomości zasad pozycjonowania. Właściciele stron mogą także zlecić wykonanie tekstów profesjonalnym agencjom. Warto zadbać o spełnienie tych warunków, ponieważ efektem będzie zwiększona liczba odwiedzin. Taka optymalizacja może między innymi zwiększyć wyniki sprzedażowe w sklepach internetowych, czy poszerzyć liczbę czytelników bloga.

Umieszczanie kopii na stronach zwyczajnie się nie opłaca

Jeśli unikalne treści wpływają na pozycjonowanie strony w internecie, to kopiowane teksty muszą w takim razie powodować wręcz odwrotny rezultat. Czy rzeczywiście tak jest? Czy strony zawierające duplicate content są niewidoczne w przeglądarkach?

Od kilku lat Google stale optymalizuje wyszukiwarkę, tak aby wyświetlane wyniki, jak najdokładniej pokrywały się z wyszukiwaną frazą. Nie bez powodu, mimo obecności wielu internetowych wyszukiwarek, to właśnie Google cieszy się największym powodzeniem. System ten wykazuje się niezwykłą wręcz inteligencją, tym samym ukazuje użytkownikom jak najcenniejsze treści. Nie możemy lekceważyć tej wyszukiwarki. Ona po prostu wie, że skopiowany tekst występuje pod więcej niż jednym adresem i w trosce o zadowolenie użytkownika, nie wyświetli listy wyników zawierających taką samą treść. Strony internetowe zawierające duplicate content działają więc jedynie na swą niekorzyść, ponieważ Google mogą nie uwzględnić ich w wynikach wyszukiwania.

Unikalność należy zachować także w obrębie strony

Pewne jest, że kopiowanie cudzych tekstów nie jest właściwe i źle wpływa na pozycjonowanie witryny. Jak problem ten kształtuje się, kiedy duplicate content występuje jedynie w obrębie jednej strony internetowej? Przecież wiele sklepów online podobnie charakteryzuje przedmioty lub musi zachować oryginalny opis producenta. Czy wtedy także istnieje ryzyko słabej widoczności w przeglądarce?

Ważność zachowania unikalności tekstu jest kluczowa nawet przy opisach produktów. Niestety powielanie schematu oraz jedynie niewielka modyfikacja sprawia, że pozycjonowanie stron nie jest efektywne. Dlatego też bardzo istotne, aby przy tworzeniu charakterystyki przedmiotów wykazywać się kreatywnością. Pragnę podkreślić, że należy również uważać na duplikowanie artykułów wewnątrz witryny. Często zdarza się, że taki sam tekst pojawia się w kilku miejscach na jednej stronie internetowej. Jeśli każdy z nich podlinkowany jest pod inny adres, to przeglądarka również zinterpretuje to jako duplicate content.

Sprawdź również

Google organizacja macierzysta: Alphabet. Co warto o niej wiedzieć?

Google to jedna z najbardziej znanych i rozpoznawalnych marek na świecie, ale niewielu wie…