Home Biznes W czym przydaje się stosowanie marketingu medycznego?
Biznes - 9 lutego 2021

W czym przydaje się stosowanie marketingu medycznego?

Lekarze mają zwykle problem z tym, że oni także powinni dbać o marketing. Kojarzy im się to raczej z ofertami sklepów internetowych i podobnych miejsc – a nie z medycyną. W dużej mierze jest to spowodowane tym, że marketing medyczny jest również dosyć skomplikowany. Nie można tutaj stosować takich samych sztuczek, jak w przypadku normalnego reklamowania produktu. O co chodzi? Zarówno lekarze, jak i dentyści nie mają prawa zachęcać nikogo do leczenia w swoich gabinetach. Dla osoby, która nie praktykuje jednego z tych zawodów jest to często zaskakująca informacja.

Nie da się jednak zaprzeczyć temu, że w każdym mieście pojawia się coraz więcej specjalistów z różnych dziedzin medycyny i klienci chcą mieć możliwość poznania ich bliżej zanim udadzą się na wizytę. W tym celu powstają banery i strony internetowe, które stanowią właśnie element marketingu – jest on może ograniczony, ale nie oznacza to wcale, że mniej potrzebny.

Po co lekarzowi działania marketingowe?

Przede wszystkim jest to sposób komunikowania się z pacjentem na długo przed spotkaniem. Poprzez udzielenie konkretnych informacji przekazujemy mu, że chcemy się z nim spotkać i dysponujemy faktyczną wiedzą, która będzie tutaj jak najbardziej przydatna. W marketingu medycznym istotne jest to, aby nie koloryzować i nie przesadzać z opisem swojego wykształcenia czy usług – konkretne i rzeczowe informacje muszą wystarczyć. Jeżeli potrafimy więcej niż konkurencja to od razu stawia nas to wyżej na potencjalnej liście pacjenta – a taki właśnie był cel.

Lekarz może poprzez swoją stronę internetową pokazać profesjonalizm. Nawet jeżeli została ona wykonana przez wyznaczony do tego zespół – to także pokazuje, że w tym konkretnym gabinecie nie korzysta się z półśrodków i traktuje się swoją pracę poważnie. Choć może się to wydać mało istotne – pierwsze wrażenie jest ważne, a często odbywa się właśnie na etapie przeglądania witryny w sieci.

Im prościej, tym lepiej

Marketing medyczny (więcej o nim przeczytasz tutaj: https://simpliteca.com/marketing-medyczny/) różni się od zwyczajnego marketingu także tym, że tutaj raczej ceni się prostotę. Nie potrzebne są kolorowe nagłówki, przesyt informacji i wymyślne przejścia. Pacjent chce zobaczyć już w tym momencie, że lekarz nie będzie marnował jego czasu.

Dlatego też powinniśmy wcześniej udać się na inne strony internetowe gabinetów medycznych i zwrócić uwagę na to, co najbardziej nas denerwuje. Może to być utrudniony dostęp do danych kontaktowych lub zbyt dużo otwierających się zakładek – jak zidentyfikujemy problem to możemy usunąć go u siebie i tym samym wyjść na prowadzenie.

Jeśli chcesz polecić obsługę marketingu medycznego specjalistom to polecamy Simpliteca.com.

Sprawdź również

Jak wybrać odpowiednią kartę graficzną dla swojego komputera?

Wybór karty graficznej nigdy nie powinien być przypadkowy. To podzespół odpowiadający za t…