Home Biznes W czym przydaje się stosowanie marketingu medycznego?
Biznes - 9 lutego 2021

W czym przydaje się stosowanie marketingu medycznego?

Lekarze mają zwykle problem z tym, że oni także powinni dbać o marketing. Kojarzy im się to raczej z ofertami sklepów internetowych i podobnych miejsc – a nie z medycyną. W dużej mierze jest to spowodowane tym, że marketing medyczny jest również dosyć skomplikowany. Nie można tutaj stosować takich samych sztuczek, jak w przypadku normalnego reklamowania produktu. O co chodzi? Zarówno lekarze, jak i dentyści nie mają prawa zachęcać nikogo do leczenia w swoich gabinetach. Dla osoby, która nie praktykuje jednego z tych zawodów jest to często zaskakująca informacja.

Nie da się jednak zaprzeczyć temu, że w każdym mieście pojawia się coraz więcej specjalistów z różnych dziedzin medycyny i klienci chcą mieć możliwość poznania ich bliżej zanim udadzą się na wizytę. W tym celu powstają banery i strony internetowe, które stanowią właśnie element marketingu – jest on może ograniczony, ale nie oznacza to wcale, że mniej potrzebny.

Po co lekarzowi działania marketingowe?

Przede wszystkim jest to sposób komunikowania się z pacjentem na długo przed spotkaniem. Poprzez udzielenie konkretnych informacji przekazujemy mu, że chcemy się z nim spotkać i dysponujemy faktyczną wiedzą, która będzie tutaj jak najbardziej przydatna. W marketingu medycznym istotne jest to, aby nie koloryzować i nie przesadzać z opisem swojego wykształcenia czy usług – konkretne i rzeczowe informacje muszą wystarczyć. Jeżeli potrafimy więcej niż konkurencja to od razu stawia nas to wyżej na potencjalnej liście pacjenta – a taki właśnie był cel.

Lekarz może poprzez swoją stronę internetową pokazać profesjonalizm. Nawet jeżeli została ona wykonana przez wyznaczony do tego zespół – to także pokazuje, że w tym konkretnym gabinecie nie korzysta się z półśrodków i traktuje się swoją pracę poważnie. Choć może się to wydać mało istotne – pierwsze wrażenie jest ważne, a często odbywa się właśnie na etapie przeglądania witryny w sieci.

Im prościej, tym lepiej

Marketing medyczny różni się od zwyczajnego marketingu także tym, że tutaj raczej ceni się prostotę. Nie potrzebne są kolorowe nagłówki, przesyt informacji i wymyślne przejścia. Pacjent chce zobaczyć już w tym momencie, że lekarz nie będzie marnował jego czasu.

Dlatego też powinniśmy wcześniej udać się na inne strony internetowe gabinetów medycznych i zwrócić uwagę na to, co najbardziej nas denerwuje. Może to być utrudniony dostęp do danych kontaktowych lub zbyt dużo otwierających się zakładek – jak zidentyfikujemy problem to możemy usunąć go u siebie i tym samym wyjść na prowadzenie.

Jeśli chcesz polecić obsługę marketingu medycznego specjalistom to polecamy Simpliteca.com.

Sprawdź również

Ecodriving dla firmy – sprawdź, jak jeżdżą Twoi kierowcy

Czy wiesz, jak wiele korzyści może przynieść Twojej firmie pakiet usług Ecodriving? To nie…