Home Biznes W jaki sposób łączyć SEO i PR?
Biznes - 14 sierpnia 2021

W jaki sposób łączyć SEO i PR?

Minęły już czasy, kiedy istniały oddzielne zespoły do spraw public relations (PR) i SEO, które pracowały w odosobnieniu. Podczas gdy Twój zespół PR był zajęty zapewnieniem zasięgu w czasopismach, gazetach i kanałach telewizyjnych, SEO polegało na faszerowaniu treści słowami kluczowymi. Jednak w ostatnich czasach nastąpiła ogromna transformacja w cyfrowym krajobrazie i rzeczywiście nadszedł czas, aby zmienić kierunek działań.

Z ponad 4 miliardami ludzi na całym świecie korzystających z Internetu, cała akcja ewidentnie przeniosła się do sieci, wymagając od marek skierowania większości swoich działań marketingowych do kanałów cyfrowych, tym samym zacierając granice między PR, SEO i mediami społecznościowymi.

Oznacza to, że, czy zauważyłeś, jak podobne są działania Public Relations i usługi SEO? W obu przypadkach chodzi o tworzenie treści w celu budowania świadomości i wiarygodności marki. Nie tylko dlatego, że obydwa działania wymagają budowania relacji i zdobywania potwierdzenia od osób trzecich. Biorąc pod uwagę, że istota PR i SEO jest podobna, połączenie strategii PR i SEO w celu osiągnięcia celów biznesowych ma sens, prawda?

Oto 3 sposoby na zintegrowanie strategii PR i SEO w celu zmaksymalizowania korzyści

1. Stwórz ujednoliconą personę

Przed przystąpieniem do pracy warto wiedzieć, do kogo chcesz skierować kampanię i stworzyć persony klientów. Persony to fikcyjne reprezentacje idealnej grupy docelowej na podstawie ich danych demograficznych, cech osobowości, zachowań zakupowych, wyzwań i motywacji życiowych. Jasna koncepcja osobowości klienta pomaga tworzyć komunikaty, które bezpośrednio do niego przemawiają.

Ponieważ zarówno pozycjonowanie SEO https://funkymedia.pl/pozycjonowanie, jak i PR zaczynają się od zrozumienia grupy docelowej, warto połączyć oba wyniki badań i stworzyć ujednoliconą osobowość na początek. Podczas gdy SEO wykorzystuje metody badania odbiorców, aby zrozumieć grupę docelową, zespół PR prowadzi badania nad publikacjami, mediami i influencerami, z którymi angażuje się grupa docelowa.

2. Pozyskaj docelowe słowa kluczowe

Wiemy, jak ważną rolę odgrywają słowa kluczowe w SEO, ponieważ optymalizacja słów kluczowych to pierwszy krok w kierunku udanej kampanii SEO, ale kto powiedział, że słowa kluczowe powinny być związane tylko z SEO?

Pomocne jest udostępnienie tej listy docelowych słów kluczowych Twojemu zespołowi PR, aby mógł on zacząć włączać je do materiałów PR, takich jak  komunikaty prasowe, prezentacje artykułów, zapisy najczęściej zadawanych pytań, wywiady i wiele innych. Zespół PR może również tworzyć historie związane z tymi słowami kluczowymi i zachęcać do publikacji.

Na przykład, jeśli jesteś marką budującą domy, możesz użyć słowa kluczowego „niestandardowe projekty domów” nie tylko w swojej witrynie i blogu, ale także w informacjach prasowych i prezentacjach w mediach, tak aby stało się ono synonimem Twojej marki na platformach cyfrowych.

3. Współpracuj z influencerami

Kolejnym ogromnym podobieństwem między PR i SEO jest budowanie relacji – czy to z redaktorami, influencerami czy blogerami. Kiedy PR-owcy pracują nad swoją listą mediów, muszą brać pod uwagę influencerów, którzy współgrają z ich marką i przemawiają do podobnej grupy docelowej. W końcu, influencer marketing jest na najwyższym poziomie, a według badań 30% konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupu produktu wspieranego przez blogera nie będącego gwiazdą niż przez celebrytę.

Sprawdź również

Szkolenia na wózki widłowe UDT – wszystko, co musisz wiedzieć

Marzysz o pracy operatora wózka widłowego? Warto jednak odpowiednio do niej się przygotowa…