Home Biznes Web 3.0- nowe oblicze technologii internetowych
Biznes - 18 października 2023

Web 3.0- nowe oblicze technologii internetowych

Web 3.0 zaczyna się na etapie ewolucji technologicznej. Rozwój Internetu, który dokonał się na przestrzeni lat jest kluczem do zrozumienia możliwości, które technologia daje nam obecnie. Zacznijmy od roku 1989, kiedy Tim Berners-Lee, fizyk i informatyk, wdrożył Web 1.0. Wówczas połączenia informacyjne oparte na hiperłączach zapewniały użytkownikom ograniczoną możliwość interakcji z witrynami.

World Wide Web wyróżniały strony WWW o charakterze statycznym, niewielka zawartość multimediów, skromny interfejs oraz język HTML. Toczące się prace nad „ożywieniem” sieci poskutkowały opracowaniem nowych standardów w 2004 roku. Właśnie wtedy udało się wejść na poziom Web 2.0, które nazwał tak Dale Dougherty. Od tego momentu interakcje w przestrzeni internetowej stały się dostępne dla użytkowników. 

Możliwość wyrażania się poprzez edytowanie treści, dodawanie komentarzy, multimediów oraz media społecznościowe stworzyło szereg nowych możliwości. Web 2.0 zapewnia łatwiejsze przeglądanie contentu i zbieranie informacji. Interaktywna zawartość reaguje na wprowadzane dane, a sieć jest kompatybilna z urządzeniami różnego typu (smartfon, laptop, tablet). 

Web 3.0 to wizja twórcy WWW, wspomnianego już Tima Bernersa-Lee. Kolejna generacja aplikacji i usług internetowych dążyć będzie do zmaksymalizowania prywatności użytkowników. Bezpieczeństwo i przejrzystość przetwarzania danych to priorytety sieci 3D, a równy dostęp do dóbr cyfrowych to cel, który przyświeca tej koncepcji.

Sieć 3D dla biznesu

Jakie cechy Web 3.0 przyczyniają się do wzbogacenia relacji przedsiębiorca-klient? Z całą pewnością rozwój AI (sztucznej inteligencji) pozwalający na płynne przetwarzanie danych i lepszą komunikację. Większa ilość pozyskiwanych informacji, choćby z historii przeglądania czy z mediów społecznościowych, daje przedsiębiorcom możliwość bardziej skutecznego reagowania na potrzeby konsumentów. 

Pozwala dotrzeć do określonej grupy docelowej, tworzyć więzi i budować relacje, a docelowo zwiększyć sprzedaż. Korelacja Web 3.0 z rzeczywistością rozszerzoną wprowadzi marketing firm na nieznane dotychczas obszary. Klient oglądający produkt w postaci hologramu to coś niezwykłego, co pozwoli doświadczać odbiorcom zupełnie nowych przeżyć i budować ich doświadczenia. Również zarządzanie łańcuchem dostaw przeniesie się na inny poziom. Ma być ono w większym stopniu zdecentralizowane, a to zwiększy ich bezpieczeństwo i wydajność.

Taka koncepcja pozwoli zmniejszyć koszty oraz poprawić jakość oferowanych produktów. Kolejną technologią w sieci Web 3.0 będzie przetwarzanie danych w sposób rozproszony. Zapewni to większe bezpieczeństwo i transparentność.

Nasza przyszłość w sieci 3D

Web 3.0 zwiastuje wiele innowacyjnych zmian. Dotyczyć będą one głównie obszarów gospodarczych i społecznych, natomiast w biznesie mogą wprowadzić prawdziwą rewolucję. Wdrożenie nowego systemu dla wielu będzie oznaczało opracowanie całkiem nowych modeli biznesowych. Jednak przemyślana strategia pozwoli przedsiębiorcom czerpać ogromne korzyści z nowoczesnej technologii. 

Odpowiednio dobrane narzędzia pozwolą dogłębnie poznać potencjalnego klienta, zbudować z nim solidną relację oraz zapewnić bezpieczeństwo danych na najwyższym poziomie. Oferowane produkty zyskają na jakości dzięki wykorzystaniu AI. Wszystko to pozwoli zwiększyć zyski i wyprzedzić konkurencję, która nie podejmie wyzwania.

Materiał partnera

Sprawdź również

Trendy w brandingu i marketingu na 2024

Rok 2024 niesie istotne zmiany w obszarze brandingu, kierując szczególną uwagę na osobiste…