Home Biznes Wsparcie sprzedaży, czyli merchandising
Biznes - 2 lipca 2019

Wsparcie sprzedaży, czyli merchandising

Wsparcie sprzedaży, czyli merchandising, to usługi, których głównym celem jest zwiększanie sprzedaży poszczególnych produktów i usług oferowanych przez firmę. Skuteczny merchandising wyróżnia się tym, iż wśród jego podstaw leży umiejętne planowanie przestrzeni sprzedażowej, a w konsekwencji zachęcanie do zakupów klientów.

Rodzaje merchandisingu

Istnieje kilka rodzajów merchandisingu. Pierwszy z nich, merchandising stacjonarny to taki, który jest kierowany do sklepów wielkopowierzchniowych (o powierzchni sprzedaży większej niż 400 metrów kwadratowych). Profesjonalne zaplanowanie wnętrz w takich obiektach jest kwestią absolutnie priorytetową (tak samo jak późniejsze wprowadzanie modyfikacji). Każda profesjonalna firma świadcząca usługi merchandisingu stacjonarnego musi pamiętać o tym, iż muszą one być dopasowane do indywidualnych uwarunkowań oraz oczekiwań poszczególnych klientów. Przykładowo: gdy merchandising wybiera sklep spożywczy, należy pamiętać o szeregu niezwykle istotnych czynników, takich jak lokalizacja czy osiągane przychody.

Kolejnym rodzajem merchandisingu jest merchandising mobilny. Jest on dedykowany małym punktom handlowym. Powinien on być wdrażany w taki sposób, aby maksymalnie spełniał wszelkie sugestie i potrzeby danego przedsiębiorcy. Reagowanie na potrzeby klientów daje gwarancję, iż merchandising będzie spełniał wymagania danego przedsiębiorstwa.

Merchandising profesjonalny to trzeci typ wsparcia sprzedażowego – podmioty oferujące usługi tego typu powinny mieć na uwadze, aby specjaliści odpowiedzialni za realizację tych usług posiadali aktualną wiedzę z zakresu merchandisingu. Stałe szkolenie daje gwarancję, iż merchandising będzie przeprowadzany każdorazowo w zgodzie z aktualnie obowiązującymi na rynku standardami. Aby zapewnić pracownikom stały dostęp do najnowszej wiedzy, firmy muszą inwestować w szkolenia stacjonarne oraz internetowe. Podczas realizowania merchandisingu profesjonalnego trzeba mieć na uwadze oczekiwania klienta, a także starać się elastycznie reagować na wszystkie zmiany.

Merchandising w Merservice – przykład firmy tworzonej przez ekspertów

W chwili obecnej istnieje dość duża liczba podmiotów, które oferują firmom usługi merchandisingowe. Należy jednak pamiętać o tym, iż przed skorzystaniem z usługi merchandisingu, warto przeanalizować doświadczenie poszczególnych firm w realizowaniu tego typu przedsięwzięć. Wynika to z tego, iż merchandising musi być przeprowadzany zgodnie z obowiązującymi standardami i normami – w przeciwnym wypadku może przynieść bardzo słabe efekty. Jedną z profesjonalnych firm świadczących usługi merchandisingowe jest Meservice.

Sprawdź również

Jak zorganizować konferencję w Krakowie?

Niezależnie czy jest to międzynarodowe forum, czy kameralne spotkanie branżowe, Kraków z j…