Home E-commerce Systemy CRM – dlaczego warto i jakie mają zalety?
E-commerce - 25 sierpnia 2021

Systemy CRM – dlaczego warto i jakie mają zalety?

Zalety systemów do zarządzania firmą

Przedsiębiorstwa, w których duży nacisk kładzie się na relacje z klientami dużą wagę przykładają do usprawniania procesów sprzedażowych i dotyczących obsługi klienta. W tym celu korzystają z systemów CRM, które są modelami zarządzania, gdzie duży nacisk kładzie się na budowę długotrwałej i silnej więzi z klientem oraz zdobyciu jego solidarności. Z tego tekstu dowiesz się jakie są zalety stosowania systemów CRM w Twojej firmie, czym są systemy CRM i jakie funkcjonalności powinny zawierać, aby usprawniać pracę w zespole i relacje z klientami.

W ostatnim czasie wprowadzanie systemów CRM stało się bardzo popularne i system do zarządzania relacjami implementowany jest w coraz większej ilości firm – nawet tych mniejszych. System CRM przeznaczony jest dla biznesu B2B, ale również B2C.

Systemy CRM, czyli Customer Relationship Management

Systemy CRM pomagają w kwestiach dobrego zorganizowania struktury przedsiębiorstwa, tak aby była ona niezależna od jej pracowników, jak i od klientów firmy. Dzięki odpowiednio skonstruowanej strategii działania w oparciu o CRM możemy dokonywać analiz, które będą mieć wpływ na lepsze zorganizowanie struktur organizacji.

Korzyści z wdrożenia CRM w firmie

Korzyści ze wdrożenia systemu CRM są ogromne. Nie dość, że mamy najlepszą formę systemu do przechowywania danych, to jeszcze pomaga w dotarciu do nowych potencjalnych klientów.

Jeśli zależy nam na usprawnieniu procesu przepływu informacji między klientami i dostawcami dóbr lub usług to korzystanie z systemów CRM jest dla nas. Szczególnie jeśli pracujemy w segmencie b2b, gdyż to właśnie tam terminowość jest kluczem w relacjach biznesowych z kontrahentami. Korzystając z CRM’ów możemy lepiej przewidywać wyniki sprzedażowe w firmie, sprawniej definiować osoby, do których kierujemy naszą ofertę marketingową.

Dodatkowo w systemie CRM możemy uschematyzować i znormalizować cały proces sprzedaży oraz dobierać optymalne narzędzia marketingowe. Możliwości systemu powinny być dopasowane do branży i potrzeb przedsiębiorstwa.

Najważniejszą zaletą systemów CRM jest poprawa efektywności pracy osób zatrudnionych w firmie. To bardzo ważne, gdyż dzięki opisaniu procesów i zadań skierowanych na poszczególnych pracowników, a także celów do zrealizowania możemy lepiej zarządzać zarówno całym zespołem pracowników, jak i obserwować postępy, jakie czynią poszczególni z nich. W ten sposób możemy lepiej i efektywniej delegować zadania i podejmować decyzje personalne.

Najważniejsze zalety systemów CRM:

  • Sprawne przechowywanie i zarządzanie danymi,
  • Integracja klientów i dostawców,
  • Prostsze prognozowanie wyników sprzedażowych i finansowych,
  • Usystematyzowanie procesu sprzedażowego.

Oprogramowanie CRM to zarządzanie relacjami z klientami

Bez wykorzystania systemów CRM musimy ręcznie wprowadzać transakcje sprzedażowe, co zajmuje dużo czasu i ze względu na powtarzalność czynności może doprowadzić do błędów ludzkich. Z pomocą przychodzi filozofia CRM, która usprawnia i automatyzuje te procesy.

Pozyskanych już klientów czasami trudno utrzymać przy nas, tak samo, jak pozyskać nowych. Pozyskanie nowych klientów zainteresowanych naszą ofertą niesie za sobą spore koszty działań marketingowych. Zadowolony z naszego produkty bądź usługi klient nie tylko będzie dla nas źródłem większej sprzedaży, ale również z ich polecenie możemy zdobyć całkowicie nowych klientów.

Relacje z klientami to serce każdego systemu CRM. Dzięki takiemu systemowi możemy:

  • zapisywać historię relacji i działań z danym klientem – między innymi zapisywać wszystkie próby nawiązania z nim kontaktu, podpisane umowy, prowadzone projekty, sprzedane produkty – informacje te możemy wprowadzić wraz danymi pracownika, który wykonał kontakt i prowadził projekt,
  • usprawnić komunikację, dzięki narzędziom ułatwiającym wysyłanie kampanii mailingowych,
  • łatwe i szybkie przygotowanie ofert lub innych dokumentów dla klienta,
  • z łatwością nadać klientom odpowiedni status – w systemie możemy określić, czy jest to klient aktywny (z którym aktualnie prowadzimy jakiś projekt), stały, nowy itp.,
  • regionalizację klientów na regiony, w których się znajdują. Ułatwia to organizowanie kilku spotkań u klientów w jednym regionie,
  • przypomnienia o zaplanowanych wcześniej zadaniach – przypomnienia mogą zawierać informacje o następnym kroku, który należy wykonać, aby projekt zakończył się sukcesem, czyli sprzedażą,
  • sprawne prowadzenie dobrze zorganizowanego kalendarza.

Czy CRM będzie przydatny Twojej firmie?

Wszystkie przytoczone wyżej zalety stosowania systemów CRM w przedsiębiorstwach przemawiają za tym, że warto zacząć je stosować, nawet jeśli mamy awersję do wykorzystywania nowych technologii. Korzyści będą na pewno duże więc warto się przełamać. Ważne, aby pamiętać, że konkurencja nie śpi, a klienci również oczekują produktów i usług coraz lepszej jakości. Aby być konkurencyjnym na rynku, należy wciąż szukać nowych rozwiązać, a jednym z nich może być korzystanie z CRM’ów.

To wszystko ułatwia system CRM. Dlatego, jeśli chcesz zwiększyć przedsiębiorczość sprzedaży i unowocześnić i ustabilizować czas poświęcony na procedury z nią związane – zainwestuj w system CRM. Zobacz, co to jest i jakie korzyści przynosi takie oprogramowanie Twojej firmie. Przedstawione w tym artykule zalety stosowania systemów CRM w firmie to tylko część ze wszystkich korzyści, jakie zyskasz stosując odpowiednie narzędzia. Pracując na systemach CRM na co dzień na pewno dostrzeżesz je wszystkie.

Sprawdź również

5 elementów w sklepie internetowym, które sprawią – że Twój klient zostanie z Tobą na dłużej.

Posiadasz sklep internetowy ale obserwujesz spadki sprzedażowe? A może poziom zakupów cię …