Home Social Media Social media, Facebook, Instagram… Co jeszcze?
Social Media - 31 stycznia 2020

Social media, Facebook, Instagram… Co jeszcze?

Social media marketing to działania, które wspierają tradycyjne pozycjonowanie stron internetowych. Za ich pomocą zyskuje się bezpośredni kontakt z klientami, buduje się z nimi trwałą więź, kreuje się pozytywny wizerunek marki, co w konsekwencji może przyczynić się do pozyskania nowych klientów. Jak więc warto wykorzystać social media w kontekście prowadzenia własnego biznesu?

Social media – dlaczego warto?

Samo pozycjonowanie stron internetowych jest już niewystarczające. Działania te warto wesprzeć o nowoczesne metody komunikacji z klientami. Pomocne w tym są kanały społecznościowe, za pomocą których można nawiązać bezpośredni kontakt. Aby obecność w sieci odniosła zamierzony efekt, warto zdecydować się na współpracę ze specjalistami, którzy wiedzą, jak przeprowadzić skuteczną strategię. Zakres usług firm zajmujących się marketingiem internetowym jest bardzo szeroki, pozycjonowanie w social mediach to także zlecenie dla agencji SEO/SEM. Działania te obejmują między innymi przygotowanie profili w SM, prowadzenie i zarządzanie nimi, uczestniczenie w dyskusjach z internautami, współpracę z influencerami itd. Efektywnie przeprowadzona kampania ułatwi dotarcie do klientów, zachęci ich do skorzystania z konkretnej oferty, wzmocni zaufanie, ale i wiarygodność danej marki. A z jakich kanałów społecznościowych warto skorzystać?

Facebook, Instagram, co jeszcze?

Popularnym „narzędziem” do prowadzenia działań marketingowych jest Facebook. Umożliwia on prowadzenie profili marek, na których będzie można nawiązywać relacje z internautami, wchodzić z nimi w dialog, użytkownicy będą mieli możliwość wystawienia opinii na temat danej firmy. Komunikacja za pomocą Facebooka działa w dwie strony, co daje możliwość poprawienia ewentualnych błędów zauważonych przez internautów. Dzięki otrzymanemu feedbackowi można wdrożyć odpowiednie działania i wzmocnić wizerunek firmy. Wśród popularnych social mediów wymienia się jeszcze Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn i Snapchat. Wybór odpowiedniego kanału uzależniony jest w znacznej mierze od grupy docelowej, do której kierowana jest oferta danej marki. W przypadku młodych osób lepsze efekty można uzyskać poprzez działania na Instagramie i Snapchacie, jeżeli natomiast chodzi o branżę biznesową, wówczas bardziej sprawdzi się LinkedIn.

Buzz marketing, czyli co?

Chcąc dotrzeć do klientów w sieci, nie można zapominać o buzz marketingu. Jest on również określany mianem marketingu szeptanego, a realizuje się go za pomocą aktywności nie tylko w social mediach, ale też wszędzie tam, gdzie toczone są dyskusje na temat różnych produktów, marek itp. Działania buzz marketingowe mają zachęcić internautę do zainteresowania się jakąś rzeczą, poszukania na jej temat informacji. W konsekwencji może to przyczynić się nawet do zakupu. Obecnie większość użytkowników Internetu, zanim coś kupi, szuka w sieci opinii na temat danego produktu. Recenzje i doświadczenia innych osób są tutaj kluczowe. Powszechne jest korzystanie z forów dyskusyjnych, blogów, serwisów społecznościowych itp. Strategii buzz marketingu jest wiele, nie wszystkie mogą być odpowiednie dla konkretnego biznesu. Z tego względu warto przeanalizować je ze specjalistami z agencji SEO, którzy będą wiedzieli, jakie działania będą skuteczne dla danej firmy.

Sprawdź również

Czy na Messengerze widać kto zrobił screena?

Zrzuty ekranu stały się nieodłączną częścią współczesnej komunikacji online. Wraz z rozwoj…