Home Biznes 5 książek o marketingu, które warto przeczytać!
Biznes - 18 października 2023

5 książek o marketingu, które warto przeczytać!

Szukasz sposobów, które pomogą Ci poszerzyć grono odbiorców lub przebić się Twojej marce z przekazem reklamowym? Rozwiązaniem będą książki do marketingu. Wybraliśmy pięć propozycji, które sprawdzą się we wszystkich branżach – bez względu na to, czy chcesz znaleźć klientów na proszek do prania, czy usługi remontowo-budowlane.

1 “Sprzedawaj jeszcze więcej”, Marcin Osman, Kamila Kruk

To książka spod znaku filozofii “czytaj i działaj”. Autorzy nie silą się na długie teoretyzowanie czy rozważania o naturze klientów. Przygotowali dla Ciebie 60 sprawdzonych strategii, które możesz od razu wdrożyć do swoich działań marketingowych i sprzedażowych.

Grupy na Facebooku, obniżki cen, sprzedaż w pakiecie – każde z tych rozwiązań może przynieść Ci korzyści, jeśli wykorzystasz je w odpowiedni sposób. Książki o marketingu takie jak ta przydadzą się w każdej firmie.

2 “Co chce wiedzieć klient”, Marcus Sheridan

Autor przygotował pięć kategorii pytań, które klienci najczęściej zadają przed dokonaniem decyzji zakupowej. Jednocześnie wyróżnił pięć rodzajów treści, które niosą odpowiedzi oczekiwane przez odbiorców. Powinieneś przygotować je na swoją stronę internetową bez względu na Twoją branżę – badania pokazują bowiem, że nawet przed zakupami stacjonarnymi klienci sprawdzają firmę online.

W książce Sheridana znajdziesz narzędzia content marketingu, case studies i skuteczną strategię TAYA. Po tej lekturze marketing Twojej firmy powinien nabrać rozpędu.

3 “Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie”, Artur Jabłoński

Marketing internetowy powinien być dziś jednak wsparty również odpowiednimi działaniami reklamowymi. Świetnie sprawdzają się reklamy na Facebooku i Instagramie – jeśli oczywiście prowadzisz kampanie w przemyślany sposób. Jabłoński pomoże Ci dobrać odpowiednie grupy odbiorców i formaty reklam. Jego książka to praktyczny poradnik dla wszystkich – i początkujących, i zaawansowanych – którzy chcą zajmować się reklamą w mediach społecznościowych.

4 “Przebij się!”, Gary Vaynerchuk

To pozycja pełna merytorycznych wskazówek, która pokaże Ci, jak budować swoją markę. Vaynerchuk skupia się na czterech najważniejszych elementach: intuicji, sile, kreatywności i konsekwencji. Wszystkie można wykorzystać do marketingu w mediach społecznościowych. Zobaczysz tu przykłady udanych kampanii największych graczy reklamowych, z którymi współpracował autor. Z taką wiedzą z pewnością przebijesz się przez przekaz konkurencji.

5 “Skuteczny marketing na TikToku”, Mirosław Skwarek

Jeżeli jeszcze nie zacząłeś szukać klientów na TikToku, zostajesz w tyle! To platforma, z której korzystają dwa miliardy ludzi na całym świecie. Jeśli nagrasz ciekawy filmik, możesz zyskać zasięg nawet w okolicach kilku milionów – rzecz niemal nie do osiągnięcia na większości pozostałych platform internetowych. Skwarek pokaże Ci, w jaki sposób nakręcić taki filmik i jak wykorzystać możliwości algorytmu TikToka. 

Podsumowanie: 5 książek o marketingu, które warto poznać

Szukaj książek o marketingu, które niosą ze sobą praktyczną wiedzę. Idealnym przykładem jest “Sprzedawaj więcej”, gdzie autorzy kładą kawę na ławę – prezentują 60 gotowych strategii działania. W “Co chcesz wiedzieć” zobaczysz, jak tworzyć treści zaspokajające ciekawość odbiorców. Podobnie w odniesieniu do TikToka będzie w książce “Skuteczny marketing na TikToku”. “Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie” to zaś sposób na wspomaganie działań marketingowych płatnymi reklamami, a “Przebij się!” – sprawdzona strategia budowania marki. Wybierz coś dla siebie!

Sprawdź również

Znaczenie działu HR we wdrażaniu i stosowaniu metodyki DevOps

DevOps to metodyka, której celem jest przyspieszenie procesu tworzenia oprogramowania, dos…