Chcesz, aby Twoja firma zaistniała w internecie? Postaw na dobrej jakości linki
Masz ograniczony budżet, konkurencja rozpycha się na rynku, nie stać Cię na współpracę z agencją SEO? To typowe problemy małego biznesu. W wielu przypadkach działania marketingowe są prowadzone tu własnym sumptem, bez dedykowanych specjalistów od SEO, PPC, SoMe, copywritingu. Bywa, że jedna osoba zajmuje się wszystkimi tymi działaniami, dodatkowo nie zapominając o marketingu klasycznym, jak ulotki, wizytówki czy banery reklamowe. Oczywiście rodzi to problemy, ale takie są realia i ciężko doradzać mikroprzedsiębiorcy, by nagle zwiększył budżet na marketing o kilkanaście tysięcy miesięcznie, wynajmując profesjonalną agencję. Można natomiast doradzić, jak lepiej spożytkować już wydawane środki.
Spis treści:
Zadbaj o podstawy
Zanim pomyślimy o prowadzeniu marketingu w internecie, warto zrobić audyt strony firmowej. Na podstawowym poziomie może to być audyt UX/UI – czyli doświadczeń użytkowników – prowadzony nie przez specjalistów, a przez… znajomych. Kilka czy kilkanaście osób, które wejdą na stronę, „przeklikają ją”, może dostarczyć mnóstwa informacji o jej użyteczności. To z kolei rzutuje na odczucia, jakie będą mieć prawdziwi odwiedzający – klienci. Równocześnie zaleca się wykonać audyt SEO. Tu również budżet może być blokerem – wykonany przez agencję będzie kosztował minimum kilka tysięcy. Namiastką może być audyt automatyczny, który wiele może nie wniesie, ale pozwoli zidentyfikować najpoważniejsze błędy, jeśli takowe oczywiście są.
Wypada się też zastanowić, czy tym odwiedzającym firma prezentowana jest w sposób odpowiedni. Dobrze i możliwie wyczerpująco opisana oferta usług/produktów, zasady składania zamówień, wykonane już realizacje i case studies – to wszystko podnosi atrakcyjność witryny. Dobrze jest też pomyśleć o prowadzeniu blogu i regularnym publikowaniu na nim artykułów dotyczących branży. Powinny one być pisane przez pryzmat SEO, czyli zawierające słowa kluczowe, ale muszą uwzględniać rzeczywiste oczekiwania czytelników. Blogi firmowe to bardzo dobre miejsce, by zaprezentować swoją wiedzę ekspercką, zrobić rankingi, porównania czy testy, wchodzić w interakcje z odbiorcami, a nawet budować bazę wiernych czytelników.
Metoda małych kroków
Widoczność w internecie uzyskuje się na dwa główne sposoby. Jednym są reklamy płatne, czyli PPC, takie jak Google Ads. Drugiem zaś pozycjonowanie, czyli SEO, które ma prowadzić do widoczności strony na możliwie wysokich stronach, po wpisaniu danych słów kluczowych. Są to tzw. wyniki organiczne, bazujące na ocenie strony przez algorytmy wyszukiwarki. Czynniki, jakie są brane do oceny, są bardzo zróżnicowane. Należą do nich jednak te, wspomniane wcześniej – brak błędów technicznych, przyjazność dla użytkowników, by nie opuszczali strony od razu po wejściu, bogata warstwa contentowa (treści). SEO ma to do siebie, że nie bardzo da się tu uzyskać rezultaty szybko. Te procesy trwają, wymagają ponoszenia wydatków przez miesiące i kwartały, zanim przyniosą korzyści. Jednak gdy mówimy o małych czy średnich firmach, szczególnie biznesach lokalnych, to te wydatki nie muszą być duże. Powinny koncentrować się na rozwoju treści strony, ale przede wszystkim na pozyskiwaniu linków do niej. Bez tego w zasadzie można zapomnieć o dobrych pozycjach. Pracę działów marketingu można usprawnić i zoptymalizować, korzystając z rozwiązania, jakie daje portal 7Link.
7Link.AI – tu znajdziesz dobre linki
Pozyskanie linku do strony nie jest trudne. Zwykle wykorzystuje się do tego artykuł sponsorowany, opisujący jakiś element oferty firmy czy przedstawiający zalety, jakie można dzięki niemu uzyskać. Artykuł zamieszczany jest na portalu zewnętrznym, a określone, zawarte w nim, słowa kluczowe, są połączone z linkami do odpowiednich miejsc na stronie firmowej.
Portal 7Link.AI to baza ponad 10 tysięcy wydawców, pogrupowanych wg różnych kryteriów, na łamach których można opublikować artykuły i pozyskać linki. Znajdują się tu zarówno portale, gdzie publikacja kosztuje 50 złotych, jak i 5 000.
Co istotne, 7Link korzysta z uczenia maszynowego, czyli algorytmów sztucznej inteligencji, które zostały wyszkolone na bazie decyzji ludzkich specjalistów SEO. Ułatwia to dobór miejsc do linkowania osobom, które nie mają dużej wiedzy eksperckiej i pozwala pozyskiwać dobrej jakości linki szybko i sprawnie.
Strategia content marketingowa – co warto o niej wiedzieć?
Coraz więcej firm dostrzega znaczenie przemyślanego planu działań opartych na wartościowyc…