Home Biznes Strefa wejściowa do hotelu — schludna i bezpieczna
Biznes - 8 maja 2023

Strefa wejściowa do hotelu — schludna i bezpieczna

Prowadzenie hotelu oznacza konieczność mierzenia się ze sporą ilością wyzwań z różnych dziedzin. Od komfortowego wyposażenia, przez smaczną kuchnię i niezawodność instalacji, aż po stronę estetyczną i BHP – wiele czynników musi zadziałać jednocześnie, aby goście zadowoleni z obsługi wystawili obiektowi dobrą opinię i sami chętnie do niego wrócili. A wizytówką hotelu jest jego hall – zachowanie czystości w strefie wejściowej, jak również na korytarzach i oczywiście w samych pokojach, to podstawa dobrego wrażenia. Co położyć na podłodze, aby ułatwić sprzątanie, a jednocześnie nie rezygnować z estetyki?

Dobre pierwsze wrażenie — strefa wejściowa jako wizytówka hotelu

Już na wejściu goście dokonają pierwszej oceny hotelu, w którym się znaleźli. Jeśli hall jest przyjemnie zaaranżowany i czysty, wówczas już od progu klienci nastawieni są optymistycznie. O zachowanie porządku w obiekcie hotelowym bywa jednak trudno – nieustanne przemieszczanie się dużych ilości ludzi sprawia, że cały czas jakieś zanieczyszczenia są przenoszone na obuwiu i na ubraniach. Czasami będzie to tylko mało widoczny pył, ale w deszczowe czy śnieżne dni na podłodze znajdzie się błoto i brudna woda – a to już wygląda po prostu źle.

Personel sprzątający może po prostu nie nadążać z utrzymaniem porządku w strefie wejściowej i na korytarzach – zwłaszcza że priorytetem są przecież pokoje, które w krótkim czasie należy doprowadzić do perfekcji, aby nadawały się do zamieszkania przez kolejnych gości. Jednak z pomocą odpowiednio dobranych wycieraczek jesteśmy więc w stanie zapanować nad zabrudzeniami podłogi.

Co na podłogę do strefy wejściowej?

Na szczęście właściciele hotelu mogą skorzystać z wielu opcji. Warto przy tym wybrać ofertę sprawdzonej i polecanej firmy, aby mieć pewność, że otrzymany produkt spełni oczekiwania nawet w tak wymagającym terenie. Gwarancję tę dają wycieraczki obiektowe Alumatex – polskiego producenta specjalizującego się w rozwiązaniach zapewniających czystość i bezpieczeństwo podłóg w obiektach różnego typu.

Pierwszą możliwością jest zastosowanie tak na zewnątrz, jak i w środku systemowych wycieraczek aluminiowych. Składają się one z wąskich profili połączonych elastycznymi linkami stalowymi. Profile można wypełniać kilkoma rodzajami wkładu, w zależności od potrzeb. Na zewnątrz najlepiej zastosować wycieraczki z wkładem gumowym lub szczotkowym albo opcję mieszaną. Dzięki nim z obuwia gości hotelowych znikną najpoważniejsze zabrudzenia – błoto, kamyki, źdźbła trawy, piasek, roztopiony śnieg. Z kolei od strony wewnętrznej efektu dopełnią wycieraczki z wkładem tekstylnym, które dodatkowo oczyszczą buty z tego, co jeszcze na nich pozostało.

Inna możliwość to mata tekstylna. Wykonana jest ona z podgumowanego włókna, dzięki czemu nie tylko skutecznie usuwa drobniejsze zanieczyszczenia, ale również wyjątkowo efektywnie zbiera wodę. Maty tego typu są przeznaczone do użytku wewnętrznego.

Jak zadbać o czystość w hotelowych pokojach i korytarzach?

Po odebraniu kluczy goście udają się do swoich pokoi. Również tutaj kluczowe jest zachowanie czystości. Na korytarzu i przed samym wejściem do pokoju sprawdzi się wycieraczka do biura. Warto zamontować ją na początku korytarza, jak również pod każdymi drzwiami.

To rozwiązanie szczególnie polecane właścicielom hoteli znajdujących się w górskich i nadmorskich miejscowościach wypoczynkowych. W górach zimą należy liczyć się z zanieczyszczeniem w postaci śniegu i błota pośniegowego, wnoszonym na butach zwłaszcza przez amatorów narciarstwa. Latem wielbiciele trekkingu z pewnością będą przemieszczać się po korytarzach w obuwiu ubłoconym, pokrytym piaskiem, glebą, gliną i trawą. Z kolei nad morzem problemem będzie spora ilość piasku. Zastosowanie wycieraczek okaże się zatem niezbędne dla zaoszczędzenia części pracy ekipie sprzątającej, jak i dla poprawy komfortu pobytu gości.

Bezpieczeństwo pracowników i gości hotelu

Estetyka to w hotelu nie wszystko – ważne jest również, aby hotelowi goście byli bezpieczni. Podczas kiepskiej pogody przynoszone na butach zanieczyszczenia mogą stwarzać ryzyko poślizgnięcia się. To samo dotyczy z resztą osób zakładających obuwie na niestabilnym obcasie. Aby zniwelować ryzyko upadku, warto zastosować maty antypoślizgowe.

Najłatwiejszym rozwiązaniem jest gumowa mata antypoślizgowa. Warto położyć ją zwłaszcza w strefie wejścia do hotelu, ponieważ dzięki możliwości zastosowania nadruku, taka mata pełni także funkcję reklamową lub informacyjną – można umieścić na niej logotyp, powitanie czy slogan, witający gości.

Sprawdź również

Jak zorganizować konferencję w Krakowie?

Niezależnie czy jest to międzynarodowe forum, czy kameralne spotkanie branżowe, Kraków z j…