Ikea dostosowała nazwy produktów do Google

Grudzień 17th, 2016

Internauci codziennie wpisują miliony zapytań w okienka wyszukiwarek. Odpowiedzi, które tam znajdą często determinują ich późniejsze postępowanie i zgodnie z tą zasadą IKEA postanowiła zrobić małą rewolucję w swoim internetowym sklepie.

Mianowicie produkty w sklepie internetowym z meblami i gadżetami od IKEA nazwane zostały tak, aby odpowiadały problemom, z którymi potencjalni klienci zgłaszali się do Google 😉 Cały katalog produktów dostępny jest na stronie ikearetailtherapy.com, a znajdziemy w nim między innymi:

  • – Jednoosobowe łóżko, które dostępne jest pod nazwą produktową „Mój partner chrapie”. Skoro chrapie, niech chrapie sobie sam, gdzie indziej. Proste, prawda?
  • – Ładowarka z aż trzema gniazdkami, którą znajdziemy pod hasłem „On mi nie odpisuje…”. Jak widać, teraz argument o rozładowanym telefonie się… wyczerpie.
  • – Rower pod hasłem „Zjadłem zbyt dużo kotletów”. No cóż, skoro zjadłeś to teraz je spal.
  • – Lustro jako odpowiedź na „Lista najpiękniejszych ludzi na świecie”. Hmmm to już gdzieś było. Lustereczko powiedz przecie… Czy jakoś tak.

Jak widać hasła są dobierane do produktów z dużym poczuciem humoru, tak aby poprawić nastrój tym, którzy wystukują w wyszukiwarkę realne problemy. IKEA w ten sposób doskonale buduje swój wizerunek jako pozytywnej marki mającej odpowiedź na każdą potrzebę.

lista produktów ikea

Przy okazji pokazuje to jak dużą wagę przywiązują nawet duże firmy do wyników wyszukiwania. Udowadnia to, że SEO to nie tylko forma reklamy dla maluczkich.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie