Strona typu One Page a SEO

Styczeń 23rd, 2016 Online marketing

Ostatnie lata przyniosły zaskakująco duże zainteresowanie stronami typu One Page. Przeanalizujmy czy ten trend to dobre rozwiązanie ze względów marketingowych.

Witryny oparte o jedną tylko podstronę mają z założenia uprościć korzystanie i poruszanie się po stronie. Zamiast przeklikiwania z jednej strony na kolejną i znów na kolejną, całość informacji znajduje się na jednej stronie www. Plusem tej sytuacji jest fakt, iż przy rosnących wskaźnikach korzystania z sieci przy pomocy urządzeń mobilnych wciąż jest wiele miejsc, jak kawiarnie czy centra handlowe, gdzie darmowy dostęp do Wi-Fi wiąże się ze słabą jakością połączenia. One Page likwiduje więc problem z koniecznością ciągłego ładowania kolejnych podstron.

Jest to więc niezwykle przydane i wręcz bardzo dobrze widziane z wizerunkowego punktu widzenia aby USER miał możliwość szybkiego dotarcia do informacji, których poszukuje na naszej stronie. Wszak jeśli witryna prezentuje ofertę sklepu zoologicznego to jej celem jest zachęcenie użytkownika do odwiedzenia punktu i dokonania zakupu, nie zaś „nabijania” odsłon poprzez klikanie pomiędzy podstronami serwisu.

Problemy pojawiają się podczas optymalizacji technicznej pod kątem wyszukiwarek takiej witryny. Dla algorytmów wszystkich popularnych wyszukiwarek strona, która zawiera więcej niż jedną podstronę jawi się jako bardziej rozbudowana, a co za tym idzie wartościowa. Jeśli treści rozprowadzone są po różnych podstronach, z adresami URL i nagłówkami odpowiadającymi ich zawartości to tym bardziej zostanie ona uznana za przyjazną i prawdopodobnie poskutkuje to wzrostem pozycji w SERP.

Rozwiązaniem tego problemu jest przypisywanie poszczególnym blokom strony typu One Page odrębnych adresów URL przez co będą one się osobno indeksować w Google. Innym sposobem jest umieszczenie w stopce serwisu bądź w innym miejscu występującym na każdej podstronie wszelkich niezbędnych informacji, które uznajemy za najbardziej wartościowe z punktu widzenia prowadzonego przez nas biznesu. W ten sposób niezależnie od tego na jaką podstronę trafi klient znajdzie dane kontaktowe, mapę dojazdu czy numer telefonu natomiast jeśli będzie chciał znaleźć szczegółowe informacje, wówczas skorzysta z poszczególnych podstron.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie