Home Biznes Pozycjonowanie lokalne stron www – jak to zrobić dobrze?
Biznes - 19 grudnia 2019

Pozycjonowanie lokalne stron www – jak to zrobić dobrze?

Istnieją firmy, dla których największym źródłem dochodu byli, są i będą klienci lokalni. Czy można zwiększyć ich liczbę poprzez działania SEO? Owszem – poprzez pozycjonowanie lokalne. W przeciwieństwie do strategii koncentrującej się na frazach ogólnych, SEO lokalne skupia się na tych internautach, którzy szukają produktów i usług, po które można sięgnąć w konkretnym mieście lub jego okolicach. Co warte zaznaczenia: klienci tego typu często są już wstępnie przekonani do transakcji i aktualnie szukają miejsca, w którym może do niej dość.

Dlaczego pozycjonowanie lokalne jest coraz ważniejsze?

Dziesięć czy piętnaście lat temu wiele firm pozycjonowanie stron WWW pozwalało na łatwe uzyskanie ogromnego zasięgu. Od tego jednak czasu konkurencja dramatycznie wzrosła, a sam algorytm wyszukiwarki uległ wielokrotnym zmianom. Co więcej, także technologia pozwoliła na dużo bardziej dokładniejsze lokalizowanie użytkowników, którzy w danej chwili dokonują wyszukiwania.

Obecnie nawet gdy poszukiwane są frazy kluczowe niezawierające w sobie nazwy miasta, często nad wynikami można odnaleźć fragment Google Maps z dołączonymi do niego wizytówkami lokalnych firm. Po uwzględnieniu nazwy miasta, sytuacja staje się jeszcze ciekawsza.

Pozycjonowanie lokalne w praktyce

Działania SEO dla firmy, która posiada lokalną placówkę lub której oferta kierowana jest szczególnie mocno do mieszkańców konkretnego regionu, zdecydowanie powinny zacząć się od tego, żeby zaistnieć w Google Maps. Można to zrobić poprzez założenie wizytówki w Google Moja Firma, ale uwaga – zwykłe dodanie tam danych firmowych to zdecydowanie za mało. Podobnych biznesów może być w okolicy wiele, a tymczasem firm wtrąconych w wyniki organiczne przy okazji dodawania do nich mapy jest tylko kilka.

Aby poradzić sobie z tym problemem, wysoce wskazane jest umiejętne zoptymalizowanie wizytówki, czym zajmują się agencje interaktywne, np. skuteczna w tym co robi, agencja SEO SeeYouUp. Poprzez pełne uzupełnienie wszystkich informacji i odpowiednie dopasowanie poszczególnych jej elementów zwiększają szanse na „wybicie się” konkretnego wpisu wśród innych.

W SEO lokalnym liczy się wiarygodność

Choć może to być dla niektórych zaskoczeniem, lokalne pozycjonowanie stron WWW powinno uwzględniać również wiarygodność danej firmy. Właśnie dlatego witryna powinna zawierać wszelkie dane teleadresowe firmy. Warto też zadbać o odsyłanie zadowolonych klientów do pozostawiania ocen w Google, bo i one przekładają się na uznanie przez wyszukiwarkę danej firmy za wiarygodną.

Treści mają znaczenie

Nie da się ukryć, że w pozycjonowaniu lokalnym liczą się także treści, które powinny zawierać nie tylko słowa kluczowe powiązane z działalnością firmy, lecz również nazwę miasta, w którym firma działa. Ale tu uwaga – bezpieczeństwo pozycjonowania wymaga, żeby słowa te były użyte w sposób logiczny, gramatyczny, a przede wszystkim niespamowy. Inaczej mówiąc z jednej strony nasycenie tekstu słowami kluczowymi musi być odpowiednio duże, ale z drugiej nie można dojść do przesady i robić tego w sposób sztuczny.

Dobrze, jeżeli tematem zajmą się copywriterzy współpracujący z agencjami interaktywnymi, a więc tacy, którzy orientują się w zasadach SEO. Ma to znaczenie między innymi ze względu na fakt, że wraz z kolejnymi latami rośnie popularność wyszukiwania głosowego, szczególnie właśnie w przypadku wyszukiwania lokalnego. Przekłada się to na konieczność uwzględnienia w tekście umieszczonym na stronie fraz obecnych w języku naturalnym.

Pozycjonowanie lokalne a wersja mobilna

W pozycjonowaniu lokalnym warto również zadbać o wersję mobilną strony WWW – w końcu właśnie z pomocą telefonu odbywa się większość wyszukiwań tego typu. Tu jednak niespodzianka – nie wystarczy sama responsywność witryny. To, ze dobrze wygląda na ekranie smartfona to nadal za mało. Google w ocenie mobilności witryny uwzględnia wiele czynników, w tym szybkość jej działania oraz elementy użytecznościowe, takie jak łatwość wygodnego korzystania z elementów klikalnych. Tym samym aby poprawić swoje wyniki w wyszukiwaniu mobilnym warto zadbać o to, aby wykonanie strony było dopracowane do perfekcji, także pod kątem czasu, jaki użytkownik musi odczekać na pełne załadowanie witryny. Banał – a jednak mający znaczenie. W końcu osoby szukające na przykład restauracji często będą to robiły właśnie przy użyciu telefonu, a nie laptopa.

Sprawdź również

Jakie możliwości otwiera przed Tobą zawód technika reklamy? Wszechstronna wiedza i doświadczenie

Interesują Cię social media i reklamy? Chcesz tworzyć kampanie i pokazywać swoje pomysły ś…