Home Biznes Budowanie wizerunku marki w Social Mediach
Biznes - 30 marca 2022

Budowanie wizerunku marki w Social Mediach

Obecność marki w social mediach jest aktualnie jednym z głównych filarów działań marketingowych. Jednak samo posiadanie firmowych profili w mediach społecznościowych nie wystarczy, aby odnieść sukces. Prawdziwą sztuką jest zbudowanie pozytywnego wizerunku marki, przy wykorzystaniu możliwości, które dają social media. Przekonaj się jakie działania wizerunkowe możesz podjąć, aby zbudować dobre relacje z klientami.

Twoja firma w social mediach – działania wizerunkowe

Media społecznościowe w marketingu odgrywają niebagatelną rolę. Za pośrednictwem kanałów społecznościowych możesz zbudować długotrwałą relację z odbiorcami, która przełoży się na pozycję Twojej firmy w danej branży.

Działania wizerunkowe, prowadzone w social mediach, powinny być oparte na interakcji z odbiorcami i prezentowaniu im Twojej marki “od kuchni”. Odpowiednio prowadzony dialog z potencjalnym klientem, przekłada się na wzrost zaufania i sympatii do marki. Jak przeprowadzić działania wizerunkowe, aby przyniosły oczekiwane rezultaty?

Zacznij od strategii

Prowadzenie mediów społecznościowych nie może być spontanicznym działaniem pozbawionym strategii. Długofalowość działań w kontekście social mediów jest kluczowa. Mając to na uwadzę, zanim opublikujesz pierwszy post na swoim firmowym profilu, stwórz harmonogram publikacji. Zawrzyj w nim najważniejsze zagadnienia, które chcesz poruszyć w najbliższych miesiącach. Tworząc strategię, pamiętaj o świętach i wydarzeniach, do których możesz się odnieść w swoich publikacjach (np. Walentynki czy Dzień Ziemi).

Strategia marketingowa powinna być elastyczna. Wielu wydarzeń nie jesteś w stanie przewidzieć, dlatego nie bój się wprowadzać modyfikacji do swojego planu. Pamiętaj, aby dostosować publikowane treści do panujących nastrojów społecznych. Po jakimś czasie (np. trzech miesiącach) od rozpoczęcia działań wizerunkowych w social mediach, zweryfikuj ich efektywność. Pomogą Ci w tym opinie klientów i statystyki dotyczące aktywności odbiorców na Twoich profilach.

Zaangażuj swoich odbiorców

Istotą budowania pozytywnego wizerunku marki w mediach społecznościowych jest zaangażowanie odbiorców. Twoje publikacje powinny zachęcać ludzi do reakcji. Staraj się odpowiadać na potrzeby potencjalnych klientów. Rozwiewaj ich obawy, zachęcaj do podejmowania działań i zadawania pytań.

Pamiętaj, aby jak najszybciej reagować na aktywność swoich odbiorców. Otrzymałeś pozytywny komentarz dotyczący Twojej nowej usługi? Krótkie podziękowanie czy nawet “like” sprawi, że dana osoba poczuje się doceniona. A może ktoś wytknął Ci rażący błąd? Nie bój się konstruktywnej krytyki. Wszelkie uwagi przyjmuj ze spokojem i szacunkiem do klienta. Najważniejsze, aby nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.

Bądź w stałym kontakcie

Sprawna moderacja profili w mediach społecznościowych to bardzo ważny aspekt budowania dobrego wizerunk marki. Brak reakcji na pytania użytkowników czy usuwanie negatywnych komentarzy sprawi, że odbiorcy poczują się ignorowani, a nawet oszukiwani. Każda informacja zwrotna od klienta wymaga merytorycznej odpowiedzi. Równie ważne jest systematyczne odpisywanie na wiadomości prywatne.

Ilość i regularność Twoich publikacji także ma znaczenie w kontekście wizerunku marki. Najważniejsze, aby posty na Twoich profilach pojawiały się w określonych odstępach czasu. Długie okresy bez aktywności lub kompulsywne i nadmierne publikacje mogą sprawić, że odbiorcy stracą zainteresowanie Twoją marką. Pamiętaj, że Twój profil firmowy prawdopodobnie nie jest jedynym, który interesuje Twoich odbiorców. Nie daj o sobie zapomnieć, ale jednocześnie się nie narzucaj.

Promowanie oferty to nie wszystko!

Wszelkie działania marketingowe w ostatecznym rozrachunku mają prowadzić do zwiększenia ilości leadów sprzedażowych. Nie oznacza to jednak, że Twoje publikacje w mediach społecznościowych powinny dotyczyć tylko i wyłącznie oferowanych usług czy produktów.

Dbaj o pozytywny wizerunek marki, publikując treści edukacyjne czy rozrywkowe. Odbiorcy, którzy poznają kulisy funkcjonowania Twojej firmy, chętniej zapoznają się z Twoją ofertą. Stawiając na treści informacyjne, możesz z kolei zbudować wizerunek eksperta, co także przełoży się na zwiększone zainteresowanie Twoją marką. Wykaż się kreatywnością i zachowaj równowagę między postami produktowymi a publikacjami, które mają zwiększyć świadomość i zaangażowanie odbiorców.

Pozytywny wizerunek marki w Social Media – korzyści

Działania wizerunkowe w social mediach przynoszą szereg korzyści. Najważniejsze z nich to:

  • Zwiększenie konwersji sprzedaży oraz ruchu na stronie.
  • Zbudowanie zaangażowanej społeczności, która jest lojalna marce.
  • Zwiększenie świadomości istnienia marki.
  • Bieżący dostęp do informacji o preferencjach i potrzebach klientów.

Sprawdź również

Badanie rynku przed wypuszczeniem produktu do sklepów. Dlaczego warto?

Badania rynku jako sposób na zrozumienie otoczenia. Stosując badania rynku należy wiedzieć…