Home Biznes Ile kosztuje sklep internetowy?
Biznes - 20 marca 2022

Ile kosztuje sklep internetowy?

Sprzedaż przez internet to obecnie jedna z najbardziej popularnych form oferowania swoich produktów. Jak możemy ją wdrożyć w swoim biznesie? Ile kosztuje sklep internetowy? Dlaczego warto zdecydować się na profesjonalny sklep internetowy?

Założenie sklepu internetowego – czy jest proste?

W dobie internetu nie ma niczego nadzwyczajnego w tym, że wiele sklepów i marek szuka swojego miejsca także w sprzedaży online. Aby jednak móc sprawnie funkcjonować na tym polu, potrzebujemy dobrze przygotowanego, zabezpieczonego i zoptymalizowanego sklepu internetowego. W zależności od skali przedsięwzięcia może być to zadanie stosunkowo proste lub też bardzo skomplikowane – liczy się bowiem nie tylko sama strona czy dostęp do płatności, ale również możliwość łatwej obsługi zamówień, szybkiego reagowania na pytania klientów czy też realizowania zwrotów i wymian towaru. Stworzenie i prowadzenie sklepu internetowego jest więc procesem wymagającym, który najlepiej powierzyć specjaliście lub zespołowi specjalistów z odpowiednio długim doświadczeniem. Więcej na ten temat znajdziesz na stronie investnet.pl.

Koszt sklepu online – co należy wziąć pod uwagę?

Przed założeniem sklepu internetowego warto jest przygotować sobie plan działań, który pomoże nam osiągnąć nasz cel – stworzenie sprawnie działającej, popularnej i aktywnej platformy, która będzie zachęcająca z punktu widzenia klienta i prosta w obsłudze dla nas samych. W tym celu musimy określić, jak duży ruch chcemy utrzymać na swojej stronie. Im większy sklep internetowy, tym bardziej skomplikowana jego architektura oraz obsługa. Na początek warto więc trzymać się nieco mniejszych projektów, szczególnie gdy nie mieliśmy wcześniej okazji prowadzić żadnych innych stron tego typu.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Koszt, jaki docelowo ponosimy to nie tylko samo założenie, ale przede wszystkim utrzymanie sklepu internetowego. Poza samą stroną musimy pamiętać również o dobrym hostingu, obsłudze płatności czy po prostu utrzymaniu strony w dobrej kondycji. Dlatego właśnie warto jest zdecydować się na współpracę ze specjalistami, którzy pomogą nam nie tylko założyć sklep internetowy jako taki, ale też zajmą się wszystkimi powyższymi problemami. Dzięki temu będziemy mogli spokojnie zająć się sprzedażą i obsługą klientów, co przełoży się również na nasze zyski.

Powstanie samej platformy jest jednak niewątpliwie pierwszym krokiem na drodze do stworzenia sklepu. Jeżeli zależy nam na obniżeniu kosztów, możemy zdecydować się na wykorzystanie już istniejącej technologii i stworzenie strony w systemie CMS WordPress lub podobnym. Koszt takiego sklepu online może zamknąć się w przedziale od 2 do 3 tysięcy złotych netto. Jeżeli jednak planujemy utworzenie dużej platformy z innowacyjnymi, autorskimi rozwiązaniami, musimy liczyć się już ze znacznie większym wydatkiem, sięgającym nawet kilkudziesięciu tysięcy złoty netto.

O czym pamiętać przy zakładaniu sklepu internetowego?

Decydując się na sprzedaż online musimy pamiętać, że koszt stworzenia sklepu internetowego to nie wszystko. Do tego dochodzi jeszcze jego obsługa, na którą najczęściej wykupujemy abonament u osoby, która przygotowała dla nas projekt. Sklepy internetowe różnią się wielkością, ruchem i wieloma innymi parametrami, w związku z czym taka stała opłata może być bardzo zróżnicowana. Nie możemy również zapomnieć o zadbaniu o marketing internetowy, zapewnieniu metod płatności i dostawy dla własnego sklepu internetowego, na co również musimy zaplanować dostępne comiesięczne środki.

Sprawdź również

Jak zorganizować konferencję w Krakowie?

Niezależnie czy jest to międzynarodowe forum, czy kameralne spotkanie branżowe, Kraków z j…