Home Biznes Jak usprawnić marketing B2B?
Biznes - 25 maja 2022

Jak usprawnić marketing B2B?

Czemu służy marketing B2B?

Marketing często kojarzony jest z działaniami nastawionymi na klienta detalicznego. Jednak nie tylko do nich kieruje się oferty i działania reklamowe. Marketing B2B to przede wszystkim sprzedaż do innych przedsiębiorstw, dla których nasza oferta to szansa na usprawnienie działań i wzrost sprzedaży, natomiast B2C – dla klienta, który z produktu czy usługi będzie korzystać prywatnie.

W marketingu business to business opieramy się zwykle na możliwych zwrotach z inwestycji oraz na tym, jak nasz produkt czy usługa odpowiada potrzebom firmy, ułatwia procesy oraz zwinną pracę. Osoba decyzyjna rzadko kupuje coś wyłącznie dla siebie – często kupuje usługi lub produkt dla całej firmy lub konkretnego działu. Sam proces decyzyjny w B2B jest dłuższy niż B2C, ponieważ przedsiębiorstwo opiera się na racjonalności, nie emocjach jak przy zakupach konsumenckich. Dodatkowo w B2B jest zwykle większy komitet zakupowy, który decyduje o tym, czy firma zdecyduje się na współpracę.

Jak zacząć wykorzystywać potencjał marketingu B2B?

Zacznij od analizy lub stworzenia strategii marketingowej, w której zawrzesz aspekt współpracy między Twoją firmą a innymi przedsiębiorstwami. Dobrze przygotowana strategia pomoże w kolejnym kroku stworzyć świetny plan marketingowy. Klient biznesowy inwestuje po to, żeby jego firma rozwijała się i przynosiła mu zysk. W komunikacji zawieraj nie tylko najważniejsze informacje, ale również detale, które będą dotyczyły ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców.

Jeśli chcesz dowiedzieć się na czym polega marketing B2B i jak go efektywnie prowadzić – zapoznaj się z artykułem.

Nie bój się napisać, że produkt sprawdzi się lub nie w konkretnej branży, w konkretnym dziale, lub w firmach o danej liczbie pracowników. Dzięki dopasowanej komunikacji budujesz swoją rolę eksperta, a także oszczędzasz swój czas oraz klientów, którzy zetknęli się z Twoją ofertą. To daje przestrzeń na budowanie relacji z klientami, którzy są zainteresowani Twoim produktem i istnieje większa szansa na sprzedaż.

Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem i zautomatyzowaniem procesu marketingu B2B – skontaktuj się z nami pod adresem sales@dmsales.com

Usprawnij swój marketing B2B

Kampanie marketingowe są niezwykle różnorodne i złożone. Jeśli masz już plan marketingowy i chcesz usprawnić swoją komunikację z potencjalnymi i obecnymi kontrahentami, skorzystaj z narzędzi pozwalających Twojej firmie wykorzystać w pełni potencjał kampanii, a także weryfikować na bieżąco jej efekty. Jednym z takich narzędzi jest DMSales, które oferuje automatyzację procesu marketingu B2B i komunikacji.

Z systemem DMSales zbudujesz grupę odbiorców do kampanii marketingowych i zbierzesz wszystkie posiadane dane w jednym miejscu. W Centrum Danych dostępnym w platformie otrzymasz takie źródła danych, jak:

  • Asystenta LeadIn, czyli wtyczkę, która ułatwia pozyskiwanie kontaktów z LinkedIna w zautomatyzowany sposób,
  • Zasoby DMSales – w pełni legalnej bazy, z której możesz za pomocą filtrów zbudować bazę odbiorców,
  • Skrypt analityczny na stronę www pomagający zidentyfikować osoby lub firmy, które odwiedziły stronę Twojej firmy,
  • LinkedIn Pages, które zbierają dane osób aktywnych na profilu Twojego przedsiębiorstwa,
  • DMSender usprawniający tworzenie kampanii marketingowych – zawiera szablony wiadomości, jest dostosowany do wysyłki mailingowej oraz smsowej,
  • Połączenia skrzynek pocztowych – prowadzenie komunikacji biznesowej w jednym miejscu pozwala oszczędzić czas.

DMSales poza możliwością zbudowania centrum danych oferuje także mini CRM, gdzie możesz przeglądać pozyskane kontakty i zarządzać nimi w lejku sprzedaży. W zakładce Centrum Relacji możesz dodawać kolejne kontakty i wzbogacać je o notatki, statusy czy tagi, a także pozyskać dodatkowe informacje o wiarygodności kontrahenta, np. czy nie ma długów lub jakie posiada opinie od klientów.

 

Za pomocą narzędzia DMSales przygotujesz i zrealizujesz automatyczną komunikację marketingową. System pozwala na wysyłkę kampanii e-mail, dzięki któremu przeprowadzisz procspecting B2B, a także wyślesz newsletter do swojej bazy subskrybentów. Skorzystaj z bezpłatnych scenariuszy i szablonów kampanii. Dodatkowo wyślesz kampanie SMS i możesz wykorzystać kampanie hybrydowe, czyli łączone kampanie e-mail i SMS, które pozwalają osiągnąć lepsze efekty sprzedażowe.

Wszelkie przeprowadzone działania będziesz mógł monitorować w panelu systemu, dzięki temu podejmiesz decyzje, które ze źródeł i jakie kampanie przynoszą Ci najlepsze efekty.

Skąd wziąć leady? Jak zdobyć nowe kontakty do grupy docelowej?

Bez odpowiednio dobranej grupy docelowej, firmy muszą testować różne platformy, rodzaje kampanii i reklamy, które nie zawsze przynoszą zamierzone efekty. Zespół z DMSales wspiera generowanie leadów B2B i ich ogrzewanie przy użyciu narzędzia DMSales. Dzięki temu Twoja firma może zniwelować przepalanie budżetu i tracenie godzin pracy na mozolne pozyskiwanie kontaktów, kontaktowanie się z osobami, które prawdopodobnie nie miały wcześniej styczności z marką i nie będą zainteresowane ofertą. Po bezpłatnej konsultacji dotyczącej określenia potrzeb Twojego biznesu, specjaliści DMSales wdrażają proces lead generation, tworząc kampanię prospectingową, po której przekazywane są ogrzane kontakty, z którymi możesz dalej pracować.

System DMSales pozwala na tworzenie i wysyłkę mailingową, coldcalling, wysyłkę sms, newsletterów B2B. Stwórz własną bazę kontaktów, wzbogać o nowe dane, monitoruj działanie kampanii.

Jeśli Twoje działania marketingowe przynoszą potencjalnych klientów, to przed podjęciem współpracy z kontrahentem możesz skorzystać także z raportu Refer Score. To autorski algorytm oceniający wiarygodność potencjalnego kontrahenta. Pozwala sprawdzić jego moralność płatniczą, a wynik analizy przedstawiany jest na przejrzystej, punktowej skali.

 

Podsumowanie

Dobrze skonstruowany marketing B2B pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku marki, a co za tym idzie pozyskiwaniu potencjalnych klientów i nawiązywaniu relacji biznesowych. Automatyzacja marketingu z DMSales oszczędza czas Twój i Twoich pracowników, dzięki temu możesz skupić się na kontakcie z firmami rzeczywiście zainteresowanymi usługami czy produktami Twojej firmy. Zwiększasz tym samym szansę na pozyskanie klienta i zysk, a pozostałe osoby możesz dalej ogrzewać w lejku marketingowym. Praca w systemie DMSales umożliwia też usprawnienie komunikacji między działem marketingu a sprzedażą dzięki możliwości dodania kilku osób do projektu i jednoczesnej pracy kilku zespołów. Z DMSales usprawnisz swój proces marketingu B2B i osiągniesz lepsze wyniki w postaci nowych szans sprzedaży i automatycznej komunikacji.

Zadbaj o automatyzację marketingu w Twojej firmie z DMSales.

Sprawdź również

Strategia content marketingowa – co warto o niej wiedzieć?

Coraz więcej firm dostrzega znaczenie przemyślanego planu działań opartych na wartościowyc…