Home Biznes Pozycjonowanie stron w Google – co trzeba wiedzieć o współczesnym SEO?
Biznes - 22 listopada 2021

Pozycjonowanie stron w Google – co trzeba wiedzieć o współczesnym SEO?

Pozycjonowanie stron w Google – co trzeba wiedzieć o współczesnym SEO? Obecnie trudno sobie wyobrazić budowanie marki w internecie oraz zdobywanie nowych klientów bez pozycjonowania stron internetowych. Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek i działania off-site, skoncentrowane na tym, by strona osiągała wysokie pozycje w Google, są dziś niezwykle ważne w biznesie online. SEO na pierwszy rzut oka może wydawać się proste. Niestety, konkurencja jest tak duża, że dbanie tylko o podstawowe elementy często nie wystarcza. Wyjaśniamy, czym charakteryzuje się współczesne pozycjonowanie stron w Google.

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie?

Im lepiej strona jest zoptymalizowana pod kątem SEO, tym częściej i wyżej pojawia się na określone słowa kluczowe w rankingach wyszukiwarki. Ma to ogromne znaczenie – w ten sposób klienci zainteresowani danym produktem, usługą lub zagadnieniem mogą trafić na ofertę danej firmy. Widząc nagłówek, zawierający wpisane w Google słowo kluczowe czy też odpowiedź na zadane pytanie, chętniej klikną w link, kierujący na określoną stronę firmy bądź sklepu internetowego. Dzięki temu można efektywnie zwiększyć konwersję i zyski działalności.

Jednak pozycjonowanie stron w Google to nie tylko większa sprzedaż. Wymienić można również taką korzyść, jak lepsze wrażenia użytkowników, którzy korzystają z danej witryny. Zoptymalizowana strona szybciej się ładuje i jest łatwiejsza w nawigowaniu. Ważna będzie także kwestia wizerunku – ludzie ufają wyszukiwarkom. Jeśli dana witryna widnieje wysoko w wynikach Google, potencjalni klienci chętniej wejdą np. na stronę sklepu i dokonają zakupu, nawet jeśli nie znają marki.

Jak realizować strategię pozycjonowania stron w Google w 2022 roku?

SEO jest dziś podstawą marketingu internetowego. Trzeba jednak pamiętać, że to proces złożony, długotrwały oraz wymagający fachowej wiedzy i pracy, która może zajmować sporo czasu. Wszelkie działania, związane z pozycjonowaniem strony w Google, warto rozpocząć od dokładnej analizy, planowania, a także dokładnego audytu słów kluczowych. To bardzo ważny etap, od którego często zależy efektywność realizowanej strategii.

Następnie należy przystąpić do optymalizacji samej strony internetowej, bazując oczywiście na wynikach przeprowadzonej analizy. Działania SEO mają w tym przypadku na celu przyspieszenie ładowania witryny, hierarchizację treści, uporządkowanie kategorii i ułatwienie nawigacji. Warto pamiętać, że na pozycję witryny w Google wpływa ponad 200 czynników, a optymalizacja powinna koncentrować się na aktualnych wymaganiach algorytmów Google’a.

Trzeba także zauważyć, że jednym z najważniejszych elementów skutecznego pozycjonowania są dobrej jakości treści oraz regularnie budowana baza linków zewnętrznych. Obie te czynności zajmują sporo czasu i wymagają specjalistycznej wiedzy.

SEO stawia przed właścicielami stron internetowych szereg wyzwań. Niewielu przedsiębiorców będzie w stanie poświęcić odpowiednią ilość czasu na zajmowanie się optymalizacją samodzielnie. Dlatego też tak powszechne jest zlecanie pozycjonowania stron w Google zewnętrznym firmom. Korzystając z pomocy sprawdzonych agencji SEO, zyskuje się nie tylko kompleksowe wsparcie wykwalifikowanego zespołu, ale także pewność, że strategia jest dopasowana do aktualnych wymagań wyszukiwarek i realizowana w zgodzie z dobrymi praktykami.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Pro Pozycje.

Sprawdź również

Czym charakteryzują się kampanie Google Ads?

Google Ads, dawniej znane jako Google AdWords, to jedna z najpopularniejszych platform rek…