Promowanie strony na Facebooku (cz. II)
Spis treści:
Jak promować stronę na Facebooku?
Jakiś czas temu przedstawiliśmy Wam pierwszą część serii poradników na temat promowania swojego biznesu za pomocą portalu społecznościowego Facebook. Zapraszamy do sprawdzenia drugiej części. Tym razem dotyczyć będzie promowania stron.
W poprzednim wpisie pokazaliśmy Wam jak promować posta na Facebooku. Zapewne ku zaskoczeniu wielu z Was okazało się to bardzo proste. Bo w istocie taka jest praca z menadżerem reklam na fejsie. Wszystko jest bardzo intuicyjne i przyjemne w obsłudze.
Jak dotrzeć ze swoim FanPage’em do ludzi?
Dziś zajmiemy się promowaniem stron typu FanPage. Samo utworzenie FanPage’a to sprawa bardzo szybka i dziecinnie łatwa (choć być może i o tym napiszemy, czemu nie?). Kiedy jednak już to zrobimy i wrzucimy kilka pierwszych postów lub zdjęć warto zadać sobie pytanie – CO DALEJ?
Korzystając z płatnych reklam możemy zaprezentować naszą stronę szerszemu gronu odbiorców. Co więcej, tak jak w przypadku promowania postów, istnieje możliwość dobierania szczegółowej grupy docelowej. Ale po kolei…
Tworzenie nowej kampanii w menadżerze Facebook
Po zalogowaniu się w menadżer reklam na stronie Facebook wyświetli nam się panel główny menadżera. Znajdują się w nim informacje na temat zakończonych i wciąż trwających kampanii, które zamówiliśmy. Możemy sprawdzić poniesione wydatki i zasięgi jakie nasze reklamy osiągnęły. Mamy również przycisk „+Utwórz kampanię”, który nas dzisiaj wyjątkowo interesuje. Klikamy go oczywiście 🙂
Na kolejnym ekranie musimy wybrać cel naszej kampanii. W tym przypadku jest to promowanie strony, a więc naszym celem jest zdobycie jak największej ilości polubień naszego FanPage’a. Klikamy więc w „Promuj stronę”. Następnie wybieramy stronę spośród posiadanych przez nas i przechodzimy do wyboru grupy docelowej i ustawienia budżetu. Nic prostszego!
Kolejne etapy są nam znane już z przygotowywania kampanii dla poszczególnych postów. Możemy wybrać lokalizację osób, do których kierowana jest nasza reklama, wiek, płeć, a nawet języki, którymi się posługują. To bardzo ciekawa opcja, gdyż sam wybór lokalizacji nie uwzględnia np. przejezdnych lub turystów z innych krajów, którym niepotrzebnie mogłaby się wyświetlić nasza reklama konsumując przy okazji nasz budżet. W szczegółowych opcjach targetowania istnieje możliwość wyboru zainteresowań osoby z grupy docelowej jak również opcja wykluczenia osób, które już polubiły nasz FanPage. Po co bowiem drugi raz pokazywać komuś reklamę, która już odniosła zamierzony skutek? Rozsądne, prawda?
Jak promować stronę na FB? Dodaj zdjęcie!
Gdy już ustalimy budżet i czas realizacji kampanii należy wybrać zdjęcie, które promować będzie naszą stronę, a także opis. Warto aby był ciekawy i zachęcający do polubienia FanPage’a. Powodzenia!
Jak usunąć konto na YouTube?
YouTube to jedna z największych platform wideo na świecie, należąca do Google. Korzystanie…