Home Biznes SEO i SXO w prowadzeniu e-biznesu – czy naprawdę są niezbędne?
Biznes - 11 listopada 2021

SEO i SXO w prowadzeniu e-biznesu – czy naprawdę są niezbędne?

Od wielu lat wyszukiwarki internetowe pomagają nam odnaleźć wszelkie potrzebne treści w internecie. Bez Google ciężko byłoby nam poruszać się po odmętach sieci i znaleźć większość sklepów i firm, z którymi nawiązaliśmy już współpracę. Czym jest SEO i SXO i czy naprawdę są niezbędne w prowadzeniu biznesu w sieci?

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie to, najprościej mówiąc, wszelkie działania, jakie podejmujemy, by uzyskać jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Są to zarówno prace wewnątrz strony, jak i działania off-site, opierające się głównie na link buildingu.

To, w jaki sposób wygląda pozycjonowanie konkretnej strony zależne jest od wielu różnych czynników. Warto pamiętać, że SEO to długi proces, polegający na systematycznym wdrażaniu zmian, dlatego bardzo ważna jest długotrwała, przemyślana strategia. Bez niej może się okazać, że efekty pozycjonowania nie będą satysfakcjonujące. Należy wystrzegać się również oszustów, którzy chcą szybko poprawić pozycję w Google, korzystając z niezalecanych praktyk. Takie działanie może grozić poważnymi konsekwencjami, w tym nawet zniknięciem z wyników wyszukiwania.

SEO i SXO – różnice

Tak naprawdę model pozycjonowania SXO (Search Experience Optimization) łączy w sobie nowoczesne podejście do marketingu. Jest to połączenie dwóch fundamentalnych w obecnych czasach technik: SEO (Search Engine Optimization), czyli pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce, oraz UX (User Experience) czyli doświadczenia użytkownika, które dbają o to, by strona była szybka, intuicyjna w obsłudze i zachęcająca do eksploracji.

W modelu SXO chodzi więc o to, by użytkownik trafił na stronę prosto z organicznych wyników wyszukiwania, a następnie poruszając się po witrynie miał same pozytywne doświadczenia, które skłonią go do dokonania konwersji: wypełnienia formularza, dokonania zakupu czy pozostawienia danych kontaktowych. Dzięki temu SXO nie tylko zwiększa ruch organiczny, ale również przyczynia się do wzrostu konwersji i buduje trwałą relację z klientami, wpływając pozytywnie na wizerunek i wzrost zaufania do firmy.

Dlaczego SEO i SXO są potrzebne w prowadzeniu biznesu?

Gdyby nie wyszukiwarka Google, wielu klientów nawet nie wiedziałoby o naszym istnieniu. Dbając o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania oraz pozytywne doświadczenia użytkownika po wejściu na stronę, możemy łatwo zwiększyć ilość konwersji. Długofalowa strategia pozwala generować zyski na przestrzeni wielu lat, a zwiększone zaangażowanie użytkowników sprawia, że rośnie zaufanie do naszego biznesu, dając nam szansę na dalszy rozwój. Im wyżej pniemy się w wynikach wyszukiwania i bardziej dbamy o pozytywne doświadczenia naszych klientów, tym lepsze wyniki jesteśmy w stanie osiągnąć. Podsumowując, SXO to niezmiernie istotny element performance marketingu.

Sprawdź również

Ecodriving dla firmy – sprawdź, jak jeżdżą Twoi kierowcy

Czy wiesz, jak wiele korzyści może przynieść Twojej firmie pakiet usług Ecodriving? To nie…