Kiedy publikować posty w Social Mediach?

Czerwiec 5th, 2016

Osoby zajmujące się prowadzeniem stron typu fanpage na portalach społecznościowych często zadają sobie pytanie postawione w tytule artykułu. Internetowe fora i portale podsyłają różnorodne odpowiedzi na to pytanie. Według niektórych najlepsze do tego są godziny pracy, inni zaś stoją na stanowisku, że wieczór to najlepsza pora dnia na umieszczenie posta. Jak jest w rzeczywistości?

Aktywność użytkowników mediów społecznościowych

Prawda jest taka, że nie istnieje jedna konkretna godzina bądź dzień tygodnia, uniwersalny dla każdego typu branży i grupy odbiorców. W innych godzinach bowiem czas na przeglądanie Facebooka znajdzie freelancer, robotnik budowlany i gimnazjalista. Co więcej, godziny aktywności w sieci mogą różnić się na przestrzeni miesięcy w zależności od aktualnej pory roku. W wakacje przecież różne grupy społeczne (uczniowie, studenci, nauczyciele) znajdują więcej czasu na przesiadywanie w sieci. Zimą zaś większą dyspozycyjnością cechują się przedstawiciele zawodów związanych z rolnictwem czy turystyką, kiedy to nie ma sezonu w ich branży.

Testy i statystyki wyświetleń Facebook

Rozwiązaniem jest więc uważne śledzenie statystyk naszej strony na Facebooku. Tylko testując różne rozwiązania możemy z biegiem czasu znaleźć złoty środek dla naszego grona odbiorców. Aby do nich dotrzeć wystarczy zalogować się na konto fanpage i w topie strony kliknąć pole „statystyki”, co obrazuje grafika poniżej.

facebook statystyki zasięgów

Facebook udostępnia nam możliwość śledzenia szeregu czynników występujących na naszym fanpage’u. W początkowej fazie testów interesować nas będzie przede wszystkim zasięg postów, czyli ilość osób, którym publikowane przez nas treści się pojawiły na tablicy. Spróbujmy więc na przestrzeni miesiąca publikować posty o różnych porach dnia i w kolejnych dniach tygodnia nie zapominając o weekendzie.

W opcjach statystyk możemy zestawić posty wraz z ich zasięgiem i datą publikacji. W ten sposób, jak na tacy, otrzymujemy informację kiedy nasze posty cieszyły się największą popularnością. Jest to cenna wskazówka na przyszłość. Daje nam bowiem informację na temat tego w jakich porach wrzucać posty, a także kiedy tego unikać. Ważne, aby w okresie testowania różnych rozwiązań zaniechać korzystania z płatnych kampanii, które zdeformują nasze statystyki.

Grupy wiekowe i płci osób odwiedzających fanpage

Kolejną istotną wskazówką dla osób realizujących kampanie reklamowe w portalu Facebook będzie zakładka „osoby” w lewym menu statystyk. Daje nam ona informacje na temat grup wiekowych, które najchętniej odwiedzają nasz fanpage, ich płci oraz miejsca zamieszkania.

statystyki na facebooku

Możemy to wykorzystać na kilka sposobów. Jeśli bowiem zauważamy, że np. na Podkarpaciu znacznie mniejszą popularnością cieszy się nasza strona niż w innych regionach Polski warto skierować właśnie tam główny wysiłek płatnych kampanii. Przekonywanie już przekonanych powoduje tylko wyrzucanie pieniędzy w błoto, a „nieodkryte” jeszcze tereny umożliwiają szybkie pozyskanie dużej liczby fanów. Co więcej jeśli obserwując statystyki na przestrzeni miesiąca lub dłużej dojdziemy do wniosku, że żadne ruchy promocyjne nie zwiększają aktywności internautów z małych miast i wsi może to być dla nas sygnał, że specyfika portalu trafia najlepiej do wielkomiejskiego odbiorcy. Nie ma więc sensu tracić dłużej czasu, pieniędzy i energii na docieranie z przekazem reklamowym do osób, które kompletnie nie są zainteresowane tematem i nigdy nie staną się naszym targetem.

Polecamy korzystanie ze statystyk na Waszych profilach społecznościowych. W dłuższej perspektywie z pewnością przyniesie to pozytywne efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie