5 Typów Pozycjonowania stron www — Sprawdź, czym jest pozycjonowanie ogólne, lokalne, pod wyszukiwanie głosowe, szerokie i mobilne!
Pozycjonowanie stron internetowych może odbywać się na kilka różnych sposobów. Nie musi być to tylko pozycjonowanie standardowe — do kilku najpopularniejszych w danej kategorii fraz, ale może być to też pozycjonowanie szerokie, lokalne czy pod Google Voice Search. Każdy typ pozycjonowania ma inne zalety i używa się go do osiągania innych celów. W tym tekście, przy współpracy agencji seo Premium Digital z Łodzi, przedstawiamy różne typy pozycjonowania witryn, opisujemy je oraz podpowiadamy, kiedy dany typ pozycjonowania będzie najlepszym wyborem.
Spis treści:
Pozycjonowanie ogólne do kilku fraz
Pierwszym typem pozycjonowania, z jakim się spotykamy i który jest najpopularniejszy, jest pozycjonowanie ogólne. Polega ono na podnoszeniu pozycji witryny w wyszukiwarce Google pod kilkoma najpopularniejszymi frazami dla danej kategorii lub tymi związanymi z naszą branżą. Pozycjonowanie takie zakłada, wspinanie się na jak najwyższe pozycje pod takimi hasłami i pozyskiwanie ruchu, bazując na wysokiej pozycji w Google. Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym i najczęściej na efekty możemy liczyć w przeze między 3 a 9 miesięcy pod średnio popularny frazami. Na pozycjonowanie ogólne składa się optymalizacja witryny oraz działania off page, czyli poza stroną internetową takie jak link building czy sprowadzanie ruchu na witrynę internetową. Taki typ pozycjonowania jest bardzo często wykorzystywany, gdyż jest sprawdzony i oferowany przez wszystkie agencje seo czy specjalistów. Możemy wdrażać go na każdym typie witryny niezależnie od tego, czy jest to blog, serwis firmowy czy sklep internetowy. Regularnie i rzetelnie wykonywane pozycjonowanie, będzie przynosiło dobre rezultaty i pozwoli pozyskiwać spory ruch organiczny z wyszukiwarki Google.
Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne to drugi najpopularniejszy typ pozycjonowania, z jakim się stykamy. Jest on podobny do pozycjonowania ogólnego, ale w tym stylu promujemy witrynę w Google jedynie w kontekście lokalnym np. danego miasta. Będziemy zatem podnosili świadomie pozycję witryny pod danymi hasłami internecie, ale jedynie, gdy hasło będzie dotyczyło lokalnego wyszukiwania lub wyszukiwania frazy z dopiskiem miasta czy lokalizacji. Pozycjonowanie lokalne opiera się o te same schematy co ogólne, jednak pewne czynności wykonuje się pod innym kątem. Oprócz podstawowej optymalizacji witryny będziemy na stronie dodawali teksty seo z frazami lokalnymi np. fryzjer Poznań itp. oraz wykonywali link building na lokalnych stronach internetowych. Będziemy powiązywali naszą stronę www z daną lokalizacją np. poprzez stworzenie wizytówki Google Moja Firma na Google Maps. Pozycjonowanie lokalne jest idealnym wyborem, jeśli działamy jedynie w danym mieście, mamy biznes stacjonarny czy chcemy ogólnie uzyskiwać użytkowników/odbiorców z danego miasta. Przy pozycjonowaniu lokalnym często dużo łatwiej jest osiągnąć wysokie lokaty, a sam typ pozycjonowania oferuje wiele agencji seo.
Pozycjonowanie szerokie
Trzecim typem pozycjonowania w naszym zestawieniu, który jest jednym z mniej znanych, jest pozycjonowanie szerokie. Ten typ pozycjonowania zakłada promowanie witryn w wyszukiwarce Google pod wieloma frazami, a nie pod kilkoma najpopularniejszymi. Witryna w tym typie pozycjonowania ma znajdować się na niższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google i pozyskiwać mały ruch spod wielu fraz. Ostatecznie pozyskany ruch ma być tak samo liczny, jak ten uzyskiwany z pozycjonowania standardowego lub nawet większy. Pozycjonowanie szerokie zakłada promowanie witryny nawet pod kilkadziesiąt fraz lub kilkaset. Czasami też liczba słów kluczowych może być nieograniczona, co jest pewnego rodzaju zaskoczeniem dla osób, które nigdy nie słyszały o takim stylu pozycjonowania witryny. Plusem tego sposobu jest fakt, że jest on niezwykle naturalny, gdyż nie dochodzi do przeoptymalizowania witryny, a każdą frazę zamieszcza się jedynie raz lub dwukrotnie na stronie. W taki sposób możemy pozyskiwać również bardziej zdecydowanych klientów na konkretne produkty, gdy prowadzimy sklep internetowy. Dużym plusem jest też fakt, że pozycjonowanie to wymaga od nas mniejszych nakładów finansowych oraz nie wymaga tak intensywnej walki o najwyższe lokaty, jak ma to miejsce przy pozycjonowaniu strony pod kilka popularnych haseł w Google.
Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe czyli Google Voice Search
Coraz częściej witryny pozycjonuje się również typowo pod wyszukiwanie głosowe. Jest to bardzo rzadki styl pozycjonowania, ale który zapewnia nam wysoki ranking, gdy wysuwanie pochodzi z Google Voice Search, czyli np. smartfonu lub tabletu i jest zadawane głosowo. Polega ono na podstawowej optymalizacji witryny oraz dostosowaniu jej maksymalnie do urządzeń mobilnych i fraz zadanych głosowo. Obecnie najwięcej wyszukiwań głosowych pochodzi właśnie ze smartfonów i tabletów, dlatego oprócz optymalizacji i pozycjonowania pod konkretne frazy tworzy się responsywną wersję witryny i upraszcza jej formę. Na samej stronie www dodaje się frazy — long tail, czyli frazy składające się z kilku wyrazów. Mogą być to pytania, czy naturalne zwroty, jakie zadają użytkownicy Google głosowo. Wyszukiwania takie różnią się od wpisywanych fraz do Google i właśnie to jest główną różnicą tego pozycjonowania. Dzięki temu, iż na naszej stronie www znajdować się będą długie zwroty w naturalnym stylu, Google będzie prezentowało naszą witrynę w pierwszej kolejności w danej kategorii, jeśli pytanie zostanie zadane głosowo — gdyż dana fraza będzie idealnie pasowała do zadanego naturalnie pytania.
Pozycjonowanie pod urządzenia mobilne
Ostatnim typem pozycjonowania jest pozycjonowanie pod urządzenia mobilne. Są one coraz popularniejsze i wiele osób właśnie poprzez nie wyszukuje informacji w sieci. Google otrzymując takie zapytanie, oprócz standardowego indeksu sprawdza zwłaszcza stan optymalizacji witryny pod urządzenia mobilne. W takiej sytuacji, nawet jeśli nasza strona ogólnie jest wysoko w rankingu Google, może zostać wyświetlona nieco niżej, ustępując miejsca witrynom pozycjonowanym właśnie pod urządzenia mobilne. Ten typ pozycjonowania możemy wdrażać jako główny, jeśli zależy nam na takim ruchu lub dodatkowo przy pozycjonowaniu ogólnym czy lokalnym itp. W tym celu należy stworzyć responsywną wersję witryny, a nie dwie oddzielne — desktopową i mobilną, zoptymalizować witrynę również pod wyszukiwanie głosowe, uprościć kod witryny czy zadbać o szybkie ładowanie się strony internetowej.
Jak zaprojektować taśmę pakową z nadrukiem, by wyróżnić się na rynku?
Wielu przedsiębiorców nie docenia znaczenia taśmy pakowej, nie zdając sobie sprawy z jej w…