Co powinien zawierać dobry brief mediowy?
Współpraca między domem mediowym, a klientem będzie przebiegać pomyślnie jeśli ten pierwszy otrzyma wystarczającą ilość informacji. W tym celu najlepiej wykorzystać brief. Szablon do uzupełnienia klient powinien otrzymać od usługodawcy.
Spis treści:
Kilka słów o briefie
Najprościej rzecz ujmując jest to dokument, który powinien posiadać każdy dom mediowy i każda agencja reklamowa. Zawiera on pytania dotyczące podstawowych zagadnień, dzięki którym usługodawca może określić plan działania i całą strategię kampanii. Tak naprawdę to właśnie od uzupełnienia tego dokumentu można rozpocząć dalsze planowanie. Warto go również posiadać, by móc odwołać się do jego treści, w czasie trwania kampanii. Może być bardzo pomocny przy ewentualnej optymalizacji. Dzięki temu, że formularz wymaga precyzyjnych odpowiedzi, szybko dowiemy się najważniejszych informacji na dany temat.
Co powinien zawierać brief
Planowanie mediów to działanie mające na celu stworzenie skutecznej reklamy w mediach, zarówno tych tradycyjnych jak i internetowych. Aby kampania faktycznie przyniosła oczekiwany skutek należy ją przygotować, opierając się na informacjach uzyskanych od klienta. Co więc powinno znaleźć się w briefie?
Po pierwsze podstawowe dane o firmie, takie jak jej pełna nazwa, adres, kontakt do osób decyzyjnych przy danym projekcie. Kolejna kwestia to dokładny opis działalności przedsiębiorstwa oraz informacje na temat produktów i usług. Właśnie ta część ma ogromne znaczenie, szczególnie wtedy, gdy kampania będzie dotyczyła jednego z wyżej wymienionych. Warto także sprawdzić jak przebiegały kampanie przeprowadzane do tej pory. Dowiemy się z tego jakie działania faktycznie przyniosą skutek, a co może się zupełnie nie sprawdzić.
W briefie powinny także znaleźć się informacje dotyczące konkurencji, nie tylko sama nazwa, ale także w miarę możliwości działania jakie prowadzi i kluczowe produkty. Kampania nie może obyć się również bez grupy docelowej. Opis powinien być bardzo dokładny i zawierać możliwie dużo szczegółów. Jedne z ostatnich elementów to rzecz jasna: budżet, cele marketingowe i komunikacyjne, unikalne cechy promowanego produktu i czas w jakim kampania powinna być zrealizowana.
Materiał partnera
Informacja prasowa – podstawa komunikacji PR
Jednym z najważniejszych obowiązków osoby pracującej w dziale Public Relations jest kontak…