Home Biznes Copywritting w sztuce sprzedaży. O umiejętności opowiadania o swoim produkcie.
Biznes - 14 października 2020

Copywritting w sztuce sprzedaży. O umiejętności opowiadania o swoim produkcie.

Atrakcyjne opisy produktów są z całą pewnością kluczem do marketingowego sukcesu. To dzięki nim klient ma szansę zapoznać się z danym przedmiotem, a także podjąć decyzję dotyczącą kupna. Dowiedz się, czym jest copywritting, a także w jaki sposób konstruować teksty tak, aby spełniły swoją podstawową rolę.

Czym jest copywritting?

Copywritting jest tworzeniem tekstów marketingowych i reklamowych.  Powinny być one interesujące, przyciągające odbiorcę, a także przekonujące. Głównym zadaniem tekstów marketingowych jest zachęcenie klienta do kupna danego produktu. Sprawdź, jak powinien być skonstruowany opis, aby przekonał potencjalnego klienta to zakupu twojego produktu.

Jak pisać?

Często opis twojego produktu sam go sprzedaje. Warto więc wiedzieć, jak sporządzić wpis dotyczący oferty tak, aby spełnił on swoją rolę.

  • Poznaj swojego odbiorcę.

Aby wiedzieć jak pisać, musisz dowiedzieć się do kogo piszesz. Poznanie twojego odbiorcy pozwoli Ci dopasować język tekstu do potencjalnego klienta. Pamiętaj! Zupełnie inaczej zwrócisz się do dziecka, inaczej do seniora, a jeszcze inaczej do grupy prawników. Przykładowo: wiedząc, że twoim odbiorcą jest nastolatek możesz użyć języka młodzieżowego bądź emotikonek.

  • Pisz pod wyszukiwarkę.

Wykonywane przez Ciebie opisy powinny znajdować się wysoko w wyszukiwarce Google. Im wyższa pozycja, tym częściej odbiorcy otwierają daną stronę. Pozycjonowanie jest więc niewątpliwym kluczem do sukcesu. Nie zapominaj przy tym o słowach kluczowych.

  • Bądź konkretny.

Klienci nie lubią zbędnego lania wody. Unikaj pisania nic nie wnoszących wywodów, a skupiaj się na konkretach. Zbyt długie opisy już na samym wstępie przyczyniają się do utraty odbiorców.

  • Określaj swoje produkty.

Pamiętaj, aby skupić się na barwnym przedstawieniu swoich przedmiotów. Nie zapominaj przy tym o przymiotnikach, i nacechowanych stwierdzeniach. Zdecydowanie bardziej kuszące jest określenie „Aksamitny szalik, którego precyzyjne wykonanie zachwyci nawet najbardziej wyrafinowanego odbiorcę”, zamiast „solidnie wykonany szalik”. Zadbaj o opisy, a z pewnością klient zostanie na twojej stronie dłużej.

  • Przedstaw mocne strony i atuty.

Dobrym pomysłem jest wypunktowanie zalet twojego produktu. Spójrzmy na przykład:

Szczoteczka do mycia twarzy marki XYZ:
– nadaje się do każdego typu cery
-już po jednym użyciu twarz nabiera promiennego blasku
-wykonana jest z  hipoalergicznego tworzywa
– usuwa zanieczyszczenia i resztki makijażu skuteczniej, niż płyny i mleczka do demakijażu
-zapewnia skórze delikatny masaż, który poprawia krążenie
-3 funkcje pozwolą Ci dopasować szczoteczkę do swoich potrzeb

Brzmi przekonująco? O to właśnie chodzi. Dobry opis powinien skupić się na zaletach danego produktu.

  • Co jeszcze powinien zawierać opis?

Tworząc opis warto uwzględnić także:
– skład w przypadku ubrań czy kosmetyków,
– historię, kiedy opisujemy dzieło sztuki czy zabytkowy pojazd,
– proces powstawania danego produktu,
–  charakterystyczne cechy,
– wymiary,
– zastosowanie.

  • Pamiętaj o konstrukcji opisu.

Kluczem do sukcesu jest oczywiście zwięzłość i unikanie rozbudowanych zdań. Ponadto ważny jest podział na akapity (dzięki czemu tekst jest łatwiejszy w odbiorze), a także wypunktowanie najistotniejszych informacji. Pamiętaj także o poprawności języka.

Copywritterskie grzechy, czyli jak nie pisać

Konstruując opisy swoich produktów musisz wiedzieć także, czego absolutnie robić nie należy.

  • Pozycjonowanie, ale z umiarem.

Przeglądając oferty internetowe zauważyć można, że niektórzy autorzy zbyt mocno wzięli sobie do serca pojęcie pozycjonowania. Słowa klucz używane w każdym zdaniu sprawiają, że tekst jest zaburzony, i niezrozumiały dla odbiorcy. Pamiętaj, aby zachować umiar.

  • Błędy ortograficzne i interpunkcyjne.

Chyba nic bardziej nie razi w oczy, niż opis zawierający błędy językowe. Jeśli masz skłonności do potknięć, poproś kogoś o sprawdzenie twojego tekstu. Żaden klient nie potraktuje poważnie oferty o nagłówku „bawełniana bluska” czy  „ręcznie zdobione tależe”.

  • Teksty owinięte w bawełnę.

Nikt nie lubi czytać opisów na 4 strony, które zawierają tak naprawdę 2 czy 3 wartościowe stwierdzenia. Owijanie w bawełnę nie jest najskuteczniejszą metodą sprzedaży.

Tworzenie opisów przez profesjonalistów

Analizując powyższe zasady można stwierdzić, że copywritting nie jest takim prostym zajęciem.

Sprawdź ofertę na usługi copywritterskie w Agencji Dirtydot.

Konstrukcja tekstu, który jest jednocześnie zwięzły, poprawny językowo, przyciągający uwagę i spełniający podstawowe warunki pozycjonowania wymaga poświęcenia. Warto więc pomyśleć nad zatrudnieniem copywrittera bądź agencji, która w profesjonalny sposób zajmie się tworzeniem opisów twoich produktów. Pamiętaj, że wartościowe teksty same sprzedają.

Sprawdź również

Ecodriving dla firmy – sprawdź, jak jeżdżą Twoi kierowcy

Czy wiesz, jak wiele korzyści może przynieść Twojej firmie pakiet usług Ecodriving? To nie…