Home Biznes Czy warto korzystać z dropshippingu?
Biznes - 20 kwietnia 2021

Czy warto korzystać z dropshippingu?

Dropshipping to model logistyczny, który można w skrócie opisywać jako bezpośrednie dostarczanie towarów z hurtowni do klientów detalicznych, którzy dokonali zakupu w internetowym sklepie.

W efekcie pomijana jest przesyłka do sklepu internetowego, dzięki czemu jego właściciel nie musi się obawiać o wynajem powierzchni magazynowej, jak również uzupełnianie braków w towarach, które powstają w wyniku sprzedaży.

Dropshipping ma sporo zalet, a wśród nich między innymi:

  • niewielki wkład początkowy – koszty mające związek z zaczęciem przygody z dropshippingiem, to tylko opłacenie abonamentu oprogramowania dla sklepu, wykupienie domeny, księgowości i reklamy dla poszczególnych produktów,
  • niewielkie ryzyko inwestowania w internetowy sklep – dokonując opłacenia towaru w hurtowni dopiero wówczas, kiedy zostanie on zakupiony przez klienta z naszego sklepu internetowego, nie musimy obawiać się o zaleganie niesprzedanych produktów,
  • zminimalizowanie stałych kosztów – w przypadku dropshippingu nie musimy wynajmować magazynowej powierzchni i nie jesteśmy zmuszeni do zatrudnienia pracowników niezbędnych do obsługiwania każdego z etapów sprzedaży. Ponadto nie kupujemy materiałów do zabezpieczania przesyłek i kartonów do ich pakowania. To wszystko zaliczyć można do stałych kosztów, których znaczne ograniczenie możliwie jest w przypadku stosowania dropshippingu,
  • brak konieczności posiadania wiedzy odnośnie logistyki oraz zarządzania magazynem – nie musimy obawiać się o najkorzystniejsze wykorzystanie posiadanej przestrzeni, o metody najszybszej sprzedaży zakupionych przez nas towarów, bowiem o to wszystko zadba hurtownia,
  • brak zmartwień związanych z sezonowością danych produktów – sporo sprzedających osób docenia dropshipping za możliwość jego dostosowania do sezonowości produktów. Z uwagi na to, iż nie musimy niczego magazynować, oszczędzamy. To co, klient kupuje w danym momencie, zamawiane jest później z hurtowni.

Wady dropshippingu

Niezaprzeczalne zalety, jakie ma dropshipping, nie powinny wpływać na naszą czujność, gdyż ma on także niestety i wady, a pośród nich:

  1. możliwość posiadania nieaktualnego stanu magazynowego i opóźnień w wysyłce z winy hurtowni – chociaż w pełni profesjonalne oprogramowanie dla sklepów internetowych umożliwia aktualizację magazynowych stanów hurtowni, nawet i 8 razy w ciągu doby, może być tak, iż dany produkt, który zakupić chce wybrany klient, został już wyprzedany. Dobrą ochrona przed zakupieniem towarów, których może już potencjalnie nie być na magazynie, będzie wpisanie ilości 2-3 sztuk, w przypadku których nie możliwie będzie dokonanie zakupu w naszym sklepie internetowym. Drugim spośród większych zagrożeń będzie fakt, iż w świątecznych okresach ruch w hurtowniach jest dosyć wzmożony i mogą one nie być w stanie tak szybko pakować przesyłek, jak to zadeklarowaliśmy we własnym sklepie, co ma negatywny wpływ na wizerunek naszego przedsiębiorstwa,
  2. konieczność przechowywania zwracanych towarów do naszego sklepu internetowego – chociaż hurtownie zajmują się wysyłaniem towarów dla naszych klientów, to nie one odpowiadają za ich sprzedawanie. To my kupujemy coś od hurtowni, zaś klienci od nas. Dlatego też, to my jako właściciele e-sklepu będziemy zmuszeni do przyjmowania zwrotów i bycia odpowiedzialnym za przechowanie zwróconych rzeczy. Jeżeli podejmiemy decyzję odnośnie prowadzenia dropshippigu dużych gabarytowo produktów, musimy zapewnić sobie chociażby niewielką przestrzeń magazynową, w której będą mogły być przechowywane do chwili zrobienia następnego zamówienia na dany produkt,
  3. dużą konkurencję – wiele plusów, które dotyczą dropshippingu i możliwości prostego zaczęcia tego typu działalności, sprawiają iż konkurencja jest naprawdę spora. Duża liczba identycznych artykułów w podobnej cenie sprawia, iż narzucone marże muszą być niewielkie, żeby zapewniać hurtowni sporą ilość zamówień, a nam samym zwiększanie rabatów na dane artykuły i możliwości większych zarobków w przyszłości. Prowadząc działalność opierającą się na dropshippigu, musimy także zadbać o rozwój i reklamowanie naszej firmy, co pomoże nam w walce z konkurencją,
  4. problemy z identyfikowaniem przesyłek przez klientów – spora liczba przesyłek, które wychodzą z hurtowni sprawi, iż przedsiębiorstwo korzystające z opcji dropshippigu nie może liczyć na używanie firmowej taśmy czy też kartonów. W efekcie klienci kupujący towar, mogą go nie powiązać z wybranym sklepem,
  5. zależność od hurtowni – spora ilość hurtowni ma swojej polityce sprzedażowej zapisy związane z minimalną ceną produktu, jak i aspektów jego sprzedaży. Będąc zdecydowanym na współpracę, mamy obowiązek ich przestrzegania.

Po więcej informacji na temat dropshipingu zapraszamy na naszego bloga pod adres: https://blog.sky-shop.pl/co-zrobic-by-dropshipping-sie-oplacal/

Sprawdź również

4 szybkie porady na temat zakupu głośnika Bluetooth

Głośniki Bluetooth, zarówno w wariancie głośników przenośnych, jak i tych służących wzmocn…