Home Biznes Dlaczego posiadanie własnej domeny internetowej jest tak ważne dla każdej firmy?
Biznes - 4 marca 2021

Dlaczego posiadanie własnej domeny internetowej jest tak ważne dla każdej firmy?

Internet zdominował obecnie rynek i pozwala na zapoznanie się praktycznie z każdą ofertą, firmą czy informacją. Z tego względu, strona internetowa to podstawa funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa, które chce pozostać zawsze na czasie i przyciągać do siebie coraz więcej klientów. Dowiedz się, dlaczego dokładnie jest tak ważna.

Własna domena to własne miejsce

Własna domena, zarejestrowana pod swoją charakterystyczną, niepowtarzalną nazwą, to inaczej własne miejsce w wirtualnym świecie. Jej wykupienie podobne jest nieco do kupienia gruntu, który zostanie przeznaczony na budowę nowej siedziby firmy: jest inwestycją na lata, dającą realne korzyści. Z tego względu nie powinna być decyzją przypadkową.

Własne miejsce w sieci przede wszystkim świadczy o poważnym podejściu przedsiębiorcy do prowadzonego biznesu. Wykorzystywanie subdomen jest zabiegiem wprawdzie często tańszym, ale niewystarczającym i traktowanym przez klientów jako rozwiązanie niegodne zaufania. Dla wielu z nich firma, która swoją witrynę buduje na subdomenie, może równie szybko zniknąć, jak się pojawiła – dokładnie tak samo jak blog nastolatki.

Z tego względu, aby już od pierwszego spojrzenia budować dobre i trwałe relacje z odbiorcami, należy zadbać o profesjonalny wygląd domeny. Bez wątpienia jej nazwa i adres internetowy będą w tym przypadku czynnikami krytycznymi.

Odpowiednia nazwa domeny

Samo wykupienie swojego internetowego miejsca to jeszcze nie wszystko. W pierwszej kolejności należy bowiem nadać mu odpowiednią nazwę, która pozwoli klientom łatwo identyfikować domenę z branżą oraz konkretnymi produktami – czyli korzyściami dla odbiorców. Warto postawić w tym przypadku na coś nowoczesnego i niezbyt skomplikowanego. Zbyt długa nazwa domeny i jej skomplikowany adres utrudnia zapamiętanie, a co za tym idzie, ogranicza możliwość powrotu. Wystarczy, że klient nie zapisze sobie witryny w przeglądarce, a być może nigdy więcej na nią nie trafi, nie pamiętając długiego, skomplikowanego adresu. Prosty i krótki będzie zatem znacznie bardziej funkcjonalny.

Domena jako wizytówka firmy i miejsce do budowania relacji

Własna domena to zaczątek strony internetowej, która będzie od tej pory prezentowała przedsiębiorstwo. Powinna przedstawiać je od jak najlepszej strony i z odpowiednią dokładnością, aby każdy klient mógł poznać firmę i jej produkty lub dokonania. Dzięki temu wyrobi sobie pierwszą opinię i pojawi się u niego chęć bliższego poznania oraz skorzystania z oferty.

Jednocześnie, domena posłuży do budowania relacji z klientem. Może pojawić się na niej blog, który zbuduje pozycję pomocnego eksperta i pod którym znajdą się komentarze czytających. Rozmawiając z nimi, można szybko przekonać ich, że przedsiębiorstwo jest pomocne i chętne do słuchania opinii. To łatwy sposób na nawiązanie dialogu, poprawę działania firmy zgodnie z sugestiami klientów, ale też na zachęcenie ich do dalszego korzystania z oferty.

W efekcie, dzięki swojej odpowiedniej konstrukcji, witryna stanie się jednym z najlepszych miejsc reklamowych. Co za tym idzie, wpłynie pozytywnie na zyski przedsiębiorstwa i opinię o nim panującą. Dlatego nie powinieneś się wahać, tylko skorzystać z możliwości, jakie daje.

Fot. Materiały prasowe

Sprawdź również

Jak zorganizować konferencję w Krakowie?

Niezależnie czy jest to międzynarodowe forum, czy kameralne spotkanie branżowe, Kraków z j…