E-mail marketing

Co to jest e-mail marketing? Jak działa email marketing?

E-mail marketing to rodzaj marketingu, w którym wykorzystuje się pocztę elektroniczną do przekazywania komunikatów reklamowych. W ramach działań email marketingu wykorzystuje się bazy danych użytkowników poczty, które poddaje się analizie w procesie tworzenia schematów komunikacji.

E-mail marketing to jedna z najstarszych form marketingu internetowego. Choć wiele osób wróżyło rychły koniec tej formy marketingu już wiele lat temu, to wciąż utrzymuje ona swoją popularność wśród marketingowców i marek, które widzą w niej skuteczny sposób na dotarcie do klienta z przekazem marketingowym.

Skuteczność działań z zakresu e-mail marketingu ocenia się m.in. na podstawie wskaźnika CTR, czyli po liczbie kliknięć w przekazy reklamowe w stosunku do ogólnej liczby wysłanych e-maili reklamowych. Zgodnie z zasadami RODO, czyli prawa prywatności każdy wysyłając e-maile reklamowe, czyli korzystając z e-mail marketingu musi mieć zgodę użytkownika na wysłanie do niego wiadomości email.

Sprawdź również

Trade marketing – czym jest i jak działa

Trade Marketing, to zakres marketingu w organizacji, jaki może spełniać różnorodne funkcje…