Home Biznes Gdzie znajdziemy FV na Facebooku?
Biznes - 5 września 2022

Gdzie znajdziemy FV na Facebooku?

Prowadzisz profil swojej firmy na portalu społecznościowym – Facebook? Realizowanie takich działań to szczególnie ciężkie zajęcie, szczególnie jeśli chcesz idealnie trafić do konkretnej grupy odbiorców. Po zrealizowaniu kampanii reklamowej wielu przedsiębiorców działających na Facebooku ma problem ze znalezieniem faktury za wykonane usługi. Business Manager posiada specjalną zakładkę, w której znajdziesz wszystkie swoje rozliczenia, a więc nie musisz pobierać dedykowanej aplikacji mobilnej. Sprawdź, jak pobrać fakturę z Facebooka i zrób to w kilka minut.

Facebook Ads a rozliczenia – co warto wiedzieć?

Jeśli chodzi o reklamy na Facebooku, warto mieć na uwadze fakt, że władze serwisu wystawiają dokumenty księgowe automatycznie. Oznacza to, że tuż po wykonaniu usługi serwis wystawi dla Ciebie fakturę na dane podane w profilu firmowym do rozliczeń. Niestety rozliczenia z Facebook są nieco kłopotliwe dla działów księgowości w firmach, gdyż nie ma możliwości korekty faktur w razie błędnych informacji w nich podanych. Facebook generuje faktury dla osób korzystających z kampanii reklamowych po spożytkowaniu określonych środków w ramach limitu na reklamy. Domyślny czas wystawienia faktury to po prosty cały miesiąc, choć możesz ustalić indywidualne ramy czasowe do rozliczenia.

Warto też wiedzieć, że faktury z Facebooka możesz bez problemu zaksięgować w swojej firmie jako koszty uzyskania przychodu. Jak to możliwe? Faktura VAT wystawiona przez Facebooka to normalny dokument księgowy stanowiący wydatek dla Twojego przedsiębiorstwa w ramach realizowanej kampanii reklamowej. Nie masz doświadczenia w zakresie księgowości i zarządzania dokumentacją? Po prostu pobierz wystawioną fakturę z odpowiedniej zakładki menedżera stron na Facebooku i przekaż ją do biura księgowego, które obsługuje Twoje przedsiębiorstwo. Jeśli jesteś zwolniony z podatku VAT należnego, może okazać się, że nie zapłacisz żadnego podatku z tytułu zaksięgowania faktury od Facebooka. Pamiętaj jednak, aby zawsze skontrolować formę rozliczeń z dobrym biurem księgowym.

Jak pobrać fakturę z Facebooka?

Pobieranie faktur z portalu Facebook za zrealizowane kampanie reklamowe jest proste. Pamiętaj, że do wystawienia dokumentów księgowych portal potrzebuje wszystkich niezbędnych informacji do rozliczenia tj. danych o firmie (nazwa, NIP, adres), a także numer konta bankowego. Pamiętaj też, że faktury wystawiane przez Facebook’a są przedpłacone, a więc musisz mieć środki na swoim koncie, które zostaną pobrane w ramach zrealizowanej reklamy. Dane firmowe do rozliczeń w Facebook Business Manager podasz tylko raz, a faktury będą generowane automatycznie właśnie na te dane. Oto krótki poradnik, jak sprawdzić faktury rozliczeniowe na Facebook’u.

  1. Wejdź w Business Managera.
  2. Przejdź do sekcji Informacja o firmie i podaj:
    1. nazwę firmy,
    2. adres (kod pocztowy, miejscowość, województwo, kraj),
    3. informację o tym, czy działasz jako agencja reklamowa,
    4. informację o tym, czy realizujesz kampanie FB w celach biznesowych.
  3. Wejdź w zakładkę – Rozliczenia.
  4. Wybierz za jaki okres rozliczeniowy faktury chcesz wyświetlić.
  5. Pobierz fakturę poprzez specjalny przycisk znajdujący się obok identyfikatora transakcji.

Pamiętaj, że możesz też pobrać zbiorczą fakturę ze swojego konta na Facebook. W tym celu wystarczy, że ustalisz okres rozliczeniowy i klikniesz „Pobierz wszystkie faktury”. Jak widzisz, proces pobierania dokumentów księgowych z portalu Facebook jest prosty i nie wymaga poświęcenia zbyt dużo czasu.

Artykuł przygotowany przy współpracy z Sociallama.pl

Sprawdź również

Praca w social media – plusy i minusy, które musi poznać każdy

Jedną z bardziej przyszłościowych profesji jest praca w social media. Dla wielu jest to za…