Jak działają agencje rekrutacyjne?
Poszukiwanie dobrego pracownika przypomina często poszukiwanie igły w stogu siana. To długi, żmudny i bardzo skomplikowany proces, który zabiera mnóstwo czasu i wymaga sporego zaangażowania, szczególnie jeśli nasza firma działa w niszowej branży i potrzebuje specjalistów o wyjątkowo unikalnych kompetencjach. Dlatego czasem warto zdecydować się na profesjonalne usługi rekrutacyjne świadczone przez niezależne agencje HR. Dzięki nim znalezienie dobrego pracownika będzie o wiele prostsze, ponieważ zdejmie z nas ciężar samodzielnej organizacji całego procesu rekrutacji, a przy tym da gwarancję, że wyselekcjonowany w tym procesie kandydat okaże się najlepszym możliwym wyborem na dane stanowisko.
Spis treści:
Jak wygląda rekrutacja przez agencję rekrutacyjną?
Agencja rekrutacyjna działa etapowo i metodycznie. Nawiązując współpracę z taką firmą możemy więc liczyć, że rekrutacja zostanie przeprowadzona szybko i sprawnie, a jednocześnie dokładnie i skrupulatnie. Cały proces obejmuje kilka kroków. Pierwszy to oczywiście spotkanie z klientem, ustalenie jego potrzeb i wymagań, omówienie warunków współpracy, a także podpisanie umowy. Drugi obejmuje analizę rynku pracy, dobór odpowiednich narzędzi rekrutacji i przygotowanie szczegółowej strategii działania, a następnie jej wdrożenie. W tym miejscu warto dodać, że usługi rekrutacyjne oferowane przez profesjonalne agencje rekrutacji nie uwzględniają wyłącznie standardowych metod poszukiwania i pozyskiwania pracowników. Do wyboru mamy także executive search i direct search. Rzecz jasna, klient ma decydujący głos zarówno w kwestii doboru narzędzi rekrutacji, jak i jej strategii, warto jednak w tych sprawach zdać się całkowicie na agencję, w końcu to jej specjalizacja. Agencja rekrutacyjna zajmie się również, jeśli jej na to pozwolimy, negocjowaniem warunków zatrudnienia oraz integracją nowego pracownika w zespole. Jedną z takich agencji jest SalesHR.pl.
Czy outsourcing procesów rekrutacyjnych się opłaca?
Usługi agencji rekrutacyjnej nie należą do najtańszych, ale bez wątpienia są opłacalne. Decydując się na oddelegowanie zadań związanych z rekrutacją pracowników nie tylko odciążamy swoją firmę, umożliwiając jej skupienie się na tzw. core-business, czyli tym, co przynosi nam zyski, ale też zapewniamy sobie gwarancję skompletowania najlepszego, najbardziej produktywnego i efektywnego zespołu – a to przecież od niego zależy nasz sukces.
Reklama zewnętrzna w erze cyfrowej – nowe możliwości dzięki wielkoformatowym telebimom
Reklama zewnętrzna od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi dotarcia do szer…